Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sappos schreef:Als de bestuurder een E-rijbewijs heeft wordt er gekeken naar het daadwerkelijke gewicht in plaats van het maximaal toegestane gewicht. Met B-rijbewijs mag het sowieso niet.
Zou me er verder niet te druk om maken. De kans dat je gecontroleerd wordt is nihil, behalve als je met de trailer naar Zuidlaren ofzo gaat
500 kilo regel voor B. Diegene zegt dat het mag op die manier omdat hij een E-rijbewijs heeft. Sappos schreef:Ik weet van iemand anders dat diegene met een auto rijdt die 1400 kg mag trekken en er een trailer achter hangt van 2000 kilo. Wel met E-rijbewijs ivm de500 kilo regel voor B. Diegene zegt dat het mag op die manier omdat hij een E-rijbewijs heeft.
zap schreef:Oud rijbewijs BE (dus voor 13 januari 2013?). Zoja dan mag het volgens http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... turen.html
Kirrr schreef:Sappos schreef:Ik weet van iemand anders dat diegene met een auto rijdt die 1400 kg mag trekken en er een trailer achter hangt van 2000 kilo. Wel met E-rijbewijs ivm de500 kilo regel voor B. Diegene zegt dat het mag op die manier omdat hij een E-rijbewijs heeft.
Dat het verzekeringstechnisch en voor de wet oke is, wil nog niet zeggen dat het een veilige combi is.
De regels zouden ze beter aanpassen aan de realiteit, dat levend gewicht niet te vergelijken is met dood gewicht.
Peelie schreef:Leeg gewicht van de trailer is 800 kilo. Dan blijft er dus 1400 kilo over om te laden, waarvan er 1000 worden gebruikt.
Citaat:De bestuurder heeft echt een oud oud BE. Al 30 jaar oud.