Mestboy TO GO

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annehoe

Mestboy TO GO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 17:17

"Paardenmest op de openbare weg bezorgt in veel gemeenten overlast. Dit leidt er steeds vaker toe dat gemeenten besluiten om hier iets over op te nemen in hun wetgeving, de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). Ruiters die hun mest niet opruimen kunnen hier forse straffen voor krijgen.
Daarom is de super handige Mestboy To Go ontwikkeld. Deze is makkelijk mee te nemen in de broekzak of aan het zadel. Door de unieke constructie van de Mestboy To Go® kan de ruiter binnen 45 seconden nadat het paard heeft gemest alles opruimen, zonder zelf vies te worden. " (http://www.mestboytogo.com)

Ik persoonlijk ben erg blij dat het paard wat ik rij tijdens het rijden niet mest. Want ik heb mijn twijfels of dit gaat werken... Maar Bokt heeft overal een mening over, zo vast ook hierover.
Grappig en inventief vond ik het wel

Emita

Re: Mestboy TO GO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:21

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:22

Ik denk niet echt dat dit gaat werken, wat nu als je een lekkere natte dol hebt, dat lukt je nooit om het dan op te ruimen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:22

ziet er makkelijk uit, maar wat als een Belgisch paard hebt haha die poept nogal wat hoor.
en er is nergens zo vlug een prijs te vinden

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:23

Toevallig ken ik de bedenkster en tevens de ruiter en paard persoonlijk.
Ik vind het een slim idee. Er wordt steeds vaker bekeurd als je geen opruimmateriaal bij je hebt, althans bij ons in de omgeving. Dit vind ik veel makkelijker meenemen dan een schep en zak, je kunt het gewoon aan het zadel vast maken.

Als je de mest toch opruimd, dan lijkt me dit een goede oplossing. Paard is het dan al gewend, dus dit zou niet lastiger moeten zijn denk ik.

Nu moet ik ook afstappen als mijn paard mest, niet op de ruiterpaden, maar daarbuiten wel. Voorheen schoof ik het dan het gras in en stapte ik weer op. Als ik dat nu doe en ik wordt gesnapt, ben ik een bekeuring rijker. Liever heb ik dan zo'n zak mee.
Laatst bijgewerkt door marion82 op 28-01-14 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:23

Ik zie me al gaan....eerst van je paard af, dan laag op de grond, met de hoop dat je paard netjes blijft staan. Verkeer wat langs je blijft gaan..... dan weer opstappen, als dat al lukt.... en wat gebeurt er met je zakje als het waait en het zit nog niet vol.... Lekker veilig zeg pffffffff

SaarMisty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:24

Leuk idee, maar ik denk dat niet alle paarden zo'n ding tegen hun schouder leuk vinden.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:24

Ik zou het niet gebruiken haha

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 17:24

Marion82, ik was niet op de hoogte dat er al gemeentes zijn waar hier regels voor van kracht zijn. Betekend dit dat jij verplicht bent iets bij je te hebben om de mest op te ruimen? Ik rij zelf een jong dier die denk ik niet zo blij word van een zak aan zijn schouder, zeker niet als het waait...

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:25

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:25

Hmm.. Zeer grote twijfels.
Wat als je een paard hebt dat veel poept onderweg? Moet je dan gewapend met 10 van die dingen aan je zadel de weg op gaan? Of als je een paard hebt die véél poept(een 'gewone' mestboy al helemaal vol bijv?)?
Je paard moet ook maar even braaf stil blijven staan hierbij, met al het verkeer dat er misschien langs raast.

En vervolg je weg maar eens met een bonkende zak stront onder je neus.. Fijn hoor als de komende 5km geen vuilnisbak te bekennen is!

PFF en ook nog eens een tientje per set. Als je dus een paard hebt dat gemiddeld 4 keer kakt per buitenrit(en die zijn er hoor) kost een buitenrit je sowieso al een tientje. Nee bedankt, ik schop het wel fijn aan de kant, of als het kort bij stal is ga ik daarna wel even langs met een mestboy.

Edit 2: Als ik weet dat ik een lange tocht ga maken heb ik sowieso een rugzakje oid bij me waar belangrijke spulletjes inzitten(zoals Id, hoevenkrabber, event. wat geld) daar passen best wat grote plastic zakken bij, stuk goedkoper dan die domme dingen die je aan je zadel moet hangen..
Laatst bijgewerkt door Equisync op 28-01-14 17:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:26

Ik dat ik bij sommige paarden met 10 zakken aan mijn zadel zou hebben :')

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:26

manumol schreef:
Ik zie me al gaan....eerst van je paard af, dan laag op de grond, met de hoop dat je paard netjes blijft staan. Verkeer wat langs je blijft gaan..... dan weer opstappen, als dat al lukt.... en wat gebeurt er met je zakje als het waait en het zit nog niet vol.... Lekker veilig zeg pffffffff

Is dat niet een kwestie van oefenen? In geval van nood moet dat toch ook lukken.

