Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rijden. tones schreef:Maar het is lijkt mij toch de bedoeling dat ze onderweg "druk" zijn met hooi eten?
Paard hoeft toch niet te roepen welke afslag je hebben moet?
prugelpiet schreef:manie schreef:Waarom niet gewoon GRAS eten?.
Zie mezelf al met een rugzak vol hooirijden.
Omdat je nooit weet of er iets op/in/over dat gras zit.
Overigens kan een paard wel een poosje zonder eten. In zn stal kan ie weer eten.
pipo schreef:Lekker hooinet in de trailer en eventueel een bak met voer voor knollief. gooi t op de grond heeft ie wat te doen.(op picknickplaats) Ik snap echt niet waarom hij geen hooi in de trailer krijgt, geen goede excuses van de bevestigingsproblemen.. trailer staan moeten ze leren. Maar t moet wel prettig zijn. Jij eet hoogst waarschijnlijk ook wel eens een dropje in de auto of je kletst.. heel afleidend
pipo schreef:Lekker hooinet in de trailer en eventueel een bak met voer voor knollief. gooi t op de grond heeft ie wat te doen.(op picknickplaats) Ik snap echt niet waarom hij geen hooi in de trailer krijgt, geen goede excuses van de bevestigingsproblemen.. trailer staan moeten ze leren. Maar t moet wel prettig zijn. Jij eet hoogst waarschijnlijk ook wel eens een dropje in de auto of je kletst.. heel afleidend
miss_lizje schreef:Aangezien in onze trailer er ook niet een goed systeem is om hooi op te hangen en ons paard dan zo "druk" met zijn eten is dat hij niet meer zo scherp oplet op de weg geven wij liever geen hooi tijdens de trailer rit.
fransje23 schreef:miss_lizje schreef:Aangezien in onze trailer er ook niet een goed systeem is om hooi op te hangen en ons paard dan zo "druk" met zijn eten is dat hij niet meer zo scherp oplet op de weg geven wij liever geen hooi tijdens de trailer rit.
Ik neem aan dat je paard niet de bestuurder is tijdens de trailerrit?![]()
Maar hoe kan een paard wat in een trailer staat uberhaupt op de weg letten?

Blijheid schreef:Ik zou dan eerder van te voren (met auto) langs je pauzeplaats rijden, zak hooi droppen, en na de pauzeplek de zak weer leeg/opgevouwen mee terug nemen.
Of hooi meenemen in de auto en voor en na je rit nog wat laten eten buiten de trailer.
Marijke80 schreef:Denk je een goed idee te hebben, krijg je zulke reacties...![]()
Ik vind het wel een goed idee en ben heel nieuwsgierig naar je uitwerking!![]()
Een van mijn mag geen brok, appel, wortel of gras, dus alle hierboven genoemde suggesties zijn geen optie. Daarbij is ook de hooi-keuze beperkt. Ik moet mijn hooi altijd eerst laten testen of het geschikt is voor haar. Zo niet, krijgt ze gelijk een darmontsteking.
Dit maakt dat ik al jaren niet meer haar op een 'vreemde plek' ben gaan rijden, puur door al het gedoe qua voer.
Voer naar de pauze-plek brengen is een optie, maar dan moet die plek wel met de auto bereikbaar zijn.
Kortom, ik ben benieuwd met welke creatieve oplossing je komt!
Mijn moeder verklaarde mij ook al voor "gek". Aangezien we maar 1 paard hebben loopt 1 van ons er altijd bij te voet. Zij zei ook al "dan neem ik toch een plastic tas mee". Maar het lijkt mij persoonlijk niet fijn om meer dan een uur met een plastic tas in de hand te lopen. Nu kun je zo'n tas natuurlijk ook wel in een rugzak stoppen maar ik was benieuwd of ik dat ook niet zelf zou kunnen combineren.miss_lizje schreef:Marijke80 schreef:Denk je een goed idee te hebben, krijg je zulke reacties...![]()
Ik vind het wel een goed idee en ben heel nieuwsgierig naar je uitwerking!![]()
Een van mijn mag geen brok, appel, wortel of gras, dus alle hierboven genoemde suggesties zijn geen optie. Daarbij is ook de hooi-keuze beperkt. Ik moet mijn hooi altijd eerst laten testen of het geschikt is voor haar. Zo niet, krijgt ze gelijk een darmontsteking.
Dit maakt dat ik al jaren niet meer haar op een 'vreemde plek' ben gaan rijden, puur door al het gedoe qua voer.
Voer naar de pauze-plek brengen is een optie, maar dan moet die plek wel met de auto bereikbaar zijn.
Kortom, ik ben benieuwd met welke creatieve oplossing je komt!
Agja, oliebol happendsMijn moeder verklaarde mij ook al voor "gek". Aangezien we maar 1 paard hebben loopt 1 van ons er altijd bij te voet. Zij zei ook al "dan neem ik toch een plastic tas mee". Maar het lijkt mij persoonlijk niet fijn om meer dan een uur met een plastic tas in de hand te lopen. Nu kun je zo'n tas natuurlijk ook wel in een rugzak stoppen maar ik was benieuwd of ik dat ook niet zelf zou kunnen combineren.
Ik ga gewoon lekker knutselen en kijken wat er uit komt. Al heb ik deze week nog "school".

.