Wat voor paardrij kleding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

skibby

Wat voor paardrij kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 18:35

Heey Bokkers,

Binnen kort start ik voor een periode van 3 maanden manege rijlessen in dressuur en springen. Ik ben benieuwt wat voor kleding jullie dragen met de lessen en wat jullie aan paard rij kleiding uitgeven? En welke rijlaarzen of jodphurs jullie hebben.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:38

Ik draag een simpele gekleurde rijbroek voor de lessen en met proefjes een witte rijbroek. Voor een goed zittende rijbroek betaal ik ongeveer 30-45 euro. Als je een 'beginner' bent zal ik gewoon starten met rubbere rijlaarzen(zeker niet warm, maar het is handig voor de modder, en goedkoop want het hoeft er niet perfect uit te zien) daarna zou je wel betere kwaliteit laarzen kunnen kopen

skibby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 18:43

Nee ik ben geen beginner met het paard rijden , ik begin wel voor het eerst in mijn leven met manege lessen.ik ben bij en boertje begonnen met pony rijden en later op een stal tot aan mijn werk loop baan.

Wel ik heb veel buiten ritten bij maneges gereden , dat noem ik geen manege les.

Nynke_Mandy

Re: Wat voor paardrij kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:53

Ik rijd altijd met een rijbroek, kies er gewoon een uit. Heb zelf van alles, eurostar maar ook bijvoorbeeld Red Horse. Duur en goedkoop. Dan neem ik meestal een shirtje wat niet vloekt bij mijn rijbroek, en past bij het dekje (als ik weet welke onder het zadel ligt). Ik rijd altijd met kunstleren jodhpurs van Barato en kunstleren chaps van Epplejeck huismerk. Vind ik heel fijn zitten, en als combinatie samen lijkt het op rijlaarzen gewoon :) Dan heb ik nog sporen om, ook van Epplejeck huismerk. Mijn cap is van Harry's Horse.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:59

Ik rijd altijd met een rijdbroek (meestal van HKM), leren rijlaarzen, een gewoon shirt of trui, paardrijjas en een cap

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:59

Ik draag tijdens de gewone manegelessen een simpele gekleurde rijbroek (eerst blauw, nu weer bruin) van een euro of 40 (Mondoni) en heb voor proefjes een witte rijbroek. Verder draag ik een T-shirt dat een beetje past bij de rijbroek (heb neutrale kleur broek, dus dat is niet moeilijk) en ik heb een donkerblauw fleece-vest voor in de winter.
Verder draag ik jodphurs en chaps (omdat ik rijlaarzen niet uit krijg :'))

En natuurlijk een cap! Ik denk dat die van Harry's Horse is.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:03

Ik krijg mijn rijbroeken altijd voor mn verjaardag :+.
Heb ze van HH tot Rider pro, en zitten fijn!
Wel heb ik jodhurps + leren chaps van Ariat voor de trainingen, en leren rijlaarzen van Petrie voor wedstrijden.
Maar ik rij dan ook wel dagelijks.
Shirtjes haal ik vaak gewoon bij de Hema, gewoon basic zwart of grijs, en zitten heerlijk!

janneke798

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 12:02

Ik draag een fleecevest van Anky, het is echt een heel fijn, mooi en licht vest! Heb ik gekocht bij Rijbroeken Enzo in wolvega. In de winter en zomer allebei te dragen en heb het helemaal niet koud gehad!

Ik heb niet echt een dure broek, gewoon een blauwe met een zitvlak, van 30 euro ofso

Qua shirtjes enzo, ik pak gewoon eentje die er een beetje bij past hahah lekker makkelijk

Sinds deze week heb ik nieuwe chaps! Hele mooie leren van Mondoni! Zit echt fijn en zakken niet af ofso:) maar aangezien ik lange benen en dunne benen heb zijn ze wel een beetje te kort, maar valt niet heel erg op ofso. Ze zijn nu in de korting van €50 naar €40
Een aanrader!

En mijn jodhpurs zijn gewoon van die rubberen dingen, heb ook wel leren gepast maar ik vond deze toch best fijner zitten dan een aantal andere hele dure. Maar hoorde ook dat je bij de welkoop mooie leren met een vetertje voor ong 40 euro kon kopen!

