Vakantie met paarden, waar te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

skibby

Vakantie met paarden, waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 17:27

Beste Bokkers,

Dit jaar wil ik graag een actieve paardrij vakantie in het buitenland. Ik weet eigenlijk niet waarheen en hoop via Bokt om hier meer informtie te krijgen. Wat voor paardrij vakantie wil ik eigenlijk, zoals ik al zei een actieve. Denk hier aan lange dag tochten of trek tochten of waar ze ook cross country rijden, dat vind ik ook leuk om te doen . Ik wil wel na het hoog seizoen gaan en voor en week of 3 a 4 ( ligt eraan wat de kosten zijn natuurlijk). Of het nu in Europa is of daar buiten maak voor mij niet veel uit, als het maar een a actieve paar vrij vakantie is. Welke Bokkers weten waar ik na toe moet?

Kuggur

Re: Vakantie met paarden, waar te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:34

IJsland is een mogelijkheid.

skibby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 18:36

Op IJslanders rijden dat lijkt me wel gaaf !

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:40

Je hebt eigenlijk overal wel paardrijvakanties. Welk land zou je leuk vinden om naartoe te gaan? Wat is je maximale bedrag? Wat voor soort paarden? Engels/westernzadel? Als je even een lijstje maakt kan ik even voor je zoeken, maar hoe je het nu omschrijft is het een veel te grote zoekgroep haha

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:42

skibby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 20:38

Ierland om daar eens met de Ierse hunters en Canada dat lijk me ook erg mooi en daar met western paarden te rijden.Ik weet niet at het allemaal kost. Maar ook niet al te duur.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:41

Www.tinker.pl
In Polen op een tinkerstoeterij. Onwijs leuke mensen! Heb er een half jaar stage gelopen en ben er daar buiten nog een aantal keer geweest.
Ze organiseren ook hele tochten van 3 dagen t/m 7 geloof ik.
Rij je door de gebergte heen, onwijs mooi!

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:46

Ik had ergens in Frankrijk een geheel verzorgde vakantie gevonden. Zag er echt leuk uit! Zal bij interesse het wel even zoeken.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:44

Ierland bij Slieve Aughty Riding Centre. daar heb je verschillende paardrij vakantie waaronder cross country en ook dag tochten. Het zijn Nederlandse mensen .en ik geloof ook dat je daar een soort van werk vakantie dan betaal je minder voor je vakantie.Dat haddebpn ze eerst wel.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:25

skibby schreef:
Ierland om daar eens met de Ierse hunters en Canada dat lijk me ook erg mooi en daar met western paarden te rijden.Ik weet niet at het allemaal kost. Maar ook niet al te duur.

Voor minder dan 1000 euro per week kun je commercieel niet veel eisen stellen.

Je kunt dit voorjaar ook heel simpel in Nederland een weekje mee op trektocht. Simpel, back to basics door het land tuffen. Betrouwbare paarden, ervaren gids, veel humor.
Dat zal geen 1000 euro voor een week kosten, hoewel je dat er wel van kunt maken, als je maar luxe genoeg wil overnachten........

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:28

In belgie heb je leuke ruitervakantie!

http://www.dutch-joy.nl/

niet heel duur voor weekje zit je (bij mijn toen nog) onder de 1000euro

je rijd op haar wedstrijd paarden een fanatieke rit van gemiddeld 30km.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:35

skibby schreef:
Beste Bokkers,

Dit jaar wil ik graag een actieve paardrij vakantie in het buitenland. Ik weet eigenlijk niet waarheen en hoop via Bokt om hier meer informtie te krijgen. Wat voor paardrij vakantie wil ik eigenlijk, zoals ik al zei een actieve. Denk hier aan lange dag tochten of trek tochten of waar ze ook cross country rijden, dat vind ik ook leuk om te doen . Ik wil wel na het hoog seizoen gaan en voor en week of 3 a 4 ( ligt eraan wat de kosten zijn natuurlijk). Of het nu in Europa is of daar buiten maak voor mij niet veel uit, als het maar een a actieve paar vrij vakantie is. Welke Bokkers weten waar ik na toe moet?

Zou je het leuk vinden om hier aan de zuid/westkust van Portugal je vakantie te vieren?
Bij ons dus (Zie onderschrift voor link website)? We hebben zelf 2 paarden, onze DA, die hier vlakbij woont heeft zeker een 10 arabieren die hij (begeleid) wil verhuren voor lange buitenritten.
En als dat nog geen paarden genoeg zijn is er 1 vriendin met Lusitano en 'n Haflinger, andere vrienden van ons hebben 3 Haflingers, waarvan 2 bereden worden.

Je zou kunnen overwegen om alles te combineren, b.v. dagje strand, dagje cultuur, dagje paardrijden.. zoiets?

En buiten het toeristenseizoen, alhoewel het nooit echt superdruk wordt hier, kun je heerlijk het strand op met paarden, het is hier maar liefst 80 km lang!