NSV_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:27

zeker met de huidige geruchten dat we idd mest moeten gaan opruimen vind ik dit best een goed initiatief (en een betere oplossing dan een mestzak achter het paard).
Maar wat ik me afvraag is of dit wel bij iedereen en in elke situatie verantwoord is.
Mijn paard bijvoorbeeld is over het algemeen rustig en braaf, maar als hij iets spannend vind in het dorp waar ik door moet rijden, gaat hij vaak mesten. bijvoorbeeld bij een rioolwagen die de rioolputten schoonspuit. Ik heb dan vaak al veel moeite omdaar normaal langs te gaan. Gaat mijn paard daar poepen (uit angst) is het niet verantwoord of doenbaar om dan af te stappen en even de mest in een zakje te scheppen.
Aangezien er meer paarden zullen zijn met dit euvel vraag ik me af of het dan verstandig is om ruiters van hun paard te laten afstappen met alle gevolgen vandien.
Ik vind het wel een slim idee, maar denk dat we met zn alle beter gebaat zijn bij een bepaald bedrag dat je per jaar per paard moet betalen aan bv de gemeente die dan dat geld moet gebruiken om de mest in de steden/dorpen op te ruimen, in plaats van de ruiter dat elke keer zelf op te laten ruimen tijdens een buitenrit.
Maar dat is mijn mening ;)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:29

Wil dat product goed werken moet je een paard hebben wat braaf blijft staan en geen natte en/of grote drol. Daarbij kan ik me niet voorstellen dat elk paard zo'n zak tegen z'n lijf accepteert.
Ben ik blij dat ik zo goed als meteen vanaf stal in het bos ben :=

NatasjavE

Ik vind het er handig uitzien. Misschien niet overal bruikbaar.
Maar alle beetjes helpen.
Minder paardenpoep, minder ergernis.

MirandaDvG

Ik kan mn paard buiten niet los laten hoor, dan is hij weg. En hier heb je toch echt 2 handen bij nodig.
En er zullen ook vast paarden zijn die zo'n zakje op hun schouder niet prettig vinden. Je kan de mest ook gewoon even met je laars in de goot of berm schuiven, dat doen wij nu ook al.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:30

annehoe schreef:
Marion82, ik was niet op de hoogte dat er al gemeentes zijn waar hier regels voor van kracht zijn. Betekend dit dat jij verplicht bent iets bij je te hebben om de mest op te ruimen? Ik rij zelf een jong dier die denk ik niet zo blij word van een zak aan zijn schouder, zeker niet als het waait...

Ik hoorde dat het sinds dit jaar bij ons verplicht is. Althans, we hebben opruimplicht. Maar ja als je paard dan mest op het fietspad of de weg, dan zul je toch iets bij je moeten hebben om het op te ruimen.

Ik begrijp ook best dat mensen het niet handig vinden, maar jullie zullen dan denk ik ook niet afstappen als het paard gemest heeft. Op de ruiterpaden hoeft het hier trouwens niet hoor, maar wel op de wegen en fietspaden. Dus bij een ritje of het ruiterpad, ruim ik ook niets op.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:30

Vidn het een slim idee :)
Maar wel bijzonder slecht dat ze op het voetpad rijd met haar paard in het promotie filmpje :+ zeker bij het wegrijden over dat bruggetje. Staat zelfs een voetgangerbord :\ :n

xAaltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:31

Ik zie me al galopperen met een zak poep aan mijn zadel, zometeen gaat de bodem eruit, kun je het alsnog opruimen! :+
Nee, ik zou het niet gebruiken. Meestal laat ik het liggen, of als mensen het zien dan maar even uit beleefdheid het in de berm schuiven. ;)

hinkewal

10.- voor zo'n zakje goedkoop?!? Je zou is 3x per week op buitenrit gaan waarbij mijn paard gemiddeld 3x poept :( =90.- per week...

corine1981

Blijf het belachelijk vinden dat je het niet meer in de berm mag schoppen, zo'n zak vol poep meeslepen zie ik nu niet echt voor me :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:32

Als je niet tussendoor van je paard kan af- en opstappen, lijkt dat me wel enigzins onverantwoord om ermee de openbare weg op te gaan. Er kan altijd wat gebeuren waardoor je er vanaf moet of beter er vanaf kan, als je dan nooit meer kan opstappen is dat wel lastig :+

Ik vind het wel slim bedacht eigenlijk! Maar, hoewel ik snap dat de prijs heus ergens vandaan komt, ik zou geen €10 betalen voor vier van die zakjes. Dan ben ik straks bijna €50 per maand kwijt, als ik iedere buitenrit een zakje nodig zou hebben. (Ze zijn tenminste niet echt hygiënisch om te hergebruiken, ga ik van uit :D ). Dan neem ik net zo lief een pedaalemmerzak mee, raap de mest dan daarmee op al is het iets onhandiger.

NatasjavE

MirandaDvG schreef:
Ik kan mn paard buiten niet los laten hoor, dan is hij weg. En hier heb je toch echt 2 handen bij nodig.
l.

Ik zou ok zeker mijn paard niet loslaten. Gewoon bij de teugel houden.

En als je 3 keer in de wek buiten rijd dan poept ie toch niet 3 keer op straat.
Die van mij mest vaak in het bos of in de berm.

Anoniem

hinkewal schreef:
10.- voor zo'n zakje goedkoop?!? Je zou is 3x per week op buitenrit gaan waarbij mijn paard gemiddeld 3x poept :( =90.- per week...

Ze zijn echt geen tientje per stuk, beter lezen :D