Wil je meer weten vraag je maar hoor;)

Oh ja en mijn cap is van Horka
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 01-03-14 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

xloveladyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 16:33

ik doe gewoon een rijbroek aan met een shirt en een jas een me chaps

en voor de wedstrijden een witte rijbroek een wedstrijd shirt en een wedstrijd jasje met leren rij laarzen

Sarahhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:12

Rijbroek een simpele bruine 2dehands gekocht,
met een simpel t-shirt, cap en rubberen rijlaarzen dus gewoon een simpele rij look. :P
Wedstrijden geen idee doe ik bijna nooit

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:24

Ik heb 3 rijbroeken, volgens mij alle 3 van Red horse, aanrader!
Ik rij in een buitenbak, dus draag altijd een vest of trui die matcht met m'n rijbroek.
M'n rijlaarzen zijn van Aigle, gewoon rubber denk ik, met een leren rand aan de bovenkant.
Cap van HH.
Sportbeha gewoon van de H&M.

Voor m'n wedstrijden heb ik heel goedkoop een setje gekocht bij 't perdewinkeltje.
Die hebben al zo'n 4 jaar lang een maandactie, erg handig. ;)

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:56

Ik rij altijd met een rijbroek (of een oude ''losse'' jeans) daarboven heb ik eigenlijk altijd een t-shirt en dan een dik vest/trui omdat ik het snel warm krijg & natuurlijk een jas.
Ik zou wel een broek halen met een zitvlak, voorheen had ik altijd paardrijbroeken met, geen idee hoe je het noemt en of je snapt wat ik bedoel, van die ''gleufjes'' erin, dat gaat pijn doen!
En ik heb gewoon simpele jodphurs met een rits (40 eu) + van dat nep lederen chaps (20 eu), ik heb ook derby rijlaarzen maar de rits moet ik nog laten maken..
Rijbroeken haal ik tweedehands of nieuw onder de 60 euro...

Carmen_98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:14

Ik heb een normale, niet al te dure rijbroek en daarboven gewoon een T-shirt, sweater of vest van mezelf aan. Ik lijk wel gek als ik alleen voor de manege een speciaal shirt bij de ruiterwinkel ga aanschaffen. Nee bedankt.
Ik rij nu vooral met jodphurs en chaps, maar laarzen heb ik ook. Mijn voorkeur gaat uit naar de chaps, maar ik kan met beide prima rijden.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:32

TS is permanent geband.. :')

Pocaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:45

Ik rij gewoon met een simpele rijbroek, jodhpurs met chaps, Cap (HH) en een vest.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:49

Een goede cap die toch redelijk goedkoop is. (HH €90,-)
Een simpele trui of tshirt. (Verschillende non-paardrij merken)
Rijbroek zonder lederen zitvlak. (Goedkope en dure merken zoals kentucky of decathlon)
Rijsokken die dik genoeg zijn. (Van gamma sokken tot kingsland)
Jodphurs. (Nu ariat maar heb ook mondoni en br gehad)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:48

Ik draag gewoon paardrij laarzen met een paardrij broek een shirt en een vest en als het koud is ook een bodywarmer erover en handschoenen en natuurlijk mijn cap

Katje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:50

Ik heb 2 rijbroeken van Harry's horse, draag er altijd een gewone shirt, vest, trui op en jodphurs met chaps

xChatun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:55

Pikeur rijbroek, een polo met een vestje erover heen (ligt eraan welk weer het is), leren jodhpurs van Ariat en leren chaps van Petrie, en dan ook nog een Charles Owen als cap :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:59

In deze tijd draag ik gewoon een simpele rijbroek van Harry's Horse. Gewoon een die ik lekker vind zitten en niet omdat ik geweldig mooi is, want hij is gewoon zwart of grijs.
Verder heb ik een shirtje met lange mouwen voor 3 euro gekocht en daarover doe ik nog een poloshirtje van 3 euro van de C&A. Met een dubbel laagje heb ik het lekker warm (:
Ik heb leren jodhpurs van de boerenbond, die waren toen in de aanbieding voor 35 en ze zitten heerlijk. Ik heb leren chaps bij agradi gekocht voor 35 euro die mooi bij mijn jodhpurs staan.
Als ik gewoon thuis train of een simpele buitenrit ga maken heb ik suede chaps aan van Harry's Horse & kunstlederen oude chaps eronder.
Cap is volgens mij ook van Harry's Horse en om het af te sluiten: mijn body protector