jullie zullen wel bij deze titel denken, had je dat niet van te voren moeten bedenken?! Ik ga aanstaande zaterdag mijn eerste, eigen (2e hands) Atec Starline trailer ophalen, nu vraag ik me af, moet de trailer nog verzekerd worden of andere maatregelen die ik moet treffen? De trailer zal op mijn naam komen te staan maar kan hij bijv. wel op mijn stiefvader zijn verzekering erbij? Of kan ik daar beter even de verzekering zelf over bellen?
De trailer is WA verzekerd achter het trekkend voertuig, mits alle rijbewijzen en gewichten etc kloppen en de auto gewoon goed verzekerd is. Dan is hij dus verzekerd tegen schade aan derden niet aan eigen schade.
Als je die eventuele eigen schade (diefstal bijv) ook verzekerd wilt hebben zul je een aparte verzekering voor de trailer moeten afsluiten. Echter dan eist de verzekering vaak ook een goedgekeurd trailerslot en misschien ook eisen aan het terrein dat het met hek/slot afgesloten moet worden of dat de trailer bijv aan een lantaarnpaal vastgezet kan worden. Dat moet je even navragen bij de verzekeringen zelf.
Mijn trailer is allrisk verzekerd bij Interpolis en ik betaal iets van 8,- per maand
heb nog even op mijn polisblad gekeken maar ik betaal nog minder dan die 8,- komt omdat ik meerdere verzekeringen daar heb lopen. Het loont zich om te shoppen
biertjuh_tw
Geplaatst: 12-03-14 22:03
Standaard is een trailer verzekerd samen met het voertuig waar hij achter zit tijdens het rijden.
Verder zou ik inderdaad gewoon de verzekering volgen aangezien zij hier het meeste van weten omdat ze er in handelen..
Wij zijn ook aan het kijken waar te verzekeren. bij onze verzekerings persoon komen we op 10 euro de maand. Maar als ik bijv. Kijk bij centraal beheer betalen we 6 euro pm voor een nieuwe trailer en dan all risk voor 5 jaar.
ingvdh
Geplaatst: 14-03-14 09:05
ik betaal ongeveer €70 per jaar voor mijn trailerverzekering. Ik zou als ik jouw was nog even gaan shoppen dus.
Overigens, het hoeft niet he, de trailer is WA verzekerd dmv jouw auto als je rijdt, het enige waar je hem voor verzekerd is diefstal en schade.
Jade
Geplaatst: 14-03-14 09:09
Vraag expliciet na of je ook verzekerd bent voor schade aan de trailer die is toegebracht door het paard, veel verzekeringen hebben dat standaard niet in de polis zitten.