Zoektocht naar cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Zoektocht naar cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 20:27

Aangezien ik mijn cap een keer wil vervangen, ben ik opzoek naar een nieuwe..
Afgelopen zaterdag bij een aantal ruitershops geweest, alle caps opgehad en werkelijk geen 1 zat lekker, paste of was betaalbaar :=

Ik heb geen harde eisen, behalve dat ik géén zwart wil.
Overigens denk ik dat ik een ovaal hoofd heb, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb een vrij groot hoofd.
De cap die ik nu heb is maat 56, maar alle caps die ik in de winkel op had waren rond maat 58 of zelfs groter. Die ik nu heb, zit trouwens ook niet zo lekker meer :=

Ik heb nu deze: http://www.dokihorse.com/files/images/709.jpg

De enige eisen die ik heb zijn:
-Niet zwart (tenzij het echt niet anders kan)
-En niet onbetaalbaar, 150 euro is denk ik echt de max.

Wie kan mij helpen met de goeie cap vinden? :P

Edit: Overigens ben ik niet zo van de verstelbare caps met zo'n draaiknop, die zitten vaak niet lekker.
Het elastieksysteem vind ik daarentegen geen probleem :)
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 25-02-14 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

lisaislisa

Re: Zoektocht naar cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:31

Ik vind Charles Owen heel fijn, ook heel zacht!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 20:35

Charles Owen heb ik opgehad, die zat echt niet lekker :n En hij was me ook iets te duur :P

Ik ben trouwens vergeten te zeggen dat ik een enorme zeikerd ben wat betreft uiterlijk :+
Er zijn heel veel caps die ik echt verschrikkelijk lelijk vind :P

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:37

De BR Zenith? Ze zijn best mooi en betaalbaar, maar ik waarschuw je, je zweet je te pletter in die dingen ;)

shinehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:39

ik heb zelf laatst deze cap (in het zwart) gekocht, het zit echt zalig fijn ik krijg nu ook geen enorme hoofdpijn meer, wat ik eerst wel kreeg(ook van zo'n verstelbare cap) hij is nu 20 euro goedkoper helaas voor mij niet in het zwart en dus wel in het bruin.
http://www.ruitershopboxmeer.nl/product ... e-cap-pro/

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 20:41

BR Zenith heb ik ook opgehad, die paste mij niet goed. Helaas, want die was zeker betaalbaar en zag er ook best goed uit.

Die hierboven heb ik nog niet opgehad, eens kijken of ik die ergens kan passen :)

shinehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:43

de br zenith had ik ook opgehad en zat ook erg fijn, helaas geen maatje voor mij.toch nog blij met de cap pro + :(:)

M_Jacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:43

Toevallig heb ik gisteren ook een nieuwe cap aangeschaft, een casco. Gelijk even getest en hij zit echt heerlijk! Licht, luchtig, alleen van het model moet je houden denk ik. Dit is de variant bruin en de goedkoopste casco voor 100 euro. Overigens, er zit wel een draaiknop aan maar daar had ik totaal geen last van.
http://www.bol.com/nl/p/casco-cap-mistr ... 015038452/

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 20:45

Dat Casco model vind ik erg leuk! Ik heb een aantal andere Casco's opgehad, met elastiek erin. Die zaten best lekker, maar helaas ver boven mijn budget :(

Ik ga binnenkort maar eens naar Divoza of een andere ruitershop om meer caps te passen :)

Tinkies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:49

Aah, een cap- probleem! Ik ken het, zelf heb ik ook een ovaal vormig hoofd en altijd last van caps die op m'n voorhoofd drukken of gewoon niet lekker zitten. Ik heb altijd met een casco (zo eentje met draaiknop) gereden, prima cap want het was een van de weinige die nog aardig zat; maar na 10 jaar moest ie toch een keer vervangen worden. Zelf heb ik vorige maand de Harry's Horse Challenge cap gekocht, in het donkerblauw met bruin, vind hem zelf heel gaaf en hij zit super! Is ook verkrijgbaar in het bruin en zwart. En, betaalbaar is ie zeker :j
Hoop dat je een goeie kunt vinden ;)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:15

Millene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:26

Ik heb zelf ook lang gezocht naar een goede cap. Want de ene cap was veeeeels te groot, en een maatje kleiner was gewoon weer te klein. Ik ben toen uitgekomen bij deze http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... m-cap.html

Ben er zelf echt heel blij mee :) Heb hem wel in het 'zwart'. Maar vind dat meer grijs dan echt zwart :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:31

Emmarosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:37

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:10

Ik heb ook een BR Zenith, een bruine zonder steentjes. Rij western en dit is een mooie stoere cap :j ik wilde eigenlijk een Troxel, maar die paste ik écht niet. Heb daar verder wel goede verhalen over gehoord.
Hiervoor heb ik 2x een cap van Global gehad, was erg mooi, zat lekker en erg betaalbaar! Alleen die zweette wel een stuk meer. Ik vind de BR eigenlijk helemaal niet zo zweten maar als het warm is heb ik hem vaak ook niet op

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:12

De caps van uvex zijn zeker heel fijn en licht en in verschillende kleuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:14

HH Challenge! Echt een superfijne cap!
Afbeelding

En een fijne prijs :D

quipje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:19

Ik heb er een van divoza: http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... e-cap.html

Is wel met draai knop.
:\
Maar ik vond hem erg lekker zitten heb hem nu nog.
Ik ben zelf ook niet echt van die draai knoppen maar toch maar even gepast en zat lekker :)

Of misschien zit er wat bij de divoza wat tussen?

(Zie dat die ook is genoemd hier boven me)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:25

Dat gaat lastig worden in die prijsklasse :P Althans, qua comfort kom je dan niet zo heel ver.

Heb zelf een Charles Owen Wellington Classic, en wilde daarnaast een luchtige cap voor training. Dat is lastig als je zoveel comfort gewend bent. Dus ben ik bij een Uvex uit gekomen. Ik vind het geen mooie cap, maar hij zit wel lekker. De Charles Owen opzetten is natuurlijk wel thuiskomen.
De Uvex is eentje met een draaiknop, maar dat heb je eigenlijk met alle luchtige caps.

Ik heb meerdere caps onder de 100 euro gepast en gehad. Maar dat zat allemaal niet lekker.
Wil je echt een cap die heel lekker zit, moet je toch wat meer uitgeven.

simooonnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:28

Blondie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:31

Ik heb zaterdag de Harry's horse challenge gekocht in het blauw na een heeeeele lange zoektocht naar een cap die lekker zat en redelijk stond (voor zover dat mogelijk is met een cap). Ik heb werkelijk met álle caps zo'n champion op m'n hoofd! Deze zit lekker, wel met draaiknop maar daar heb ik geen last van.. En niet zo'n champion :p

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:35

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 21:11

uvex <3
Ik had eerst de uvision met fluweelachtig stofje (nu heet die soort de exxential volgens mij), en toen bleek dat er iets met het ventilatieroostertje was heb ik de uvex perfexxion active cc gekregen (omdat ze die van mij niet meer maakten). Allebei echt hele fijne caps en hoewel ik de perfexxion mooier vind zitten ze allebei even lekker.
Wel met een draaiknop, maar ik heb echt nog nooit zo'n fijne cap gehad!