Hoe een amerikaanse mustang importeren/adopteren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

inochiyo

Hoe een amerikaanse mustang importeren/adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 11:49

Een vriend van me is enorme fan van mustangs en had er graag eentje geadopteerd/gekocht.
Jaarlijks worden er daar enorm veel gevangen en verkocht, maar worden ze ook verkocht naar europa?

Zijn er hier bokkers die een mustang geïmporteerd hebben?
Of is er iemand die in amerika woont die er eentje heeft of kan helpen met er eentje hier te krijgen?

Alle info is welkom.

Alvast bedankt

cissy

Re: Hoe een amerikaanse mustang importeren/adopteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:28

Misschien kun je eens informeren bij Nedpoint, dat is een quarantaine station voor paarden en zijn Nederlanders. Zij transporteren nog al eens quarters naar NL dus misschien ook wel mustangs. Reken wel op een flinke kostenpost wat transport betreft!
http://www.nedpointquarterhorses.com/in ... &Itemid=28

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:32

op de site van het BLM, de organisatie die verantwoordelijk is voor de roundups en het beheer van de mustangs, heb ik wel zien staan, dat geadopteerde mustangs minstens een jaar in Amerika moeten blijven, omdat ze het eerste jaar nog niet je eigendom zijn. Dus je zal een reeds geadopteerde mustang moeten zoeken. :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 01:19

Een uit het wild gevangen Mustang mag niet altijd worden geexporteerd. Er zijn echter wel adressen die Mustangs fokken uit in het wild gevangen dieren en die mogen weer wel zonder restricities worden verkocht en geexporteerd. Maar hou rekening met vervoer (en de kosten daarvan) en quarantaine. Voor hetzelfde bedrag (of minder) heb je hier een goed ingereden paard.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 02:02

Cassidy schreef:
Maar hou rekening met vervoer (en de kosten daarvan) en quarantaine. Voor hetzelfde bedrag (of minder) heb je hier een goed ingereden paard.

Dat weet ik wel zeker. Heb 6 jaar geleden een Paint uit de States gehaald, en toen waren de kosten van quarantaine en de vlucht naar NL al 4500 euro. Een paar jaar later nog eens bezig geweest een paard daar te kopen, en toen waren de kosten al opgelopen naar 5000 euro. Daar kan je hier een leuk paard voor kopen. Zoek eens op de Duitse verkoopssites, daar staat soms ook nog wel eens een Mustang op.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 05:38

Volgens een kennis van me is het 5000 dollar vanuit de USA.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 10:17

Hij heeft eens contact opgenomen met de mensen van nedpointquarterhorses en vorig jaar hebben ze voor de eerste keer een mustang geexporteerd. Hun service; het papierwerk, 1 maand quarantaine en de vlucht, kost 4849 dollar. Wat omgerekend komt op een €3549 komt. zonder de kostprijs van het paard uiteraard :p ik vind dat opzich nog meevalt.