Verplicht Fryso abonnement?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suncaged

Verplicht Fryso abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 07:46

Beste bokkers,

Hoop dat het hier goed staat, anders mijn excuses!

Ik heb een Friese ruin, hij staat op mijn naam ( heb hem 6 jaar geleden over laten schrijven op mijn naam).

Nu ben ik dus verplicht om lid te zijn van het stamboek. Nou vind ik dat niet een groot probleem, maar daarnaast verplichten ze ook om 12x per jaar de Fryso te ontvangen.. En dat is het hoogste bedrag.

Heeft iemand hier ervaring met het niet willen ontvangen en betalen van de fryso?

Bedankt! :-)

bliver

Re: Verplicht Fryso abonnement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 07:57

Dat is bij het kwpn ook zo. Ik heb mn paard op mijn naam gezet en dus lid geworden en vervolgens weer uitgeschreven. Je kan dan alleen niet meer mee doen met keuringen maar dat was ik toch niet van plan

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 07:59

Het blad is nu eenmaal gekoppeld aan het abonnement. Misschien eens naar een ledenvergadering gaan en dit nogmaals ter sprake brengen. Er zijn veel mensen die wel lid willen blijven van het stamboek maar het blad niet willen ontvangen. En deze kosten ook niet willen hebben.

Nu zie je dat veel mensen het lidmaatschap mede daarom afzeggen. Dit is iets wat natuurlijk alleen maar nadelig is voor het stamboek.

Suncaged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 08:15

Dus ik zou het ook gewoon helemaal op kunnen zeggen? ( baan kwijt= weinig geld) maar hoe zit dat met de 'verplichting'? ( juridisch oid)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 08:22

je bent niet verplicht om lid te zijn van het stamboek, lidmaatschap is vaak alleen nodig als je paarden op naam wil zetten, meedoet met keuringen of fokt.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 08:42

je bent nergens toe verplicht alleen om indd je paard op naam te zetten moet je lid zijn. Wat ik al eerder zei als je verder niet naar keuringen gaat en het puur ging om het paard op je naam te zetten gewoon weer opzeggen je lidmaatschap.

Suncaged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 08:52

Bedankt!
Op de site staat namelijk dat je dan het papier (no way) op moet sturen dan..

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 08:53

Mede hierdoor heb ik mijn lidmaatschap KFPS ook opgezegd. ik heb alleen nog een 18 jarige friese merrie waar ik niet meer mee wil fokken en die als alles lukt tot haar door bij mij blijft. Ik zie dan de toegevoegde waarde van het lidmaatschap niet meer als dit zo duur moet zijn.
Mijn papieren stuur ik nog wel es in. Het papier blijft wel geregistreerd bij je paard, je paard blijft wel bij het stamboek geregistreerd.

Suncaged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 09:26

Ik vind het ook veel geld voor iets wat ik niet lees en ik een paard heb waar ik straks enkel wat wedstrijden mee wil rijden.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 09:31

simpel dan toch gewoon opzeggen

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 09:32

Ik vind stamboeken ook veel geld als je toch geen fokdoel hebt, geen keuringen gaat lopen enz.

Als je paard op naam staat gewoon opzeggen hoor, opnieuw lid worden mocht het nodig zijn kan altijd nog.

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:45

ook ik heb om deze reden het kfps opgezegd.. Ik doe geen keuringen meer dus stamboek is niet meer nodig.
Het papier heb ik niet terug gestuurd, dus dan krijg ik niet mijn statiegeld terug, maar dat maakt mij niks uit.