Ik ben hier net nieuw. Ik heb ook net een verzorgpony die mij ook al herkent.
Ze is een soort belgisch trekpaard (heel sterk dus en best groot maar nog geen jaar oud), nu staat ze al een paar weken alleen in de wei van haar eigenaar die zelf heel veel trekpaarden heeft staan in een andere wei. Ik mag alleen bij haar in de wei maar het probleem is dat als ze me herkent heeft dat ze naar me toe komt en zodra ze door heeft dat ik een brokje bij heb word ze helemaal blij en gaat ze heel hard rond rennen, ze komt soms ook rennend naar me toe zonder dat ze weet of ik een brokje heb. Ik loop dan zo rustig mogelijk naar de rand van de wei, maar ondertussen raakt ze mij bijna met haar voor poten. Ik zie wel dat ze niet boos of geiriteert is want haar oren staan naar voren enzo. Ze loopt aan de rand van de wei als ik er buiten sta gewoon langs me met me mee. Maar dan springt ze soms weer in een harde galop weg en komt ze weer vrolijk terug, ik ben dan bang dat ze me raakt zonder dat dat de bedoeling is van haar.Hoe krijg ik dit paard rustiger en word ik de baas over haar? en hoe kan ik op een goede normale manier haar corrigeren als ze iets niet helemaal goed doet? (niet slaan of schopen!!!!!)
Ik heb 7 jaar lang op manege paarden gereden, dit is wel even wat anders zij is nog jong en wilder. Ze mag nog niet rijden daar is ze te jong voor maar ik wil haar wel heel graag borstelen (dat heb ik twee keer gedaan toen ze rustig was maar op het eind wordt ze weer drukker en wilder).
alvast bedankt voor tips
.