Welke rijbroek vergelijkbaar met Pikeur Candela met leer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Welke rijbroek vergelijkbaar met Pikeur Candela met leer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 11:32

Mijn favoriete rijbroek is de Pikeur Candela met kunstleren zit.
Nu ben ik veel afgevallen en moet ik wéér een nieuwe rijbroek kopen..

Welke rijbroek is echt vergelijkbaar met deze en is niet meteen een rib uit je lijf?

Liefst alleen reacties van mensen die ook een Candela hebben want die weten wat ik bedoel :)

Het gaat mij erom dat het een broek met hoge band is en dat de stof, vooral die van het kunstleer vergelijkbaar is. Dus niet dat je eerst een half uur op je paard moet zitten wil die broek goed zitten. Bij de meeste goedkopere rijbroeken is de stof erg rekbaar en het kunstleer totaal niet, dat zit niet vind ik.

NatasjavE

Re: Welke rijbroek vergelijkbaar met Pikeur Candela met leer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:35

Ik ben ook fan van de Pikeur Candela....maar inderdaad zo duur. Ik heb al veel rondgekeken naar een goedkoper vergelijkbaar exemplaar.

Helaas kan ik je (nog) niet helpen.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 11:38

Ik heb laatst een rijbroek gekocht van Lauria Garrelli, welke een beetje in de buurt kwam.
Kwaliteit is helaas niet te vergelijken met die van pikeur, maar kunstleer is redelijk soepel en de broek
heeft een stevige hoge band.

Je hebt trouwens ook nog deze rijbroek van HV polo:
http://www.medhorses.nl/Images/ProductI ... detail.jpg.
Heeft wel een hoge band, ik vind zelf alleen de kwaliteit van HV polo is het algemeen niet zo fijn.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 11:54

En die Mondoni Exclusive? Is dat wat vroeg ik mij af?

Karlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:00

Ik heb laatst deze Harry's Horse rijbroek gekocht. Heerlijke stoffen (kunstleder en soort van dun sofshell-achtige stof, kan het niet echt uitleggen) die denk ik wel in de buurt komen. Rijbroek zat mij meteen goed, hoge band, lekker soepel en betaalbaar :)!
http://www.divoza.com/collectie/ruiter/ ... broek.html

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 12:04

Kleemans schreef:
Ik heb laatst deze Harry's Horse rijbroek gekocht. Heerlijke stoffen (kunstleder en soort van dun sofshell-achtige stof, kan het niet echt uitleggen) die denk ik wel in de buurt komen. Rijbroek zat mij meteen goed, hoge band, lekker soepel en betaalbaar :)!

Ja laatst heb ik een andere Pikeur, een witte, weet het model zo niet, en dat is ook een soort elastisch softshell. Zit heerlijk! Misschien een bezoekje aan Divoza doen binnenkort.

Karlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:07

Ja ik zie dat het "Coolmax stof" heet, ze vallen wel groter dan normale rijbroeken dus zou inderdaad even passen bij de Divoza ;)

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 14:00

Kleemans schreef:

Nou, geprobeerd... dit is dus wat ik niet zoek. Er zit teveel verschil in rek met de stof en het leer.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:19

Ik denk ook eerlijk gezegd dat pikeur en Harry's Horse appels met peren vergelijken is.
Er is een reden waarom er aan Pikeur natuurlijk zo'n prijskaartje hangt.

Ik zou gewoon wachten tot een leuke 20% korting actie o.i.d en dan toch voor Pikeur gaan.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:26

Wij hebben de Pikeur Candela voor 149,95 ipv 179,95 dus dat scheelt echt wel een behoorlijk bedrag

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 15:36

Kaula schreef:
Ik denk ook eerlijk gezegd dat pikeur en Harry's Horse appels met peren vergelijken is.
Er is een reden waarom er aan Pikeur natuurlijk zo'n prijskaartje hangt.

Ik zou gewoon wachten tot een leuke 20% korting actie o.i.d en dan toch voor Pikeur gaan.

Ja daarom vroeg ik dus ervaringen van mensen die óók ervaring met de Pikeur hadden. Wie weet zie ik een merk over het hoofd. Ik moet zeggen dat ik ook een BR Active heb die ook erg goed zit, alleen is die gewoon minder van kwaliteit, dat zie je na een aantal keer wassen.

Ik denk dat ik dat maar eens op een actie wacht idd :)

jikkeHH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 15:43

Er is misschie al lang niet meer gereageerd maar ik wil me hierbij ook even melden als
totaal verslaaft aan de rijbroek pikeur candela.
Ik had net hetzelfde probleem als jou maar na een tijdje zoeken heb ik
bij een webshop van de paardenwinkel ROS een pikeur candela gevonden voor 130 euro.
Wat een heel groot verschil is met 193 euro.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 23:27

Ik ben inmiddels geslaagd met de Meredith en Lugana van Pikeur :) in de aanbieding samen voor 110,- *D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:47

Ik heb ook een pikeur Candela en die zit inderdaad heel erg fijn. Het was voor sinds enkele jaren de eerste broek anders dan Anky. Die vind ik ook vergelijkbaar, alleen ook zelfde prijsklasse.

Ook de HKM Miss Blink vind ik erg prettig zitten, maar door de dikte van de stof vind ik 'm fijner voor de winter.

Heb net een broek van Epplejeck gekocht, voor 70,- maar was nu met korting. Redelijk dunne stof, en ook het leer voelt fijn aan. Heb 'm nog niet gebruikt (maandag met concours pas)

Fijn dat je geslaagd bent! Die modellen die je noemt vind ik dan weer niet fijn zitten :D

beroesje175

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 16:14

cavaletti schreef:
Wij hebben de Pikeur Candela voor 149,95 ipv 179,95 dus dat scheelt echt wel een behoorlijk bedrag

Ik heb gezocht op jullie site maar ik vind de Candela toch niet :(

LauraenCadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:49

Hallo allemaal,

Moet je de Pikeur Candela 1 of 2 maten groter kopen dan normaal?
Ben bezig met afvallen en wil mijzelf op zo'n broek trakteren als ik op mijn streef gewicht ben.

Groetjes,

Laura

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 12:06

Ik kocht hem altijd 1 maat groter, Pikeur valt op de band zelf vrij krap vind ik. Maar dat kan ook aan mijn model liggen natuurlijk.

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:14

Inderdaad minimaal 1 maat groter kopen. Ik heb normaal broekmaat 29/30, maar mijn Candela maat 42 (of 44, weet het zo even niet) zit mij alsnog wat strak bij m'n buik.. Die ligt dus al een hele poos ongedragen in de kast -O-

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:20

Ik kan je alleen maar vertellen dat ik ik nog geen broek heb gevonden die aan alle eisen voldoet waar de Candela wel aan voldoet..
altijd tegenvallers gehad als ik dacht 'dit zit wel vergelijkbaar'

heb laatst nog eentje redelijk koopbaar gevonden in belgië...
online zijn ze sws al wat goedkoper en kijk eens op marktplaats etc :)