auto gezocht voor 2paards trailer te trekken advies gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Femmz

auto gezocht voor 2paards trailer te trekken advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 01:56

Ik heb overlaast mijn be rijbewijs gehaald.
Zelf heb ik een oudere 1,5 paardentrailer die ik ga verkopen voor een nieuwere 2paards trailer.
Op het moment gebruik ik de auto van mijn ouders de volkwagen transporter en mag gerust 2500kg geremd trekken.
Maar ik zou graag eens rondkijken naar een eigen auto die 2000kg geremd mag trekken.

mijn voorkeuren:
- niet ouder dan +\- 10jaar
- een diesel
- liefst nog wat sportief.
- rond de +\- 10.000 euro.
+ trekhaak natuurlijk.
Die 2000kg geremd mag trekken.

graag jullie mening & advies gevraagd !!

maximuss

Re: auto gezocht voor 2paards trailer te trekken advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 01:59

Ik heb een hyundai terracan, sportief voor zijn grootte ;-), heel comfortabel werkpaard en mag 2800 kg trekken.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 02:13

Als ik je eisen invul op autotrack.nl kom ik meer dan genoeg optie's tegen.

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 07:04

R12312 schreef:
Als ik je eisen invul op autotrack.nl kom ik meer dan genoeg optie's tegen.

Ik heb even gekeken via mijn gsm en kan nog niet eens de optie trekhaak invullen.. bij de meeste sites wel dat autos verkopen. Maar dan staat er niet bij hoeveel ze geremd mogen trekken in hun advertenties en dat is zo'n opzoek werk bij elke auto :(

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:45

Kijk eens naar een Subaru Forester, de 2 liter diesel versie van het huidige model mag 2000 kg trekken.
Bij een ouder model zal je voor de 2,5 liter turbo benzine moeten gaan om 2000 kg te mogen trekken.
Wij trekken een Ifor Williams 2 paards met een Forester 2 liter benzine en dat gaat prima.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:01

Hier staat ook een Hyundai Terracan. Ik ben er persoonlijk niet zo'n fan van. De auto is me aan alle kanten te ruim. De stoel is te breed, de zitting te lang, de deur te ver weg, de middenarmleuning belemmert mij bij het schakelen etc. Nu ben ik maar 1,65 m dat scheelt ook. Mijn vader (groter en steviger) is er juist wel helemaal gek mee. Voor hem is de auto dan ook qua formaat prima.
Bij ons was de voorganger van de Terracan een Hyundai Galloper. Mooi vond ik hem niet, maar dat vond ik wel een heel fijne auto om mee rond te rijden. Wij hadden zelf de korte versie. Zowel de lange als de korte mogen én kunnen een 2 paards trailer trekken.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:36

Nissan Xtrail, kies wel voor het 4x4 model mag 2000kg trekken.
Voldoet verder ook aan je eisen.

Radionx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:41

Kia Sorento. De benzine uitvoering mag 2300 Kg trekken en de diesel uitvoering 2800 Kg

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 14:46

fjordnina schreef:
Hier staat ook een Hyundai Terracan. Ik ben er persoonlijk niet zo'n fan van. De auto is me aan alle kanten te ruim. De stoel is te breed, de zitting te lang, de deur te ver weg, de middenarmleuning belemmert mij bij het schakelen etc. Nu ben ik maar 1,65 m dat scheelt ook. Mijn vader (groter en steviger) is er juist wel helemaal gek mee. Voor hem is de auto dan ook qua formaat prima.
Bij ons was de voorganger van de Terracan een Hyundai Galloper. Mooi vond ik hem niet, maar dat vond ik wel een heel fijne auto om mee rond te rijden. Wij hadden zelf de korte versie. Zowel de lange als de korte mogen én kunnen een 2 paards trailer trekken.

Ogh ik ben maar net 1.60 :p en van welk bouwjaar is die dat jij hebt?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:51

Ik ben maar een 1m70 maar heb er geen moeite mee. De armsteun in het midden staat voor mij zelfs te ver van de pook. Mss hebben wij een andere versie.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:54

Let ook op de kogeldruk, iets dat in de andere welke-auto-voor-mijn-trailer topics regelmatig is besproken. Voor een tweepaards is meestal 100 kg nodig, de meeste 'gewone' auto's blijven bij 50-75 kg steken. Bij de busje, SUV of terreinwagenachtigen zal dat vaker die 100 kg zijn.

