Hoi, ik heb meerdere topics door gespit, maar wil graag specefiek weten of een eczeem deken uberhaupt geen betere bescherming biedt tegen irritante/stekende insecten dan een vliegendeken, ondanks mijn paard niet eczeem gevoelig is en ook niet schuurt, maar hij wordt wel zichtbaar gestoord van vliegen en andere irritante steek beesten !! Ik heb een dure vliegen-deken met buikflap aangeschaft vorig jaar maar vind m kwa pasvorm niet ideaal om lang mee te staan (meerdere merken gepast) schuift door het struinen toch naar achter en trekt dan strak bij de borst en drukt vervolgens op de schoft. Is de eczeem fijner kwa pas-vorm ? Je ziet er vaak friesen/ijslanders onder staan die zijn kwa bouw ook vrij stevig van voren (borst/schouders) Een vliegen-deken heeft duidelijk een andere structuur, naar ik aanneem dat een steek-vlieg er niet doorheen komt ? Is de eczeem-stof ook genoeg beschermend hier tegen, of is het meer voor de kleine mugjes/knutten ? Ook lijkt een vliegdeken toch wat cooler of maakt dat niet veel uit ? evt merk-tips
Pasvorm verschilt vaak per merk en soms zelfs model. Verschillende fabrikanten hebben nl nogal eens een andere bouw paard waar ze hun producten op maken. Dat hangt af van hun markt, zo zal een amerikaanse deken beter op een quarter model paard passen dan op een arabier bv. Kijk dus naar het land waar je merk vandaan komt en of jouw paard ook zo'n vorm heeft.
Eczeemstof is gemaakt tegen knutten, maar daar komen grotere steekbeesten ook niet doorheen.