Alleen naar bos/strand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Alleen naar bos/strand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 19:39

In oktober heb ik mijn dressuurpony verkocht en een andere pony gekocht om vooral buitenritten mee te maken. Ik ben met haar inmiddels een aantal keer alleen op buitenrit (polder en strand) geweest omdat stalgenoten/vriendinnen geen tijd/zin/ vervoer hebben. Mijn pony is in haar eentje wel braaf maar een beetje onzeker en hinnikt regelmatig.

Zijn er meer mensen die vaak alleen rijden? Is het aannemelijk dat mijn pony er vanzelf aan went om alleen op pad te gaan, wordt ze uiteindelijk wat 'stoerder'?

kiara_xxx

Re: Alleen naar bos/strand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:50

ja ik rijd vaak alleen en in het begin was ze nogal schrikachtig maar nu is ze super bomproof :D hangt natuurlijk wel van je paard af :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:59

Ik bijna alleen maar. Heb wel mobiel bij me, maar wij hebben hun zelf ook bomproof gemaakt.
Op zondag wil mijn vriend nog weleens mee gaan :).

Hippe_Hannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:10

Je pony zal pony zal vast wel stoerder worden. Dat heeft wat tijd nodig.

Ik rij bijna altijd alleen, nou ja, samen met mijn paard dan. Met andere pony's wil hij nog wel eens gaan racen, of zich uitsloven, maar als we samen zijn, dan is er niets aan de hand.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:13

Ik rijd ook vrijwel altijd alleen (neem wel altijd mijn telefoon mee!). In het begin was hij heel onzeker en bleef hij hinneken en omdraaien. Gewoon geduldig en consequent zijn, nu is hij het meest betrouwbare buitenrij paard dat je je voor kunt stellen :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:13

Op stage en vakantie rij ik met die van mij gewoon alleen buiten, terwijl we normaal niet buitenrijden. Ze worden vanzelf wat dapperder! Hier en daar zit nog wel eens een kabouter of een spook ( ;) ) maar over het algemeen gaat het heel goed zo met z'n tweetjes. :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:14

Die van mij rij ik tijdelijk niet alleen buiten door gevaarlijke situaties die hij zich in zn kop haalt de laatste tijd. Daarvoor was hij perfect alleen buiten te rijden, dus ik hoop dat hij dat over een tijdje ook weer gewoon word.

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:15

ja, ik rij heel vaak alleen in de zomer soms zelfs dagelijks buiten in de bossen. Heb wel altijd een telefoon bij.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:18

Mijn paard vond het eerst ook erg spannend buiten, maar moet zeggen dat hoe vaker je het doet hoe fijner ze ervan worden.. en moet ik zeggen dat de band met mij en mijn paard het laatste jaar enorm versterkt is en dat scheelt ook een hele hoop :D

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:21

Ik rijd bijna altijd alleen buiten. Moet altijd met de trailer om bij ruiterroutes te komen, maar ook dat doe ik dus in mijn uppie. Als ik wegrijd op stal, bel ik mijn vriend altijd even zodat hij weet waar ik heen ga. Zodra ik weer in de auto zit op terugweg naar stal, bel ik hem weer. Ik neem altijd mijn telefoon mee en mijn mapje met autopapieren en rijbewijs (waar ook een briefje met noodnummers in zit). Aan mijn zadel hang ik altijd een mapje met telefoonnummers. Je weet immers maar nooit, hoe braaf je paard ook is. Ik hoop het nooit mee te maken, maar mocht ik er af vallen en buiten bewustzijn raken, dan zijn zowel mijn paard als ik voorzien van identificatie en telefoonnummers.
Mijn paard was in het begin niks gewend ;), nu rijden we klasse drie endurance. Komt met die van jou dus vast wel goed :j !

