2 paardstrailer schot langs afloop klep

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Almighty

2 paardstrailer schot langs afloop klep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 17:13

Een gekke vraag; Ik zie bij vrachtauto's vaak van die schotten op de klep om af en op te lopen. Nu wil ik dit ook graag voor mijn 2 paardstrailer maar kan geen bedrijf vinden die dit zou kunnen maken? Is er iemand die weet waar ik dat op maat zou kunnen laten maken? Dit geeft met uitladen wat minder stress voor mijn paard met naast de klep lopen ook met instappen:)

Nu heeft mijn paard in mijn huidige 2 paardstrailer vaak ook een probleem met het tussenschot. Ook al staat deze op zij en moet ik hem daarna sluiten is hij weg;) Nu ben ik op zoek naar iets wat in de eerste instantie iets hebben wat sluit met 1 lange buis en vervolgens een tussenschot sluiting kan doen;) Dus een opplaatsbaar iets of misschien juist doormiddel van die afstapschotten die je dan terug zet dan tussenschot verplaatsen. Mijn tussenschot misschien een ander soort in laten zetten waardoor het voor hem makkelijker wordt om er in te blijven gaan...en...vooral snel dicht gemaakt kan worden achter hem.

Mijn paard staat nu in zijn 2 paardstrailer alleen zonder tussenschot. Soms is dit met uitladen onhandig omdat hij wil draaien. Schuin staan in trailer bevalt hem tijdens reizen wel;) maar...ik heb nu een 2de paard en wil die uiteindelijk toch ook echt meenemen:) Dus moet iets veranderen aan trailer.

Als iemand goede ideeen heeft! En weet welk bedrijf met mij wil denken om mijn bestaande 2 paards aluminium bockmann te helpen ombouwen in ieder geval met schotten langs klep vast:)

Hoop dat hier een handige harrie zit en we in prijzen redelijk kunnen blijven en mee wil denken naar creatieve oplossingen:) Nieuwe trailer zit er echt niet in helaas! En vraag me af of dat de oplossing zou bieden. Daarom aanpassing bestaande trailer.

cissy

Re: 2 paardstrailer schot langs afloop klep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:31

Waarom hele trailer verbouwen en niet paard trainen om recht achteruit te lopen? Hoe meer rommel je aan je trailer hangt des te zwaarder wordt ie, waar laat je die schotten als je op stap gaat met je trailer?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:40

Een kennis van mij maakte een sluis van prikpaaltjes met lint, maar dat was omdat meneer anders niet op de trailer ging (i.v.m. vele nare bezoeken aan de kliniek).

Maar in dit geval zou ik doen wat Cissy zegt, gewoon gaan trainen. Ik heb nog nooit een tussenschot opzij gezet, ook niet toen we onze jaarling op gingen halen. Een trailer is zoals hij is, en ik ga dat niet aanpassen omdat het paard anders onmogelijk doet. Dan investeer ik tijd in mijn paard, niet in het zo verbouwen van de trailer dat hij hem misschien wel mooi vind.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 14:49

Allerlei trainingen gehad met hem:) Hij loopt er wel in nu zonder naast schot te lopen...soms als hij een slecht bui heeft gaat hij er langs;) Maar dat is tegenwoordig 5 min en klaar.

Tussenschot is bij deze trailer eigenlijk gewoon te krap! Oude trailer en dus best wat smaller dan voor de paarden van nu! Hij zit letterlijk klem met zijn buik en dat is waarom hij een hekel heeft aan zo er tussen staan..hij kan geen kant op. Dus laat ik schot er nu uit en wilde dus eigenlijk een simpel iets er voor terug dat iets ruimer staat zodat hij niet kan draaien! En ik laad en los altijd alleen! Hij loopt 9 van de 10x zelf de trailer in en uit. Ik maak hem altijd van voor los en hij komt dan zelf naar mij toe als ik de buis open doe. Probleem is nu dat hij soms probeert te draaien omdat de ruimte er is:) En daar wil ik vanaf.

Maar trailer is nog zo goed en weet wat ik er aan heb dat een goede 2de hands nog altijd duurder is! Mijn trailer was niet duur in aankoop en in onderhoud in de 8 jaar dat ik hem heb ijzersterk. Komt Jaarlijks met gemak door de keuring. En die dingen van tegenwoordig moeten juist door het gewicht vaak afzien op simpele dingen waardoor ze ook sneller kapot zijn en minder lang mee gaan. Daarom wil ik deze graag houden. En veel kosten is het niet vaak hoor;) Als er iemand is die een goed eenvoudig houtenschot kan zagen ook goed.

Gewicht maakt mij niet veel uit;) Trailer nu weegt leeg ook 920 kilo:) Mag met mijn rijbewijzen veel rijden:) Vrachtwagentje is ook geen optie omdat ik het onhandig vind in de zin van alleen maar daarvoor kunnen gebruiken. Met auto en trailer vind ik prettiger.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:09

en als je nou bijvoorbeeld een ring voorin de trailer maakt waar je dan een longeerlijn doorheen haalt die je zelf vast kunt houden achterin de trailer zodat je zijn hoofd kunt sturen en hij niet kan omdraaien? Die longeerlijn kun je dan laten vieren terwijl hij achteruit loopt en loslaten als hij buiten staat en dan pak je hem gewoon bij zn halster.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:40

Ik snap je vraag maar je geeft zelf al antwoord.....

Je paard staat met schot klem: je trailer is dus echt te smal voor 2 paarden! Hoe denk je dat je paard dit zal gaan ervaren? Ik zou ook niet tussen 2 smalle wandjes gaan staan als m'n buik klem komt te zitten.

Wat je nu gaat doen is het probleem
Absoluut niet oplossen, of 1 paard mee of een grotere trailer kopen of huren wanneer je 2 paarden mee wilt nemen.

Dit is vast niet wat je wilt lezen maar zo komt het iig op mij over na het lezen van jouw bericht.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 23:24

Cissy: Dat doe ik al inmiddels;) Dus probleem laden en lossen is er wel maar het kan makkelijker;)
Lein; Ben meestal ook maar met 1 paard tegelijk weg want rijdt ze zelf en dat kan maar op 1 tegelijk. En ja dat is ook de reden waarom het schot er al een aantal jaren tussen uit is. Maar omdat ik nu een tweede kleiner paard bij heb gekocht dacht ik dat ik misschien het schot iets kom kan plaatsen want de andere heeft minder ruimte nodig;) En geld voor een andere trailer helaas..dat is er niet...want ik heb geen minimaal 3500 euro voor een luxe probleem liggen:) Wel voor mijn dieren algemeen om ze te geven wat ze nodig hebben. En kijk wel rond naar iets anders...maar dan is het jonger dan ik nu heb en wat ik wil is dan extreem duur en bijna niet 2de hands te vinden. BE is dan nog duurder om te kopen! En moet jaarlijks naar de keuring en maandelijks betalen voor het hebben van je trailer in verzekering en staatskas! Dus zet niet zo snel iets anders neer dan wat ik nu heb. Dan is het wat je zegt huren indien nodig;) Tenzij ik dus het schot iets op kan schuiven omdat de andere minder nodig heeft;0

Thanks voor het meedenken:)