Verkoop bwp merrie ongedaan maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gritje

Verkoop bwp merrie ongedaan maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 14:00

Beste,

Ik heb deze week mijn paardje verkocht maar heb daar spijt van. Het blijken achteraf niet de goede mensen te zijn die ze beweerden te zijn.

Is er een manier om mijn paard nog terug te krijgen? Ze hebben het paard woensdag gekocht en donderdag stond ze al bij de hengst (is een 19 jarige merrie).
De verkoopsovereenkomst is niet goed ingevuld. Zo is bij 'naam' het geschrift onleesbaar, hebben ze een verkeerd adres opgeschreven en een verkeerde gemeente.

We hebben ondertussen het juiste adres (met heeeeeel veel opzoekwerk) kunnen achterhalen.

Kan ik de verkoop laten ontbinden door bv een vrederechter of moet ik me bij de situatie neerleggen?

Bedankt voor uw reacties.

Ceriadwen

Re: Verkoop bwp merrie ongedaan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:02

Ik zou eerst met hun gaan praten, en dan pas kijken wat voor een stappen je moet gaan ondernemen

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:04

In hoeverre is zo'n overeenkomst rechtsgeldig? Als het niet leesbaar was dan had dat toen toch ook al gezien en daarop kunnen reageren?

Ik denk dat je niet veel kunt doen, verkocht is verkocht.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:04

Verkocht is verkocht. Dat ze daags na de verkoop bij de hengst staat betekend niet dat het geen geschikte mensen zijn. Verkeerde adresgegevens laat natuurlijk dan wel vragen opkomen.
Succes met de poging om het paard terug te krijgen. Ben je bereid desnoods het dubbele te betalen dan je gekregen hebt?

Anoeska27

Re: Verkoop bwp merrie ongedaan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:08

Kom je uit België of uit Nederland? Want er zit volgens mij behoorlijk wat verschil in de wetgeving. In Nederland zou ik inderdaad zeggen verkocht is verkocht.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:14

Verkocht is verkocht.
Dan kun jij wel zeggen er niet mee gefokt worden.
Maar het is hun eigendom en hun paard nu.
Als je haar zo graag terug wilt dan zou je best een flinke prijs moeten betalen.
Ben je daar toe bereid.
En wat stond er in die overeenkomst niet mee fokken.
Mits het door beide partijen getekend is dan is het rechtsgeldig.
Eventuele wijzingen maken zon overeenkomst wellicht ongeldig.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:23

OV --> TAO

Gritje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 14:57

Ik kom uit België.
Kan je ze niet pakken op valsheid in geschrifte?
Praten haalt niets uit. Hij wil ze niet terug verkopen, ook niet tegen het dubbele van de prijs. Is een paardje met heel goede papieren zie je.

In de verkoopsovereenkomst staat niet dat er niet meer mag gefokt worden, enkel dat ze niet mag aangeboden worden voor de slacht.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 22-02-14 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:59

Als de merrie de dracht nog aankan, dan zal ze gewoon weer een veulen krijgen. Kan ze het niet meer aan, wordt ze ook niet mee drachtig.
Wat is de reden dat jij denkt dat, als iemand een merrie koopt met goede papieren, deze niet meer gedekt gaat worden?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:00

Dat denk ik niet TS.

Als je haar niet kwijt had gewild had je haar niet moeten verkopen. :n
Wat maakt het uit dat ze al snel naar de hengst is gegaan? Ook al zeg jij in je overeenkomst dat ze niet naar de slager mag, dat paard is niet meer van jou dus wat zij er mee doen moeten ze dan zelf weten.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:02

Als mijn merrie nu al geveulend had, had ik er zo opnieuw een hengst opgezet op 20 tot 24 jarige leeftijd als ik daar de toestemming voor had en de DA groen licht gaf. Die leeftijd is ook maar een getal, zat paarden die het gewoon aankunnen op die leeftijd en nog lang niet op zijn.

Edit: Dit is overigens wel waarom ik nooit een paard zal verkopen maar gewoon ga laten slachten/inslapen, moet er niet aan denken dat anderen mijn dieren slecht gaan behandelen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:04

xSlvna schreef:
Edit: Dit is overigens wel waarom ik nooit een paard zal verkopen maar gewoon ga laten slachten/inslapen, moet er niet aan denken dat anderen mijn dieren slecht gaan behandelen.

Wie zegt dat deze merrie slecht behandeld gaat worden? De koper heeft alleen andere ideeen dan de verkoper. Maar verkocht is verkocht en dan heb je er geen zeggenschap meer over.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:19

Verkocht is verkocht en daarbij als je een paard verkoopt waar je veel om geef ga je toch eens de mensen gaan opzoeken op het internet , naar eventuele ervaringen van andere.

Je kon als verkoper ook eerder alles nachecken van adres, zodat je er zeker van wist.
En een 19 jarige kan een dracht aan mits ze gezond,goede conditie heeft en eventueel al meerdere veulens heeft gehad. :)