caby schreef:ikke super bedankt voor je uitgebreide antwoord als ik nog een vraag zou mogen stellen: weet jij/iemand een goed merk om trekking producten/spullen te kunnen kopen kon zelf beroert weinig vinden
Nou, die merken zijn er niet; of beter gezegd: ervaren trektochtruiters verschillen dermate van mening dat alles wat goed bevonden wordt door de ene, door anderen verguisd wordt.
Heel elementair: begin ermee te zorgen dat je bagage aan je zadel hangt. Heb je geen ringetjes, span dan een 4mm scheerlijntje achter de lepel langs, waar je met kleine touwtjes, sjorbandjes, karabijnhaken, what ever, je bagage aan bevestigd.
Ik gebruik zelf aangepaste pukkels van het voormalig oostduitse leger, maar van diverse anderen weet ik dat vrijwel alle pukkels prima voldoen. Voorop heb ik aangepaste munitietasjes, ook uit oost-Duitsland
De rol met slaapzak en matje is creatieve zelfbouw. Lange schoenveters, sjorbandjes en scheerlijn houdt de boel uitstekend op z'n plek. Kanttekening: meestal hebben we volledige bagage bij ons, dus zonder vervoer-back-up.
Als je met bagage gaat reizen, mijn tip: ga in het voorjaar eens twee dagen op stap, puur om je bagage te testen. Niet alleen neemt iedereen standaard veel te veel mee, de wijze van bepakken kan ook heel veel doen.
Balans is dan erg van belang; zorg dat het gewichtsverschil van je hoofdtassen niet meer dan, pak weg, 100gr gram is.