Ik ben op zoek naar comfortabele zomerlaarzen, die niet plakken en te warm zijn. Is kunstleer geschikt? Niet de duurdere catagorie. Wie heeft advies! Mocht je iets te koop hebben in maat 38/39 dan ook graag een reactie:-)
Ik heb de mountainhorse riderpro. Die draag ik zomer en winter. In de winter zijn ze heerlijk warm en in de zomer niet te... Daarbij kan je ermee door de modder en plassen banjeren... Ik heb na 4 jaar regelmatig gebruik 2 weken geleden weer dezelfde laarzen bij divoza gekocht voor 99 euries!
Echt leer is toch het hele jaar rond het fijnst. Warm in de zomer en in ieder geval ademend in de zomer. Rijlaarzen gewoon pas aan doen net voordat je erop gaat en uit zodra je eraf bent.
Aan warmte maken jophurs en gaithers niet veel uit tegenover laarzen.
Ik heb jarenlang leren laarzen gehad, van Lipica en Derby. Beiden fijn in zowel de winter als zomer, worden niet te warm en houden in de winter warmte goed vast.
Nu heb ik jophurs met chaps en het bevalt me erg goed. Mijn chaps zijn van Ariat, model Concord. Zijn erg fijn, zakken niet af en blijven tot nu toe mooi.
Ik vind geen enkele laars in de zomer fijn en dan zeker geen kunstleer, geef mij maar in de zomer jodphurs waar je evt dat uurtje dat je rijd chaps om kan doen.