[PG] Fjordenruin uit 2008 Ernst?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Judigno

[PG] Fjordenruin uit 2008 Ernst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 21:59

Hoi allemaal!

Aangezien jullie bokkers mij ook geholpen hebben met het vinden van een foto van mijn huidige paardje, hoopte ik dat jullie me ook kunnen helpen bij het vinden van een paardje dat ik ingereden heb 2,5 jaar geleden. Ik mis hem heel erg en zou hem graag een keer opzoeken of iets dergelijk , in ieder geval weten hoe het met hem gaat.

Naam: Ernst
Geslacht: Ruin
Ras: Fjord
Vader: Anton
Fokker: Bart v/d Berg (Wanneperveen, voor hem heb ik hem destijds ingereden, toen heeft hij tijdelijk op een andere stal gestaan)
Geboren: 2008, weet de exacte datum niet uit mijn hoofd
Stokmaat: +/- 1,45

Ernst was (zoals ik hem kende) ontzettend lief, erg aanhankelijk, maar had tegelijkertijd een ontzettend eigen wil. Hij kon aardig pittig zijn met rijden, vooral in het begin (met longeren alleen al begon hij telkens om te draaien en richting het rek te rennen). Maar later werd hij steeds meer een 'echte' rijpony, maar wel een voor een gevorderde ruiter.
Ik heb hem één keer uitgebracht in de Bixie A dressuur (ik was 12 toen ik met hem als 'project' begon), en met hem een proef gereden op de open dag van de manege waar ik destijds les had. Daarnaast ben ik met hem op kamp geweest.
Onder het zadel kende hij toen hij wegging bij mij (24 oktober 2011) zowel dressuur en springen, maar nog niet heel veel 'uitgebreid' werk.
Bart v/d Berg (waar hij weer naartoe ging na een half jaar bij mij) wilde hem ook graag beleren voor de wagen, maar ik weet niet of dat ook nog gebeurd is.

Ik weet zeker dat hij door v/d Berg verkocht is, aangezien dat aangegeven is op de site en ik iemand kende die daar stage liep toen hij verkocht werd, en zij heeft het me verteld.

Voor foto's: http://s852.photobucket.com/user/SimplytheBestMT/library/Ernst
DE FOTO'S ZIJN DOOR MIJ GEMAAKT, OF DOOR ANDEREN WAARVAN IK TOESTEMMING HEB OM ZE TE GEBRUIKEN. OP DE RIJFOTO'S BEN IK DEGENE DIE EROP ZIT.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

Liefs,
Iris

jannegien

Re: [PG] Fjordenruin uit 2008 Ernst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:43

Hoi Iris,

Ernst is vanuit Wanneperveen verkocht naar mensen in Duitsland. Als je naar het duitse forum gaat (www.fjordforum.de) dan kan je zijn nieuwe eigenaresse zeker weten vinden.

De laatste keer dat ik haar gesproken heb was ze zeer goed te spreken over hem.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:34

De 'dames van v/d berg' meldden zich al :D

Weet niet of je facebook hebt maar hij is nu in eigendom van Theresia Pe.

Maar ben nu ook even in verwarring. Jij bent nu 15 zie ik in je profiel, maar jou nicht die hem in eerste instantie zou inrijden, heet die dan óók Iris? Heb Theresia namelijk een aantal maanden geleden het emailadres van haar toegezonden, omdat ze graag in contact wilde komen.

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 20:36

Ja mijn nicht heet inderdaad ook Iris! We hebben zelfs een poosje dezelfde achternaam gehad ;)
Maar ontzettend bedankt in ieder geval allebei! :)

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:43

haha dan is het mij weer duidelijk :D Wel lekker verwarrend of niet, ook als jullie samen zijn?

Begrijp wel uit jou bericht dat je nicht dus nog geen contact heeft gehad met Theresia? Ze was toen erg benieuwd naar jullie ervaringen met hem omtrent beleren.

Maar veel plezier met uitzoeken!

Judigno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 20:45

Ja klopt is inderdaad ontzettend verwarrend, maar ze was aangetrouwd, maar inmiddels weer gescheiden. Spreek haar nog wel eens, maar we zijn niet meer zo veel 'samen' tijdens familie dingen enzo.

Ik heb inderdaad geen contact met haar gehad. Zou het wel ontzettend leuk vinden om met haar contact op te nemen dus echt heel erg bedankt!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:57

Omdat de pony gevonden is hier een slotje.