Omdat de kogeldruk niet alleen van de auto afhangt maar ook van de trekhaak is dat iets dat je moet navragen op het moment dat je een bepaalde auto op het oog hebt.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:58

Hier een Landrover Freelander diesel, mag 2000 trekken, maar is wel duur in wegenbelasting en verbruik. Permanent 4 wheel drive, is erg prettig als je eens op zachte ondergrond terechtkomt of in de sneeuw.

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 15:04

Rex_Rolfo schreef:
Let ook op de kogeldruk, iets dat in de andere welke-auto-voor-mijn-trailer topics regelmatig is besproken. Voor een tweepaards is meestal 100 kg nodig, de meeste 'gewone' auto's blijven bij 50-75 kg steken. Bij de busje, SUV of terreinwagenachtigen zal dat vaker die 100 kg zijn.

Omdat de kogeldruk niet alleen van de auto afhangt maar ook van de trekhaak is dat iets dat je moet navragen op het moment dat je een bepaalde auto op het oog hebt.

Oke dat is waar goed dat je dat zegt dankje!

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 15:05

criollo_yess schreef:
Hier een Landrover Freelander diesel, mag 2000 trekken, maar is wel duur in wegenbelasting en verbruik. Permanent 4 wheel drive, is erg prettig als je eens op zachte ondergrond terechtkomt of in de sneeuw.

Hoeveel betaal je aan wegenbelasting? Ik woon in Zeeland daar is het goedkooper. En welk bouwjaar en aankoopprijs is de auto?

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 15:06

Radionx schreef:
Kia Sorento. De benzine uitvoering mag 2300 Kg trekken en de diesel uitvoering 2800 Kg

Gaan die al niet snel over de 10.000 euro aan aankoopprijs?

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 15:07

MarcR schreef:
Kijk eens naar een Subaru Forester, de 2 liter diesel versie van het huidige model mag 2000 kg trekken.
Bij een ouder model zal je voor de 2,5 liter turbo benzine moeten gaan om 2000 kg te mogen trekken.
Wij trekken een Ifor Williams 2 paards met een Forester 2 liter benzine en dat gaat prima.

Als ik subaru hoor denk al dat die veel verbruikt niet? Heeft u er eentje ?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:18

Alles wat groot en hoekig is verbruikt meer dan een lage aerodynamische auto. Ik heb zo geen gegevens bij de hand maar de Subaru zal denk ik minstens even 'zuinig' zijn als vergelijkbare auto's. Het meest bepalend is en blijft de rechtervoet.....

Prijzen: zie diversen advertentiesites (b.v. www.gaspedaal.nl) en kijk wat je kunt krijgen voor je budget. Kom je een auto tegen zonder trekhaak komt er nog een honderd of 6-8 bij voor trekhaak en montage (veel minder als je er zelf een gebruikte onder zet).

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:25

Femmz schreef:
Hoeveel betaal je aan wegenbelasting? Ik woon in Zeeland daar is het goedkooper. En welk bouwjaar en aankoopprijs is de auto?

Landrover Freelander is van 2004, grijs kenteken (oftewel 2 persoons, geen achterbank), wegenbelasting is € 116,- per maand, verbruik met geladen trailer grofweg 1 liter diesel op 9 a 10 km.

Heb hem al een tijdje, voor aankoopprijs moet je maar op autoverkoopsite kijken bij vergelijkbare auto's. Was in ieder geval ruim onder de € 10.000,-

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:52

Femmz schreef:
MarcR schreef:

Als ik subaru hoor denk al dat die veel verbruikt niet? Heeft u er eentje ?

Op het instrumentenbord van een Forester wordt het verbruik aangegeven en dat varieert bij ons tussen 8,2 en 8,6 liter per 100 km, beetje stadsverkeer en veel Vlaamse binnen wegen, regelmatig met de trailer.
Ik heb enkele keren met de demo diesel Forester van de garage gereden en die gaf aan 6,8 liter per 100 km.
Onze Forester verbruikt minder dan onze vorige wagen, een citroen Berlingo die zat steeds tussen 9 en 10 liter per 100 km.

