Ervaringen Dops heet del en Onderdekastanje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizsz_KittyJarig

Ervaringen Dops heet del en Onderdekastanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 10:06

Goedemorgen!

Ik ga in april samen met vriendinnetje en de paarden midweekje boscrossen.

Nu hebben we nog een paar opties:

Dops heet del, eigen appartement/blokhut

Of
H&H, Het oude Onderdekastanje.

Rijd je vanaf H&H makkelijk het bos in(toch een drukke weg oversteken)?

Dops heet del rijd je meteen het bos in, zit niet heel veel land bij, staat daar wel genoeg gras op?

Beide locaties ben ik erg benieuwd naar de ervaringen.

Maureen95

Re: Ervaringen Dops heet del en Onderdekastanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:13

Ik ben zeer bekend bij H&H, Dit is een mooi en groot bedrijf. Voor je paard wordt hier goed gezorgt. Je moet even de weg over maar dan zit je ook direct aan het bos! Erg mooi.
Je hebt erg mooie kamers en personeel is erg vriendelijk. Met dops heet del heb ik geen ervaring

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:14

Ik ben bij beide geweest en ik vind ze lastig met elkaar vergelijken. De omgeving is prachtig, vanaf dhd moet je een hek door en vervolgens rij je zo het bos in. Vanaf de kastanje moet je een weg oversteken, maar zo dramatisch vind ik die weg niet, vervolgens zit je met 10 min rustig stappen in het bos en kun je heerlijk rijden.

Ik weet niet of je bij onder de kastanje een paddock of weidegang hebt? Buiten dat om is alles er goed geregeld en mooi voor elkaar. Stallen zijn netjes, heerlijk licht en geen benauwd gevoel. Vanaf je hotelkamer die ook heel goed verzorgt is kun je zo naar de stallen toe.

Nadeel van dhd is dat niet alles op rolletjes loopt. Er is weiland, niet heel groot maar er is wel hooi wat je mag bij voeren. De stallen vind ik donker en muf, klein en onverzorgd. Zo is alles op het erf een beetje. Er is ook een goede kans dat je niet de enige bent, maar er is geen eigenaar op het terrein is mijn ervaring. Je moet dan maar alles zelf regelen en als je de pech hebt een dubbelboeking of onruststokers op het terrein te hebben, heb je toch wel een beetje pech.

Mijn gevoel zou zeggen onder de kastanje, mits er weidegang of een paddock is. (vind ik altijd heel erg fijn)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:15

Het heet niet meer onder de kastanje he. Het heet nu Human and Horse academy
Je paard staat daar in een paddock met hooi tot beschikking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:25

Het spijt me, daar was ik niet van op de hoogte. Maar ik neem aan dan TS wel begrijpt welke locatie ik bedoel.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:27

Ja dat maakt niet uit! Maar ik zeg het even omdat alles nu een stuk verbeterd is en meer onderhouden is. Dat ze er geen verkeerd beeld bij krijgt ik zal even de website opzoeken

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:33

Maureen95 schreef:
Ja dat maakt niet uit! Maar ik zeg het even omdat alles nu een stuk verbeterd is en meer onderhouden is. Dat ze er geen verkeerd beeld bij krijgt ik zal even de website opzoeken

Tja in dat geval kan het alleen maar beter. Ik ben er geweest met een aantal wedstrijden en daar buiten kon ik mij door omstandigheden even niet herinneren of er een paddock aanwezig was. Verder vond ik het als onder de kastanje al op en top. :j Super netjes, heel vriendelijk en goed verzorgd.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:36

Ze hebben nu 6/8 paddocks waar de paarden in kunnen staan. De bak heeft een beurt gehad en de mangerie en B&B kamers hebben een hele metamorfose gekregen!

Mizsz_KittyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 11:05

Heb inderdaad al contact gehad met H&H.
DHD wacht ik nog op antwoord af.

Qua accomodatie gaat voorkeur naar H&H, locatie DHD.

Hoelang is het stappen van H&H tot het oversteken van de grote weg. Daarna ga je al meteen een onverhard pad op.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:07

je gaat bij hun het erf af. Dan heb je de grote weg. Daarnaasteen breed fietspad en dan moet je rechts en zit je al bijna in het bos.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:31

Mizsz_Kitty schreef:
Hoelang is het stappen van H&H tot het oversteken van de grote weg. Daarna ga je al meteen een onverhard pad op.

Dat is 500 meter, als het niet minder is.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:36

DHD is back to basics en in mijn ogen een echte groepsaccomodatie. Ik weet dat ze er ook een blokhut hebben, maar voor een klein gezelschap zou het mijn keuze niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:02

Tessebes schreef:
DHD is back to basics en in mijn ogen een echte groepsaccomodatie. Ik weet dat ze er ook een blokhut hebben, maar voor een klein gezelschap zou het mijn keuze niet zijn.

Precies, met een grote groep is dhd best te doen. Als klein gezelschap zou ik er niet tevreden zijn.

Plek van oversteek zal inderdaad echt maximaal 500 m zijn als het niet minder is. En heel erg vind ik de oversteek niet. Je hebt goed overzicht op de weg en je hebt veel ruimte.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:28

Judith_ schreef:
Tessebes schreef:

Precies, met een grote groep is dhd best te doen. Als klein gezelschap zou ik er niet tevreden zijn.

Plek van oversteek zal inderdaad echt maximaal 500 m zijn als het niet minder is. En heel erg vind ik de oversteek niet. Je hebt goed overzicht op de weg en je hebt veel ruimte.

Als je als klein gezelschap naar dhd gaat moet je dat doen met de insteek van zelfverzorging. Zowel het appartement als de blokhut zijn basic maar goed. Over de stallen lopen de meningen uiteen, maar als je bedenkt dat die toko in de jaren '80 gebouwd is, dan snap je wellicht waarom het gebouwd is zoals het gebouwd is.

Mizsz_KittyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 14:59

Voordeel DHD is dat we gewoon een huisje hebben. Dus savonds eigen tv en kookruimte.

H&H hebben we alleen slaapkamer/badkamer.

Willemien is ook nog kanshebber, al vind ik kootwijk veel handiger qua wegwijzers.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:00

H&H hebben ook tv's

Mizsz_KittyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 15:02

Ok, dus dan zou het alleen maar het verschil zijn dat we niet zelf kunnen koken... Dan wordt het maar uit eten 4 avondjes :P Lunchen zullen we toch niet bij het huis/stal doen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:08

Otterloo hebben ze idd geen routes, wel een paar uitgezette rondjes, maar dat is niet in kaart gebracht. Wat voor accomodatie hebben ze bij Willemien voor een kleiner gezelschap?

Mizsz_KittyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 15:15

Een aparte slaapkamer, verder gemeenschappelijke woonkamer/keuken/badkamer

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:30

Je hebt je eigen badkamer. Met douche,wc en wasbak. Handoeken liggen klaar. woonkamer/manegerie is gemeenschappelijk

Mizsz_KittyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 16:39

Dit geniet mijn voorkeur, vind dat stukje over de weg ook niet erg. Nu vriendinnetje nog overtuigen.

Mizsz_KittyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 23:36

Dat is gelukt, wij gaan in april naar h&h!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:06

Leuk! Veel plezier daar. :)