Hallo ik had een vraag en denk dat die het beste beantwoordt wordt in een nieuw topic.
Mijn vraag zoals in de titel. Is deze auto geschikt voor trekken v tweepaards trailer.
Op dit moment wordt de trailer getrokken door onze Opel vivaro bus. Echter is deze wat ouder aan het worden en als we hem nog willen verkopen moet het nu! (Al weer over de 2 ton op de teller)
Ik wil nu een auto die wat meer pk heeft en wat makkelijk de trailer vervoerd. Daarnaast wil ik kofferbak ruimte want de trailer heeft heen zadelkamer. En me zadel ligt dus achter in net zoals alle andere spullen
Hij ons voor ons goedkoper dan de bus maandelijks. Daarnaast vind ik het vooral belangrijk dat de auto het aankan omdat hij wekelijks gebruikt zal worden met trailer en of aanhanger. Dit is een automaat iets wat mij altijd erg prettig leek maar hoor verschillende verhalen. Verder mag hij bijna 3 ton trekken dus daar zal het niet aan liggen.
Ja gaat me meer over dat het een automaat is. Sorry misschien niet duidelijk genoeg beschreven.
Wij hebben nu een Opel en hadden hier ook nr gekeken dan automaat. Dit werd ons afgeraden ivm dat de automaat v Opel grote gewicht achter de auto niet kan trekken. En sneller stuk gaat en duur geintje om te vervangen.
Percy
Geplaatst: 05-02-14 14:38
Mijn bmw is net overleden maar dat was ook een automaat. Die trok de trailer met gemak en ik heb er geen problemen mee gehad.
Ben nu aan het zoeken naar een vervanger maar ben toch weer aan het uitkijken naar een automaat omdat ik dat veel fijner vind rijden.
Lijkt mij een goede koop.
ikke
Geplaatst: 05-02-14 14:39
Jawel, de auto kan het wel; de vraag is of jij met de automaat om kunt gaan. Automaat is op zich niet verkeerd om trailers te trekken, maar onder bepaalde omstandigheden kan het wenselijk zijn de automaat handmatig op te laten schakelen (bij hogere toerentallen), deels omdat je meer koppel beschikbaar hebt, deels omdat de automaat dan beter gekoeld wordt. Zo kan het ook verstandiger zijn de automaat vast te houden in 3 in plaats van 'm op te laten schakelen naar 4 (of 4-lock).
Zorg dus dat je weet hoe koppel en vermogen zich verhoudt tot het toerental, om op basis daarvan je automaat te bedienen.
De slechte verhalen die je hoort over trailertrekkende automaten, komen van mensen die dus niet snappen hoe bovenstaand verhaal werkt. Dan stook je je automaat op en revisie kost je zomaar 3000 - 3500 euro....
Ik zou persoonlijk zelf geen automaat kiezen maar dat komt omdat ik het niet prettig vind met rijden met de trailer Mischien is het ook een kwestie van wennen maar vind schakelauto prettiger omdat ik dan zelf de controle over alles in handen hou