Zijn dit echt dezelfde dekens? (Bucas)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne77

Zijn dit echt dezelfde dekens? (Bucas)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 17:10

Ik heb onlangs twee bucas all-in one dekens (tweedehands) van verschillende verkopers gekocht. Een 1.80 cm en een 1.75 cm.

Van de 1.80 weet ik zeker dat een een bucas all-in one (kaartje zit er aan) is, deze is ook lekker dik, deze is 1 seizoen gebruikt.
De 1.75 is echter zoveel dunner dat ik me haast niet kan voorstellen dat dit ook echt een all-in one is, deze is twee seizoenen gebruikt.
Qua gewicht schelen ze zeker 650 gram.

Volgens de verkoper (van de 1.75) heeft ze hem 4 jaar geleden gekocht als een all-in one, met de vraag of het om de 490 grams ging gaf ze aan dat ze hem had gekocht had als all-in-one en dacht toen 300 grams en anders zeker 200 grams en dat die met 490gram de allernieuwste Bucas 'Turnout 'is en deze Bucas de voorloper daarvan is(Klopt volgens mij niet). Wordt/werd de all-in one met die hoeveelheid gram verkocht? Verder zei ze dat ze de deken twee keer professioneel heeft laten wassen en waterdicht laten maken en dat misschien daar de vulling iets dunner van geworden is, maar dat zal niet veel zijn in vergelijking met toen ik hem kocht.

De deken lijken wel precies op elkaar alleen heeft de 1.80 nog een extra stukje stof bij de achterkant zitten van de staartaanzet (zie foto’s)

Even kort samengevat:
1.80 een seizoen gebruikt, gewassen, denk 1-2 jaar oud, lekker dik.
1.75 twee seizoenen gebruikt, twee keer gewassen, 4 jaar oud, lijkt meer op een regendeken buitenkant en aan de binnenkant alleen een fleece verder voel ik niks van voering terwijl ik dat bij de 1.80 wel voel.

De 1.80 had ik als eerste in huis en toen zag ik het enorme verschil dus vandaar dat ik aan de verkoper van de 1.75 met al die vragen kwam of ze wel zeker wist of het om een all in one ging.

Wie kan mij hiermee helpen, zijn het gewoon twee all-in one deken of is de 1.75 toch echt een andere versie?

Alvast bedankt.

Afbeelding
links de 1.75 rechts de 1.80

Afbeelding
de 1.75

Afbeelding
de 1.80

Afbeelding
extra stukje stof/randje van de 1.80, waarvoor is dit?

Afbeelding
overduidelijk deze foto, links de 1.75 rechts de 1.80

Exponent

Re: Zijn dit echt dezelfde dekens? (Bucas)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:23

Heb zelf geen ervaring met de all in one dekens van bucas, maar wel met andere modellen. En heb er zelfs die al 5 of 6 keer gewassen zijn en die maar een fractie van hun originele dikte kwijt zijn.. Dus lijkt me toch sterkt dat die 1.75 oorspronkelijk even dik was als de andere..

Aser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:27

dat stukje stof vraag ik me ook af. Dat heeft mijn bucas deken ook en heb geen idee waarvoor dat is. Behalve misschien een staartbandage

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:30

Is die andere niet een smartex rain?

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:32

Ik denk dat de linkse echt alleen de regendeken is (buitenstof met een fleece voering), rechts is idd de all-in-one.
Dat losse lusje achter aan de deken kon de een losse staartflap aan vast maken. Volgens mij is dat maar heel kort gemaakt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:32

de dunne lijkt een smartex (10o grams fleece voering) en de dikke een all in one
het extra randje stof is om een losse staartflap aan vast te maken

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:57

Dunne lijkt inderdaad een smartex rain of smartex medium (alleen hebben die wel een staartflap dacht ik). Staat als het goed is in het label, is dat niet meer leesbaar?

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 21:12

Er zit helaas geen label meer aan. De vorige eigenaar gebruikte deze deken op haar ongeschoren pony van november tm april dus echt tijdens de (strenge) wintermaanden en haar pony had het er altijd goed warm onder. Maar volgens jullie kan het dus nooit een aio zijn geweest?
Ziet de smartex rain er precies hetzelfde uit als de aio? Ik voel namelijk ook echt geen voering alleen maar een fleecelaagje.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:38

Mijn smartex heeft inderdaad alleen een fleece laagje en ziet er bijna hetzelfde uit als de deken op de foto, alleen die van mij heeft een staartflap.

OnTheRocksJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:47

Ik heb zelf ook Smartex dekens en een all in one, en die 175 lijkt inderdaad heel goed op de smartex! Dit kan volgens mij nooit een all in one geweest zijn...
Beide dekens zijn ongeveer hetzelfde aan de buitenkant EN binnenkant (de stay dry fleece laag), maar de all in one heeft een dikke voering. En die kan volgens mij niet verdwijnen met het wassen oid.
Mijn all in one is ook zeker al bijna 8jaar oud, en die is qua dikte nog het zelfde als nieuw...

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:49

pluklief schreef:
Is die andere niet een smartex rain?

Ik dacht eigenlijk gelijk bij het zien van de foto's hetzelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:14

Die gedachte heb ik ook.
Ik heb een smartex rain, en die heeft een fleecelaagje maar is echt niet dik/gevoerd.
Zoals de all in one dat wel is..

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:32

Ik denk inderdaad ook de 175 een Rain (die kan je tot -5 gebruiken volgens Bucas) en de 180 een All in One. Zijn die extra stukjes stof niet om een hals te bevestigen (gezien het om het oude model gaat?).

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:38

Ik had ook zon dunne. Was een waterdichte regendeken.

Ulaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:39

Ik denk ook dat de 1.75 een Smartex Rain is :j

dirkjedirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:02

Ulaan schreef:
Ik denk ook dat de 1.75 een Smartex Rain is :j

Ik weet het haast zeker, ik heb een exact zelfde deken liggen. Als ik de tijd heb maak ik even een foto, maar voor zover ik het zo kan zien wel ja.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:13

Ik heb ze ook beide liggen, de smartex rain en de all in one. Dekens zien er aan de buitenkant het zelfde uit, maar de ene is alleen fleece gevoerd, die ander is net een dekbed.
Beide super dekens, maar zou niet zomaar een geschoren pony onder de smartex rain zetten 's winters. Die gebruikte ik juist richting het voorjaar, of voor mijn ongeschoren pony's om ze voor wedstrijden droog en netjes te houden.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:17

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:44

S_en_Z schreef:
Was een waterdichte regendeken.

regendekens zijn vaker waterdicht ;)

sorry :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:11

Polly schreef:
S_en_Z schreef:
Was een waterdichte regendeken.

regendekens zijn vaker waterdicht ;)

sorry :')

Na n paar x wassen niet meer :+ maar ooit was het er wel 1 :')

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:33

Zoals hier meer is gezegt, de 175 is een smartex rain en de 180 is een all in one, ik heb ze ook bijde, de smartex kan makkelijk op een ongeschoren pony die vrij lang zonder deken heeft gelopen en dus een best vachtje heeft, doe ik tegenwoordig ook waardoor mijn all in one werkeloos in de kast ligt.
Die lusjes zijn idd voor een losse staartflap, heeft mijn all in one ook maar ik snap dat ze daar snel mee gestopt zijn want die flap werd er binnen de kortste keren door andere paarden afgetrokken.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 19:39

Ik heb ook beide dekens zelf v bucas.
Zoals meerdere hierboven al aangeven:
De 1,75 is smartex rain, de 1,80 is de smartex all in one

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:07

Ik heb een aantal van deze dekens, de rain, medium en de all-in-one (die tegenwoordig extra heet) 2x, een nieuwe en een oudere. De laatst twee zijn even dik, oudere is ook 2x gewassen met waterdicht behandeling. Bij de rain heb je echt alleen het fleece stofje en de buitenkant, de medium heeft er nog een klein beetje vulling inzitten. Als ik zie hoeveel deze schelen denk ik inderdaad dat de dunste de rain is.

De "nieuwere" dekens hebben klittenbanden langs de hals lopen, ook hebben ze tegenwoordig een andere sluiting en niet dat stukje stof. Dat is al zeker 5 jaar (ik denk zelfs een aantal jaar langer). Hiermee is de deken dus ook veel ouder dan 2 jaar.

Deze dekens heten trouwens allemaal smartex, dat is de naam van de serie.