Bockmann DUO/CHAMPION C +zadelkamer:genoeg ruimte bij stang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Bockmann DUO/CHAMPION C +zadelkamer:genoeg ruimte bij stang?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 13:19

Ben aan het kijken voor een andere trailer en wil gaan voor de Bockmann Champion C of R (aluminium variant). Als ik de standaard hoogte ga nemen dan wordt het de R versie (10 cm langer dan de standaard/dan de "C").

Als de trailer wel hoger wordt dan de standaard hoogte (2,50m i.p.v. 2,30m) dan wordt het de Champion C.

De dealer heeft afgeraden om bij de "C" variant (standaard formaat) een zadelkamer te nemen. Dit omdat de ruimte tussen de voorste stang waar het paard tegen staat en de zadelkamer (te) krap wordt om normaal als persoon tussendoor te gaan.

De Duo C (en de meeste andere Duo varianten), dus de 2 paards met gewone zijwanden, is qua formaat hetzelfde als de Champion C.
Vandaar mijn vraag of er mensen zijn met een Bockmann Champion C of Bockmann Duo C (of vergelijkbare modellen) met een zadelkamer? Ben namelijk erg benieuwd hoe krap het is tussen de voorstang en de zadelkamer.

Alvast heel erg bedankt!

geka

Re: Bockmann DUO/CHAMPION C +zadelkamer:genoeg ruimte bij stang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:00

Tussen de champion C en R zit 18 cm lengte verschil dat de R serie langer is
dus dat scheelt aardig wat tussen de zadelkamer en borststang

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 15:08

Dat snap ik, maar dat is mijn vraag niet (zie net dat ik in de openingspost 10cm zei, moet idd 18 zijn).
Ik wil weten hoe "krap" het bij de Champion C is tussen de voorstang en zadelkamer. Dit is het standaard model en je zou denken dat die wel gewoon berekend is op een eventuele zadelkamer.

giessenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:10

Als je twijfelt over de ruimte, wil ik je stiekem aanraden eens naar sirius trailers te kijken. Net op de markt en een verademing qua ruimtegebruik. o.a. verkrijgbaar bij van Hooff in Drunen

http://www.sirius-trailers.com/

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 15:22

Heel erg bedankt, maar de trailerkeuze staat al vast. het wordt sowieso een Böckmann.