Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Dat zeg ik niet om vervelend te doen, maar vooral omdat ik bij onervaren mensen het idee heb dat ' gekeurd' betekend ' gezond' .
? Lara_Silver schreef:Neem een ervaren iemand mee en laat het paard keuren door een onafhankelijke dierenarts van jou keuze. Ken je ambities en doelen en zoek een paard dat daar geschikt voor is. (imo het belangrijkste samen met het keuren) Laat het paard rijden door iemand anders, maar ga er zelf ook op. Let ook op de optoming, hulpteugels, rare bitten, zijn voor mij negatieve punten, het paard mankeert wellicht lichamelijk iets of is verkeerd opgeleid. Ga op je gevoel af, maar ook op je verstand.
Lara_Silver schreef:Neem een ervaren iemand mee en laat het paard keuren door een onafhankelijke dierenarts van jou keuze. Ken je ambities en doelen en zoek een paard dat daar geschikt voor is. (imo het belangrijkste samen met het keuren) Laat het paard rijden door iemand anders, maar ga er zelf ook op. Let ook op de optoming, hulpteugels, rare bitten, zijn voor mij negatieve punten, het paard mankeert wellicht lichamelijk iets of is verkeerd opgeleid. Ga op je gevoel af, maar ook op je verstand.
Fienus schreef:Dat keuren was ik zowiezo al van plan, maar stel ik heb interesse in een paard en wil het laten keuren, dan komt de DA langs, en als het niet goed is zijn die kosten ook voor mij.. Het liefst is een paard natuurlijk al gekeurd. En volstaat een klinische keuring? of is het beter om ook fotos te maken..? en als een paard twee jaar geleden goed is gekeurd is het dan verstandig om het dan nog een keer te doen?
Er komen in ieder geval heeel veel goede tips voorbij, waar ik slechts het volgende aan toe wil voegen:Fienus schreef:Dat keuren was ik zowiezo al van plan, maar stel ik heb interesse in een paard en wil het laten keuren, dan komt de DA langs, en als het niet goed is zijn die kosten ook voor mij.. Het liefst is een paard natuurlijk al gekeurd. En volstaat een klinische keuring? of is het beter om ook fotos te maken..? en als een paard twee jaar geleden goed is gekeurd is het dan verstandig om het dan nog een keer te doen?
Fienus schreef:Dat keuren was ik zowiezo al van plan, maar stel ik heb interesse in een paard en wil het laten keuren, dan komt de DA langs, en als het niet goed is zijn die kosten ook voor mij.. Het liefst is een paard natuurlijk al gekeurd. En volstaat een klinische keuring? of is het beter om ook fotos te maken..? en als een paard twee jaar geleden goed is gekeurd is het dan verstandig om het dan nog een keer te doen?

dresjoepie schreef:Fienus schreef:Dat keuren was ik zowiezo al van plan, maar stel ik heb interesse in een paard en wil het laten keuren, dan komt de DA langs, en als het niet goed is zijn die kosten ook voor mij.. Het liefst is een paard natuurlijk al gekeurd. En volstaat een klinische keuring? of is het beter om ook fotos te maken..? en als een paard twee jaar geleden goed is gekeurd is het dan verstandig om het dan nog een keer te doen?
Ik zie dat jij zelf de keuring gaat betalen Maar de keuring is voor de verkopenden partij die verkopen jou tenslotte een gezond paard !!!!
Stel dat de eerste 3 afgekeurd worden ben je een hoop geld kwijt en nog geen paard !!!!
Alleen bij afkeuring bij goedkeuring kosten voor koper