Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
R12312 schreef:Wanneer ben je een prof? Dat vind ik een interessante vraag.
Citaat:Als je profs en amateurs gaat scheiden en je wint dan een wedstrijd als amateur, dan ben je de beste van de slechten
daffie1986 schreef:Het verschil tussen amateur en prof valt altijd op de grens wanneer je er je brood mee kunt verdienen. Dat is in alle sporten zo dus ook de paardensport. Als jij dus voor iemand paarden uitbrengt t/m Z b.v. zou je daar je boterham mee kunnen verdienen, kijk maar naar de mensen die paarden klaar maken en starten op de jonge paarden rubrieken b.v.
jasmijn78 schreef:daffie1986 schreef:Het verschil tussen amateur en prof valt altijd op de grens wanneer je er je brood mee kunt verdienen. Dat is in alle sporten zo dus ook de paardensport. Als jij dus voor iemand paarden uitbrengt t/m Z b.v. zou je daar je boterham mee kunnen verdienen, kijk maar naar de mensen die paarden klaar maken en starten op de jonge paarden rubrieken b.v.
In veel gevallen als je alles bij elkaar optelt moet er gewoon geld bij. Ook bij de 'profs'. Die moeten het toch vaker van neveninkomsten (manege, pension, instructie etc.) hebben dan dat ze puur met het rijden van paarden en verkopen van paarden hun boterham kunnen verdienen.
ook als je dat weekend 6 wedstrijden hebt gereden en gewonnen niet.Nagini schreef:@Daffie1986:
Maar dan is Anky ook een beetje een uitzondering op de regel is het niet.
Het merendeel van de 'profs' zal echt niet rond kunnen komen op slechts L/M/Z wedstrijden rijden.
Dan win je eerste plek, krijg je 15 euro en je hebt 10 euro aan inschrijfgeld moeten betalen. Daar kun je nog geen auto met trailer van naar een wedstrijd rijdenook als je dat weekend 6 wedstrijden hebt gereden en gewonnen niet.
*edit; en ik ga er een beetje vanuit dat een gemiddelde lichte tour + niet meer zo vaak tussen L/M zal starten, waardoor het scheidingsprobleem alweer enigszins wegvalt (als je (alleen) dat telt als profs).
Tango1979 schreef:Het waren in mijn kring dus 2 personen, maar kan me voorstellen als er op de selecties een stuk of 4/6 van zulke combi's rondrijden, de lol er wel een beetje vanaf gaat.
Urielle schreef:Hier in de kring zouden gewoon echt wel weer veel meer wedstrijden georganiseerd mogen worden vind ik, dat je niet elke keer dezelfde ruiters tegen het lijf loopt, maar de kring probeert het juist te beperken tot een wedstrijd per weekend.
miss_lizje schreef:Als ik naar de dressuur kijk zou er soms best wel eens een scheiding mogen komen. Zeker op de grotere concouren waar een mega vrachtwagen aankomt waarbij een paar personen in bijna elke klasse meerijden en met al het prijzengeld er vandoor gaan vind ik ergens toch wel sneu. Net zo sneu als mensen die in hun klasse blijven hangen tot de 30 winst omdat "ze graag de eerste prijs hebben" (jaja die zijn er dus ook! paard gewoon klaar voor volgende klasse maar die eerste prijs blijft het belangrijkste voor sommige).