Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
demo_love schreef:Het kan makkelijk, maar dan zul je wel met je eigen paard op wedstrijd moeten, en vaak ook. De vraag is of je dat leuk gaat vinden...
Als je het écht wilt, dan kun je misschien van iemand een trailer lenen of iemand (betaald) vragen je te rijden?
Dani199764 schreef:demo_love schreef:Het kan makkelijk, maar dan zul je wel met je eigen paard op wedstrijd moeten, en vaak ook. De vraag is of je dat leuk gaat vinden...
Als je het écht wilt, dan kun je misschien van iemand een trailer lenen of iemand (betaald) vragen je te rijden?
Vaak op wedstrijd gaan vind ik niet erg, het is immers wel voor mijn toekomst en zou het toch jammer vinden als ik deze opleiding niet kan doen.
Dacht inderdaad ook aan auto/trailer lenen, t nadeel daar van is dat mijn moeder niet heel erg zin heeft om continu te moeten rijden enzo en denk dat als ik al die dingen leen en me laat rijden het toch een duur grapje word. Voor een keer niet erg maar moet alles zelf betalen en ben bang dat dat niet gaat lukken.
ook zal mijn paard denk ik eerst op oefenwedstrijden moeten want als ze in een trailer heeft gestaan kan ik haar uitknijpen zo bezweet en gespannen als ze na een ritje is
daffieduck83 schreef:Zijn er wedstrijden dicht bij waar je te paard naar toe kan? Of mensen vragen die je naar wedstrijd kunnen brengen. Als je echt al het L niveau dressuur hebt, dan zou je als je elke proef 1 winstpunt behaalt 22 proeven moeten starten, meestal kan je 2 proeven per wedstrijd starten dus dat zouden 11 wedstrijden zijn. En dan komt dan het springen nog bij.
Is het geen mogelijkheid om een half jaar later te starten?
Hou er verder rekening mee dat de paardenwereld een harde en moeizame wereld is, als je niet al een goede ingang (geld, ouders in de paarden etc.) hebt. Mijn advies is eigenlijk om een meer algemene studie te gaan doen en paarden als hobby te houden.

Nojoukus schreef:Je zegt dat je vroeger F proefjes hebt gereden en dat je paard L niveau heeft. Is je paard daarin ook uitgebracht? En welke F proefjes heb je gedaan? Want als je je F12 diploma (dacht ik) had gehaald, en je paard is al L gekwalificeerd geweest, dan mag je volgens mij de B overslaan.
Urielle schreef:Maar ik lees dat je er nog paraveterinair achter gaat doen (niet dat de banen daar dik gezaaid zijn maar dan is de inbreng van je ouders minder nodig).
zoutenootjes schreef:Is er bij jou op stal geen mogelijkheid om af en toe en wedstrijd te oefenen? Of in de buurt, zodat je niet te ver hoeft te rijden. De F proeven geven een bepaald niveau weer, maar hoe het precies zit zou je uit moeten zoeken. Er zijn op bokt topics over te vinden.
0000 schreef:Ik denk eigenlijk dat het in jouw situatie het eenvoudigste is om je paard ergens te stallen waar regelmatig wedstrijden worden georganiseerd. Op die manier ontloop je het trailerprobleem voor nu en ik denk dat je goedkoper uit bent dan wanneer je telkens en trailer+auto+chauffeur moet huren. Als je dit vrij vlot geregeld krijgt en in de loop van februari je eerste wedstrijd nog kunt rijden, heb je 6/7 maanden om aan deze eisen te voldoen.
Share schreef:Kan je instructeur hierin niets.voor je betekenen?? Wie weet vind ie het wel super om met je mee te gaan. (Tegen een normale vergoeding dan wellicht)
Share schreef:0000 schreef:Ik denk eigenlijk dat het in jouw situatie het eenvoudigste is om je paard ergens te stallen waar regelmatig wedstrijden worden georganiseerd. Op die manier ontloop je het trailerprobleem voor nu en ik denk dat je goedkoper uit bent dan wanneer je telkens en trailer+auto+chauffeur moet huren. Als je dit vrij vlot geregeld krijgt en in de loop van februari je eerste wedstrijd nog kunt rijden, heb je 6/7 maanden om aan deze eisen te voldoen.
Dit is ook slim ja!
Urielle schreef:En ik sluit me aan bij een poster boven me: in de paardenwereld is het eigenlijk broodnodig om rijke ouders te hebben die bereid zijn dat geld aan jouw stal en paarden te spenderen.
Maar ik lees dat je er nog paraveterinair achter gaat doen (niet dat de banen daar dik gezaaid zijn maar dan is de inbreng van je ouders minder nodig).
Dani199764 schreef:Hallo allemaal ik ben Danielle en ben 16 jaar, ik zit inmiddels in mijn examenjaar van vmbo/tl.
Volgendjaar wil ik graag de opleiding hippisch ondernemer paardensport gaan doen niveau 4
Nu is het probleem dat een van de toelatingseisen is dat je L+2 dressuur hebt en B+2 springen. Zelf heb ik vroeger wel F proefjes gereden en heb inmiddels mijn eigen paard die op L niveau dressuur kan lopen, en opzicht wel een sprongetje kan maken. Maar ben nog niet echt begonnen met wedstrijden, ik wil dit wel erg graag maar weet allemaal nog niet zo goed hoe, en met mijn eigen paard gaat niet omdat we geen trailer hebben en geen auto die een trailer kan trekken.
Nu is mijn vraag dus.. Is er op de een of andere manier een mogelijkheid om L+2 dressuur en B+2 springen te halen voor de zomervakantie? Of moet ik deze droom maar opgeven?