Ik weet niet of dit topic hier goed staat, anders mag dit topic verplaatst worden.
In januari ben ik helaas 2 keer van mijn paard afgevallen, beide keren had ik een witte rijbroek aan (2 verschillende), nu zitten er helaas van die zandvlekken in die ik er totaal niet meer uit krijg.
Ik heb ze al 2x normaal gewassen, tevens heb ik het al geprobeerd door te wassen en eerst shout erin te laten trekken. Ook heb ik ze gewassen met vanish maar zelfs dat helpt niet. Heeft iemand enig idee hoe je deze vlekken er wel uit zou krijgen of zijn de rijbroeken gewoon volledig afgeschreven nu?
De vlekken zijn wel zodanig dat het niet netjes meer is om de rijbroek als witte rijbroek te gebruiken.
Ja, deze tip wilde ik ook geven.. Ooit iets te snel op mijn zadel gaan zitten na het invetten. Ook met een witte rijbroek, met vanish is het er weer uit gegaan gelukkig!
liiisette
Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-14 23:41
Ik heb de rijbroeken met vanish laten weken maar helaas werkte dit ook niet genoeg. Ik wil het nog gaan proberen met witte bleek en dan gelijk uitwassen, dit is mijn laatste oplossing die ik heb bedacht in de hoop dat het werkt.
Ik gooi al mijn witte goed in de bleek, paar jaar terug vooral de witte rompertjes van m'n zoon. Het kan er best n tijd in liggen zonder dat het stuk gaat. Maar meestal laat ik het 25/30min liggen en dan gelijk de wasmachine in. Bij hele erge vlekken doe ik er eerst een scheut bleek direct op de vlek en laat dat heel even trekken (2min ofzo) en doe het dan in het water waar ook al wat bleek in zit waardoor alles gewoon even wit wordt.
Inwrijven met wasmiddel, even goed boenen en dan gewoon wassen.. Helpt bij mij vaak tegen vlekken, maar als de vlek er al een tijdje inzit weet ik niet zeker of het gaat werken..