ik heb een tijd (2 jaar?) geen wedstrijden meer gesprongen en nu wil ik weer beginnen met een andere pony. Ik heb niet heel lang wedstrijden gesprongen en dus wist ik niet precies alle regeltjes. ik sprong maar gewoon rond.
Maar ik heb gehoord dat er ondertussen een heleboel verandert is qua regels. Nu vraag ik me eigenlijk af wat er allemaal verandert is zodat ik er rekening mee kan houden.Wat ik me nog kan herinneren:
-ik maakte nooit knotjes en reed met een gewoon dekje.
-ik reed gewoon in wedstrijd tenue.
-Bij het parcour lopen je wedstrijd kleding aan. (en niet je jas aan en je jogging broek er nog overheen, waar ik als meisje al ooit commentaar op heb gehad
)- als je binnenkomt rondje draven en dan groeten naar de jury. beginnen als de bel gaat.
- Je kreeg stijlpunten. maar ik snapte nooit precies hoe dat werkte. ik sprong meestal wel foutloos rond maar met lage stijlpunten
- bij 3 weigeringen wordt je uitgebeld.
- bij de barrage was het vooral zo snel mogelijk zonder fouten. stijlpunten?
- afgroeten, maar dat weet ik niet zeker
- foutloos: 2 winstpunten niet foutloos 1, verder weet ik het niet precies
zijn hier dingen in verandert? Ben ik iets vergeten?
en ik weet dat er iets met stijlpunten is verandert en volgens mij dat je knotjes moet maken. Het zou wel fijn zijn om alles even op een rijtje te hebben. ik wil in maart namelijk een wedstrijd binnen oefen voordat ik de selecties buiten doe. En hoe zit het met de startpas? ik heb er een, maar kan ik daar gewoon mee springen of moet ik daar dan een springpas voor hebben?
nog een vraag voor de zekerheid
: als het paard weigert op de 2e hindernis van een dubbelsprong. dan moet je de eerste hindernis er toch ook weer bijnemen? lijkt me best logisch maar misschien wordt het wel als verkeerde hindernis geteld ofzoalvast bedankt!
. Als je een startpas hebt mag je daar in alle discipline's mee startten. Afgroeten is geloof ik niet verplicht maar is wel netjes.
Succes in ieder geval