Paard met regenexceem altijd regendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sarahb25

Paard met regenexceem altijd regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 08:26

Goeiemorgend bokkers,
Ik zit eigelijk met een serieus probleem ik heb begin
Dit jaar een Perlino gekocht nu blijkt dat hij regenexceem heeft.
Omdat ik het beestje toch graag op de wei zou kunnen zetten vraag ik mij of ik dit het beste met een regendeken kan doen?
Maar moet dit altijd met deken zijn dan? En met nek of zonder nek?
Maar zijn hoofd blijft toch steeds bloot,krijgt hij het dan ook niet?
Of zou hij eigelijk volledig verpakt moeten zijn? Haha ;)
Alvast bedankt voor jullie tips !! _/-\o_
Groetjes Sarah

Anoniem

Re: Paard met regenexceem altijd regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 08:51

Wat houdt het hebben van regeneczeem in? Ik heb er nog nooit van gehoord.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 08:52

Ik heb ook nog nooit van regeneczeem gehoord.

Heb je al overlegd met een dierenarts? Deze kan dan waarschijnlijk ook wel tips geven hoe je je paardje toch in de wei kan houden. Hoe deden de vorige eigenaren het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:03

Ik kan me er echt niets bij voorstellen. Betekent dit dat het paard jeuk, korstjes krijgt van regen of water in het algemeen?

Je kan in de zomer als het 25 graden is het dier toch niet met een regendek buiten zetten?

Sarahb25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 09:06

Ik denk dat dit anders regenschurft heet, kleine korstjes. Ik moest het van de dierenarts in ieder geval om de paar dagen wassen met isobetadine en dan zou het verdwijnen maar ik kan en wil men knollie niet steeds binnen zetten hij geniet zo van het buiten zijn

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:07

Bedoel je rainrot? Dat is iets anders dan exceem.. Volgens mij moet je dat laten genezen (echt helemaal) en dan komt het niet meer terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:10

Sarahb25 schreef:
Ik denk dat dit anders regenschurft heet, kleine korstjes. Ik moest het van de dierenarts in ieder geval om de paar dagen wassen met isobetadine en dan zou het verdwijnen maar ik kan en wil men knollie niet steeds binnen zetten hij geniet zo van het buiten zijn

Ah oke, ik snap hem. Ik denk dat zoals Tilmar schrijft je dit moet laten genezen. Kijk even in de wiki, daar staat ook van alles over. http://www.bokt.nl/wiki/Regenschurft

Volgens mij kun je, je paard ook gewoon buiten zetten. Ik denk zelfs dat het zonder deken beter is voor de genezing van de plekjes. Wordt volgens mij veroorzaakt door een bacterie, heeft niet zo heel veel met regen te maken. Het is natuurlijk niet goed voor een paard om dagenlang in de stromende regen te staan zonder beschutting, maar ik kan mij niet voorstellen dat het door regen veroorzaakt word. Het lijkt wel een beetje op mok, maar dan op een andere plek. Als je paard er gevoelig voor is, dan is een schuilmogelijkheid absoluut een vereiste. Een regendeken in de zomer lijkt mij niet fijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-14 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sarahb25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 09:13

Gho goeie vraag de dierenarts zei hier regeneczeem moest hem goed wassen met isobetadine en dan zou het overgaan, ik hoop idd ook dat het maar 1 malig is en dat het mss met zijn ondervoeding te maken heeft (ander lang verhaal) ik hoop van zodra hij terug in orde is dat het wegblijft. Dus ik kan mss beter nog even afwachten dan

Sarahb25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 09:14

[***] schreef:
Sarahb25 schreef:

Ah oke, ik snap hem. Ik denk dat zoals Tilmar schrijft je dit moet laten genezen. Kijk even in de wiki, daar staat ook van alles over. http://www.bokt.nl/wiki/Regenschurft

Volgens mij kun je, je paard ook gewoon buiten zetten. Ik denk zelfs dat het zonder deken beter is voor de genezing van de plekjes. Wordt volgens mij veroorzaakt door een bacterie, heeft niet zo heel veel met regen te maken. Het is natuurlijk niet goed voor een paard om dagenlang in de stromende regen te staan zonder beschutting, maar ik kan mij niet voorstellen dat het door regen veroorzaakt word. Het lijkt wel een beetje op mok, maar dan op een andere plek.

Ja idd dat is het! Thanx! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:16

Sarahb25 schreef:
Gho goeie vraag de dierenarts zei hier regeneczeem moest hem goed wassen met isobetadine en dan zou het overgaan, ik hoop idd ook dat het maar 1 malig is en dat het mss met zijn ondervoeding te maken heeft (ander lang verhaal) ik hoop van zodra hij terug in orde is dat het wegblijft. Dus ik kan mss beter nog even afwachten dan

Ondervoeding en verminderde weerstand kunnen je paard ook vatbaarder maken voor dergelijke schimmels, mijten en bacteriën.

Even goed behandelen met betadine en dan lekker je paard naar buiten! Als er veel regen verwacht wordt, dan een regendek op doen, anders lekker in zijn blootje. Kunnen de wondjes mooi genezen.

Sarahb25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 09:18

Oh super thanx voor de snelle antwoorden! :) _/-\o_

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:20

Sarahb25 schreef:
Oh super thanx voor de snelle antwoorden! :) _/-\o_

En gelukkig kan je paard gewoon lekker naar buiten :D. Succes!

Sarahb25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 09:58

Dank u! :-D