Mijn paard heeft sinds laatst wat vervelende trekjes.
Als ik de stal in kom om haar deken af te doen gaat het nog net dan stelt ze zich zo aan dat ze haar voer bak beet pakt of iets anders in haar stal. Eenmaal de deken af kom ik met een paar borstels aanzetten en wil ik haar gaan poetsen op haar hals vindt ze het heerlijk dus daar mag ik gewoon bij komen. Maar als ik dan de rest van haar lichaam wil doen draait ze zich heel snel om met haar kont naar me toe. Als ik dan naar haar toe wil probeert ze te schoppen. Dan loop ik even de stal uit. En dan kijkt ze me heel ondeugend aan. Ik pak dan de bak met snoepjes en daar rammel ik dan even mee. Dat kan ze niet weerstaan en komt ze naar me toe, maar ik geef er dan geen snoepje. Hier is ze nu al heel vaak ingetrapt. Dan doe ik het halster om met halstertouw. Het halstertouw hou ik wel gewoon vast. Dan ga ik haar veder poetsen en probeert ze een aantal keer om te draaien. En daarna is ze gewoon heel braaf met poetsen. Dan zet ik er even vast, niks aan de hand. En ga ik het zadel halen. De rede waarom ik er even vast zette is omdat ze anders weer met de kont gaat lopen draaien. Dan maak ik het halstertouw weer los en houd het gewoon vast en leg het zadel er op. Bijten doet ze niet. Wel schrapen met haar voet, boos kijken oren plat, en ook weer draaien met haar kont. De rede waarom ik haar niet vast zet is omdat ze anders heel hard naar achter rent als ik het zadel er op leg en dan kan ze niet meer veder. Dan steigert ze en is helemaal getraumatiseerd. Hierdoor zijn al twee halster touwen kapot. Eenmaal opgezadeld komt ze naar me toe met een heel lief gezichtje alsof ze wil zeggen "het spijt me" maar ja daar trap ik niet meer in. Met het hoofdstel in doen is ze wel super lief ! Met rijden gaat het ook goed, heel raar. Ook op de poetsplaats loopt ze helemaal te stressen en te schrapen, poepen, hinniken, draaien, steigerpogings enzovoort. Hiervoor deed ze het allemaal niet wat is er toch met mijn paardje en hoe pak ik dit aan?
Morgen komt ook de giropractor < geen idee hoe je het schrijft maar je snapt het wel , die gaat dan naar haar rug kijken en kijken hoe ze loopt want daar zou het ook wel aan kunnen liggen. voor 110 euro is dat eigenlijk niet een beetje veel