Hit airbag vest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saski_K

Hit airbag vest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 19:22

Aangezien ik niet meer de jongste ben, en een frisse friese ruin /3 heb, en er al een keer flink vanaf gestuiterd te zijn 8)7 , ben ik me aan het verdiepen in Body Protectors.
Ik heb er wel eens 1 omgedaan, toen dacht ik werkelijk dat ik geen lucht meer kreeg. Heb het nl snel benauwd...

Ik heb toen allerlei info gezocht over de hit airbag vest, en dit leek me DE oplossing! Je bent beschermd, en je hebt een soepel vest om je heen!!

Nu heb ik gehoord dat de knal van het opengaan van het vest best wel hard is.
Ik wil het niet op mijn geweten hebben, dat als ik van mijn paard stuiter, en ik lekker safe op de grond land, verpakt in kilo's lucht, dat de rest van de paarden die in de bak rijden er van aan de haal gaan van schrik *\%/* , door die knal ...
Met alle ongelukken en valpartijen voor de andere ruiters als gevolg ...

Wie is wel eens gevallen met zo'n vest, en kan me vertellen hoe de andere paarden daar op reageerden, en of daardoor vervelende ongelukken zijn gebeurd?

Dat wil ik ook niet op mijn geweten hebben......

Ik ben benieuwd wie deze situatie heeft meegemaakt....

Groetjes Saskia..

romyloverrr

Re: Hit airbag vest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:27

mij pony schrkt normaal nooit.
Maar hij weigerde voor een kruisje en een ex-vriendin viel eraf.
Echt een hele harde knal, en mijn pony is er toen hij die knal hoorde heel hard vandoor geracend.
Er is echt een hele grote kans dat andere ruiters vallen als je heb op een manege draagt.
Daarom vind ik het zelfs een beetje aso om hem met andere ruiters in de buurt te dragen.

SanneZoee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 19:34

M'n zusje en ik hebben zo'n vest allebei al eens geploft en maar geen andere reactie van de rest van de paarden (dan dat je gewoon van de paard afvalt). Maak hem wel ff los met afstappen anders schrik je wel :) maar ook toen stond het paard nog netjes naast mij. Ik zou hem aanraden!

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:53

Ik heb met de springles een hit-air aan. Helaas ook al 2x gevallen, maar wel met de hit-air om.
De meeste paarden schrikken niet echt ervan, alleen mijn pony stond echt zo te kijken van wat maak je een raar geluid. Het vest blaast zich namelijk op en dat kan geluid maken.
Zelf vind ik een hit-air veel fijner dan een bodyprotector. Het zit gewoon als een bodywarmer ipv dat het hard is enzo.
Alleen ik heb ik hem niet zelf gekocht, huur hem van de manege. Vind het veelste duur om ene te kopen en dat voor 1x in de week een springles omdat het daar verplicht is. Voor de rest fijn zonder :)

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:04

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:11

Het geluid valt enorm mee, de klap dat iemand op de grond valt is harder...
Daarnaast is er al remour van een ruiter die valt, denk dat paarden daar eerder op reageren dan het geluid van het opblazen van de hitair.

Zelf heb ik een parka, dit is een heerlijk waterafstotende getalleerde jas met reflectie randjes.
Bij een goed bod eventueel te koop met extra patronen en 2 verschillende lengtes kabel (ook geschikt voor op de motor)

Burgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:23

Hi

Rij zelf ook met een Hit Air, model MLV-C echt een aanrader.
Gekocht via www.hit-air.info
Succes!

Saski_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 22:27

Bedankt voor jullie reacties! Heb ook op heel bokt zitten spitten welk vest nu het minste geluid maakt als ik er weer eens af ga stuiteren, en dat is de de point-two-air-jacket!
En deze heb ik vandaag binnen gekregen.

Ik hoop hem niet te hoeven gebruiken in air bag stand, het zal me wel een veiliger gevoel geven als ik rijd.
Allemaal nogmaals bedankt voor het meedenken!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:24

Veel rijplezier!!

Saski_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 21:25

:D Dankje wel!!!!!!

pegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:33

SRY schreef:
Ik heb met de springles een hit-air aan. huur hem van de manege. omdat het daar verplicht is. Voor de rest fijn zonder :)

waar is dat dan DIE verplichting? lijkt me niet verkeerd :-

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:03

@ pegro : Met springles is het verplicht om een hit-air of een bodyprotector aan te hebben. De manege waar ik sta stelt deze eis. Met dressuur, vrijrijden en/of buitenrijden is het niet verplicht en is het je eigen keus. Met vrijspringen heb ik deze dus niet aan. Spring btw bijna alleen in de les en als ik eens doe vrijspringen is het maar een laag sprongetje.

Saski_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 23:16

Veiligheid voor alles..Een ongeluk zit in een klein hoekje..
Ik werk in de wijk en moest een man met een dwarslaesie een injectie geven...
Ik vroeg aan hem hoe hij die dwarslaesie had gekregen..
Hij vertelde me dat hij als 17 jarige knul aan het trampoline springen was en ongelukkig terecht kwam, op de stang...
Hij is nu 56...dus al 30 jaar in een rolstoel...
Toen ik dat hoorde heb ik gelijk een protector gekocht, want ik ben wel weer zo'n lucky one die van mijn paal af stuitert en ongelukkig neer valt!!

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:06

Hoe weet je of de fles nog gevuld is??
Ik heb er net een gekocht via MP met cilinder er in.
Hij ziet er top netjes uit.
En op welke lengte moet je dat koortje in stellen.
HAd ook ergens gelezen dat je ze ook zelf kan opblazen zo dat je, als je oefent en valt in de bak, niet steeds een nieuwe cilinder hoeft te kopen.
Is dat bij alle hit vesten of alleen de nieuwere en waar kan je dat ding opblazen.
Mijn man wil opnieuw gaan rijden en die is niet zo zeker, dus we gaan natuurlijk eerst in de bak oefenen.
Wil ook een sissend geluid regelmatig laten horen aan de paarden zodat ze gewent raken aan het geluid

Saski_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 01:54

Wat ik weet is dat je om de zoveel tijd je cilinder moet vervangen voor een nieuwe, en natuurlijk als de het vest is opgeblazen na een val. Je kan nooit 2x dezelfde cilinder gebruiken als de cilinder gebruikt is. Je moet op you tube eens kijken naar instructie van het soort vest wat je hebt gekocht, daar kan je goed zien wat je moet doen...
Succes!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 06:36

Goh lijkt mij ook wel wat!

Hebben jullie hem altijd om of alleen met springen of een buitenrit?

Ga eens op onderzoek uit om eens te kijken, verkoopt Divoza en Epplejeck ze ook?

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 06:52

Ik heb gegoogled en gezien hoe ze er in moeten.
Maar ik heb een vest waar er een in zit. Ze hadden hem gezekerd voor het geval dat door de rode ring naar beneden te schuiven.
Ik vraag mij alleen af of je het kan zien of de cilinder een gebruikte is of niet.
als je er zelf een nieuwe in doet dan weet je het , maar deze zat er al in.

Saski_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 07:51

Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Ik heb er 1 waar je die cilinder eruit moet halen nadat je hem met een imbus sleutel op die manier open hebt gemaakt. En dan schroef je de nieuwe cilinder erin. Ik zou voor de zekerheid er een nieuwe in doen, je moet hem ook om de zoveel tijd vervangen..Inieder geval, de mijne....