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 19:44

De hyundai terracan, begint op 4000 a 5000 euro 10 jaar oud. Nadeel maar 2 zitplaatsen!! Moet er echt 5 hebben.

De subaru forester van 2008 valt nog goed mee qua verbruik. Maar vind ik niet zo heel mooi. Komt op 10.000 euro.

De nissan xtrail van 2009 valt nog mee is iets mooier van interieur. Komt ook rond 10.000 euro.

De kia sorento van 2009 ook niet echt mijn ding. Komt ook rond 10.000 euro

De landrover freelander van 2006 , leuke voorkant ! Achterkant iets minder komt op 10.000 euro.

Nog meer auto's dat in de buurt komen van mijn eis lijstje ?? :D

de landrover staat al op 1 op mijn lijstje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:48

Ik zou 1000 euro van he budget afhalen en er 1 zoeken zonder trekhaak. Trekken verkort de levensduur van een auto, aangezien je niet weet wat er allemaal mee getrokken is is het handiger om er zelf een trekhaak aan te laten zetten.

Verder gewoon veel gaan proefrijden. Ik had ook naar de x-trail gekeken maar na het proefrijden viel deze voor mij genadeloos af.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:07

Even mijn lijstje uit andere topic gehaald

In willekeurige volgorde;

Suzuki Grand Vitara 5 deurs. Kan imo wat veel trekken tegenover eigen gewicht. Hoor ook verschillende berichten qua rijgedrag en verbruik. Apart 2 en 4 wielaandrijving te regelen.

Jeep Cherokee Sport. Enkele tegen gekomen en vallen me tot nu toe mee. Wel erg hoog verbruik en net iets zwaarder dan de rest. Niet erg in verdiept, was eigenlijk geen optie, maar kwam er toevallig enkele tegen.

LandRover Freelander 5 deurs. Hoor nogal wat verschillen over de 1.8 en 2.4 motor. Zit weinig verschil in eigen gewicht en verbruik zover ik info vind. Erg laag eigen gewicht bij hoog trekgewicht. Hoor veel positieve verhalen over deze auto als trekauto.

Opel Frontera 5 deurs. OOk zowel goede als slechte verhalen gehoord. Ben er zelf niet erg enthousiast over. Kan wel genoeg trekken, maar hoog verbruik.

Hyundai Santa Fe en Kia Sorento, Kunnen tegenover de tucson en sportage maar weinig meer trekken. Zijn wel flink stuk groter. Eigen gewicht is gemiddeld en redelijk tegenover het trekgewicht.

Ook heb ik nog enkele keren de Mitsubischi Outlander bekeken en de Honda. Vallen ons niet extra op op enig punt.

WE letten ook op wielbasis, hoogte, koppel, pk's etc. Maar eigen gewicht en verbruik vind ik wel belangrijk als ik ze tegen elkaar vergelijk in dagelijks gebruik. En of we een keus hebben uit automaat of schakel. Je weet niet hoe mensen ermee hebben gereden. ( als er iets mis is zal mn man het wel zien, horen of voelen )
De meeste keren blijven we onder de 1500kg met onze pony's in een 2 paards trailer. Maar als ik de quarter en ruin meeneem, komen we wel rond de 1700 uit. Voor een enkele keer kunnen we dan ook een transporter tdi meenemen.
Verder rijdt de auto dagelijks kleine stukjes als 2e auto. De andere auto rijdt erg zuinig, dus die gaat mee naar werk van mn man.

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 20:20

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:31

Geen landrover Lopen heel makkelijk warm copacking problemen En als er een x iets mee is de auto kan alleen met speciale sleutels (van landrover zelf natuurlijk) open gemaakt worden om iets te kunnen repareren Dus zit je al snel aan de dealer vast

jacqdenh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 20:43

LANDROVER FREELANDER ,is een onwijs fijne trekauto maar wel echt engels dus vaak stuk en ingewikkeld om te repareren.Wij hebben een range rover classic dus ook hetzelfde verhaal. hij trekt alles met 2 vingers in de neus maar als er wat stuk is ben je zwaar de sigaar.bij de garage loop je er op leeg !gelukkig is het mijn mans zijn hobby maar anders ff 2 keer nadenken over een land of range rover