Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xMartJuH schreef:Dus gewoon zijn hoofd weg duwen als ik het niet wil?
AlphaDaemon schreef:Vanaf nu even streng zijn. Hij mag niet bij je komen, niet aan je snuffelen, je niet aanraken, wegduwen, likken wat dan ook! Tenzij jij dat wilt. En daarmee moet je ook duidelijk zijn. Bijvoorbeeld, ik laat een paard vaak even aan me ruiken als hij me niet kent en ik iets van hem wil. Dan ga ik gericht naar hem toe en steek mijn hand uit, hij zakt met zijn hoofd en snuffelt even.
Als jij bezig bent met poetsen of naast hem loopt, dan is dat wat je aan het doen bent (dus geen gesnuffel of gefriemel).
Negeer hem als hij naar je toe reikt en duw zijn hoofd terug als hij toch naar je toe komt. Dramt hij door, corrigeer hem dan met je stem of even een tikje. En als je wel even wilt spelen, dan geef jij dat zelf aan. En probeer het dan te stoppen voordat het bijten wordt.
Giolli schreef:Op een gegeven moment begon ze weer te snuffelen waarna ik met een luide brul: "LUNA, DENK ER OM!" haar probeerde te waarschuwen. Iets hardleers is ze wel, dus vervolgens zet ze keihard haar tanden in mijn schouder.
Ik heb nog nooit van mijn leven een paard zo'n gigantische trap gegeven. Ze stond er helemaal verbaasd bij en liep heel rustig weg met haar hoofd naar beneden.
Ik ben nóóit meer gebeten door Luna.