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:27

Altijd alleen hier, neem een telefoon mee, een hoevenkrabber en eventueel een strootouwtje. Ooit ging ik rijden en had ik nog een touwtje bij van het mesten en toen brak bij het bit m'n teugel af. Nog nooit zo blij geweest dat ik het touw bij me had want ik was erg ver van huis :+
Ze went er wel aan hoor. Toen Chihiro net beleerd was was ze in het begin ook wat actiever buiten maar nu is ze echt poeplief. Als je het niet echt aandurft kun je altijd nog even een stukje ernaast lopen tot je denkt dat het goed gaat.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 20:28

Goed om te horen dat er meer mensen alleen gaan :)

Ik neem sowieso altijd m'n telefoon mee :j

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:31

Ik rij ook vaak alleen. Is in het begin een heel drama geweest, maar nu gaat ze echt graag mee op pad en loopt ze lekker te briesen en van de omgeving te genieten.
Ik heb het echt vaak moeten doen voordat het zo goed ging, maar denk dat de meeste paarden er uiteindelijk goed aan wennen. Het zijn gewoontedieren en als alleen van huis gaan een gewoonte is geworden, is het vaak niet meer zo eng. Wel áltijd je telefoon meenemen inderdaad.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:37

Ik rijd mijn paard ook altijd alleen. Als ze met een ander is word ze heel druk. Sinds we van stal zijn verhuist hinnikte ze de eerste 2/3x dat ik naar buiten ging, maar daarna was er niks meer aan de hand. Je paard zal dus hoogst waarschijnlijk wel nog stoerder worden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:00

Tellen de ijslandse heuvels mee? Weinig "bos" hier.
Nu ik erover nadenk, zo alleen zijn we over het algemeen niet, er gaat meestal één van de honden mee, en een handpaard.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:05

ik rijd 2 a 3x per week alleen, al is mijn lease pony niet erg
lastig. Maar het ligt denk ik vooral aan wat voor een type
pony/paard je hebt. Die van mij is redelijk rustig in het
hoofd maar als je zo'n onrustig/drukte maker paard hebt
zal ik de eerste keer naar een vreemd gebied met iemand
anders gaan.

Lariisz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:17

Mijn jonkie liep zn 2de buitenrit ooit al alleen maar voorp (wel af en toe wat eng vinden) en bekommerde zich niet zo om de andere paarden of die nou wel of niet meeliepen. 3de keer gelijk alleen gegaan en eigenlijk niks anders. Hij wordt wel steeds stoerder, maar alleen of met zn 2én maakt eigenlijk niks uit.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 14:22

Denk ook aan een kaartje/labeltje met je telefoonnummer erop wat je aan het zadel bevestigt, als je er af valt en je paard gaat er vandoor dan kan degene die hem vindt je bellen.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 18:08

Toen ik mijn pony kocht was kon hij niet eens met andere paarden op buitenrit, laat staan alleen. Maar nu maken we ritten van 20 km zonder iemand er bij. Het is echt een kwestie van wennen, eerst kun je bijvoorbeeld ook iemand mee nemen op de fiets om te oefenen. Als je straks echt alleen gaat moet je wel zorgen dat je een mobiel bij je hebt, je weet nooit wat er kan gebeuren onderweg.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:52

Ik ga altijd alleen, paard is dan ook niet altijd rustig maar kan ontspannen.
Ging jaren geleden altijd samen en ken daardoor het bos op m'n duimpje.
Altijd telefoon opgeladen mee.

borima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:54

ik ga ook altijd alleen op buitenrit. mijn pony is de ene rit anders dan de andere. de ene keer doet ze niks en de andere keer is ze opeens bang van een plastic zak, maar naarmate ik vaker met d´r ging rijden, raakte ze er wel meer aan gewend, maar over gaat het denk ik niet.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:04

Ik krijg binnenkort een wandel GPS voor mijn verjaardag en dan ga ik ook voor het eerst alleen op pad. Ik ben inmiddels een keer of 4 samen met iemand geweest. Ik durf(de) niet alleen, omdat ik dan vrees dat ik nooit meer thuis kom (richtingsgevoel van een rijstkorrel)... Maar straks met GPS weet ik in elk geval wat 'thuis' is. :D

Mijn paard is van nature erg koel in de kop en heeft met de vorige eigenaresse veel gesprongen en gedaan in het bos. Hij vindt het stuk tussen de huizen door ook 'spannender' dan het bos.

Zelf heb ik 2 dogtags laten maken. Eentje voor mijn paard, dat ze weten van wie hij is, waar hij staat en 2 telefoonnummers (van stal en die van mij). En eentje voor mijzelf: Naam, 2 ICE's, zorgverzekering en BSN. Daarnaast natuurlijk gewoon de telefoon (opgeladen!) mee.