Knotjes 2 dagen van te voren maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Livivi

Knotjes 2 dagen van te voren maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 18:12

Ik heb zaterdag wedstrijd, en 's morgens ga ik altijd veel te veel stressen als ik dan nog knotjes moet maken en ze mislukken bijvoorbeeld. Nu is het probleem dat ik morgen pas om 6 uur thuis ben en om 8 uur springles heb. Dan ben ik meestal half 10 weer terug. Maar dan is mijn moeder erbij en die heeft geen zin om op mij te wachten als ik dan nog ga knotten, en heen en weer rijden doet ze ook niet en 's avonds mag ik dan niet alleen naar huis op de fiets omdat er weinig verlichting is.
Ik wilde dus eigenlijk vandaag al gaan knotten, ik doe het met naald en draad en ze heeft een halsdeken om. Blijven ze 2 dagen zitten?

Ik knotte eerder altijd gewoon met elastiekjes en dan deed ik het op vrijdag en waren er na 1 nachtje soms 1 of 2 uitgezakt, maar ik hoor altijd dat ze met naald en draad veel steviger blijven zitten.

pluisje88

Re: Knotjes 2 dagen van te voren maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:14

Ik denk dat er dan allemaal haartjes uit gaan prikken enzo. Denk niet dat ze dan nog mooi zijn

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:15

Ik vrees dat ze dan heel slordig gaan zitten. En het lijkt me voor je paard ook niet zo prettig.
Desnoods de springles een keer afzeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:15

Kun je niet gewoon alvast invlechten na de springles en dan de ochtend van je wedstrijd knotten?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:16

Ik denk niet dat je beessie daar blij mee is, ga jezelf maar na als jij hele strakke vlechtjes in je haar doet en je daar 2 dagen mee rond moet lopen vind jij dat fijn.? Ik niet iig..Ik zou gewoon zaterdagochtend vlechten of niet naar springles gaan..

Orchidee21

Ik zou gewoon voor het stressmomentje gaan voor concors. Je paardje kan aardig last krijgen van jeuk door de strakke knotjes en alles kapot schuren incl deken. Gewoon half uurtje eerder je bed uit.. succes

DewiRox

Het ligt een beetje aan het paard en je manier van knotten. Bij mijn merrie kon ik gerust de knotten met naald&draad 4 dagen laten zitten en dan zat het gewoon nog netjes.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:18

Ik kon mijn paard niet eens op stal zetten als ik knotjes had gemaakt. Hij schuurde ze allemaal uit.
2 dagen vantevoren wil ik echt niet eens weten hoe het eruit ziet. Ik denk dat hij geen knotjes en geen manen meer zou hebben... :')

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:24

De kans is groot dat je paard de knotjes eruit gaat schuren en dan breken zn manen af.
Niet doen dus.
Misschien is niet vlechten een optie? Of iemand anders zoeken die je paard voor je wil vlechten

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:30

Bizzybijtje schreef:
Kun je niet gewoon alvast invlechten na de springles en dan de ochtend van je wedstrijd knotten?

Dit zou ik doen als ik jou was :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:31

Wat al eerder gezegd is, ligt helemaal aan je manier van knotten en je paard. Hier zitten de knotten er wel eens een week in, dan kunnen er wel eens 1 of 2 overnieuw moeten. Maar als wij 2 wedstrijden hebben met een dag ertussen knotten wij zeker niet opnieuw.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:40

Het wisselt per paard.
Het ene paard schuurt alles uit.
De ander staat er een week mee op stal en kun je zo weer mee op concours nemen.

Ik zou voor nu gewoon als je vroeg moet starten je springles afmelden en invlechten. Als je laat moet starten vlecht je s ochtends in.

En laat dan gewoon eens je knotten wat langer in na de wedstrijd dan weet je hoe ze zich houden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:15

Het zal voor iedereen anders zijn. Bij mijn paarden begin ik daar absoluut niet aan. Zelfs niet de avond ervoor. Het moet echt voor de wedstrijd, al moet ik er belachelijk vroeg voor opstaan.
Mijn paarden schuren de knotjes er gewoon vanaf. En als ze er zo'n last van hebben doe ik ze dat ook liever niet aan.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:17

Huur mij in en je hebt gegarandeerd knotten die een week strak blijven zitten. Ik ben de vlechtmeister O:)

Het kan wel, maar dan moet jeecht heeeeeeel strak vlechten en ze niet groter maken dan een euro munt

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:04

Een uurtje eerder opstaan..

mvkesteren90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:07

Verschilt per paard. Ik heb wel eens paarden gehad die ik de avond ervoor vlocht, kwam ik de dag erna op stal zat er niks meer in. Bij andere paarden blijft het prima zitten. Als je heel strak vlecht dan denk ik wel dat het blijft zitten. Misschien moet je dan de dag van de wedstrijd nog 1 of 2 knotjes opnieuw doen. Maar dat is niet zoveel werk als nog alles erin vlechten.

nietactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:15

Meestal blijven de knotjes niet echt mooi zitten met elastiekjes, meestal blijft het met naald en draad wel zitten maar gaan er allemaal haartjes uit zitten. Kortom: het wordt vaak rommelig.

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:27

Ik heb per ongeluk wel eens en knotje laten zitten na wedstrijd en mijn paard z´n manen begonnen gewoon te breken toen ik hem er uit haalde.. kan aan m´n paard liggen maar zou het idd niet doen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:41

Krijgt ie haarpijn van, niet fijn en dus schuren. Gewoon vroeg opstaan er zit niets anders op...

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:42

Knotten zijn niet verplicht toch? := In dat geval zou ik het knotten lekker een keertje laten zitten!
Nu al knotten is echt niet prettig voor je paard!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:43

Gewoon lekker van te voren knotten, niet te strak, gaat het ook niet echt jeuken.
Wat goed werkt, is knotten, dan plastic (bijvoorbeeld stukjes vuilniszak) om de knot heen doen, stevig nog een stiekje er strak om heen en klaar. Geen gedoe met losse haartjes, stro etc.
Na het uitladen plastic eraf en voila :)

Edit, zie nu dat het om vanavond gaat haha, het is al 22:43 dus voor nu had je hier weinig meer aan, misschien voor de volgende keer.