beenklemmen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Speedvroem

beenklemmen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 16:00

hallo bokkers!

m'n paard heeft het beenklemmen geleerd van het andere paard ja (eerst deed zn weidemaatje 't )
maar ik weet niet wat ik er mee moet, in de bakrand parkeren helpt niet en naar binnen sturen/ tikje op schouder (aangeleerd om m om te zetten als die t met sturen niet doe).
ik vraag me af of die zich dan verveeld of echt alleen klieren of geen zin hebben.

het is een haflinger dame , en had een 2 maanden geleden zat d'r rug vast (los gemasseerd) en daarna is ze vreselijk gaan klote, ze draafde niet eens normaal. nu is inmiddels alles goed en draaft/galoppeerd ze weer (ik kan sinds vorige week weer normale voltes in galop *\o/* ), maar ze begint nu weer met beenklemmen waar we een hele tijd geen last van hebben gehad.

ik hoor het graag

Edit: Beenklemmen, been tussen paard en bakrand
Laatst bijgewerkt door Speedvroem op 26-01-14 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:02

Ik kan uit de tekst niet helemaal begrijpen wat je bedoeld met beenklemmen?

Speedvroem

Re: beenklemmen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 16:03

oh ja, pardon ik zal t er even bij zetten !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:52

Denk je serieus dat hij bij zijn weidemaatje heeft afgekeken of dat ie t ingefluisterd heeft? := Sorry ik vond t nogal grappig.

Niet meer op de hoefslag rijden is de ene remedie. Maar voordat je dat wilt gaan doen zul je je pony eerst beter aan de hulpen moeten krijgen want blijkbaar is dat ook niet voldoende. Je buitenbeen is hier een belangrijke hulp.
Maar goed, neem constant de binnenhoefslag, ong 3 meter van de kant af.

Speedvroem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 16:57

Joolien schreef:
Denk je serieus dat hij bij zijn weidemaatje heeft afgekeken of dat ie t ingefluisterd heeft? := Sorry ik vond t nogal grappig.

Niet meer op de hoefslag rijden is de ene remedie. Maar voordat je dat wilt gaan doen zul je je pony eerst beter aan de hulpen moeten krijgen want blijkbaar is dat ook niet voldoende. Je buitenbeen is hier een belangrijke hulp.

hahaha, ja misschien heeft ie t afgekeken :j

bedankt, ik zal t proberen! maar door deweeks doet ie het niet, alleen als ie zaterdag 2 lessen met bijzet/lijntjes gelopen heeft. ik heb al tegen die gene gezegd dat de bijzet/lijntjes niet werken maar ze gaat dr nog mee door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:58

Speedvroem schreef:
Joolien schreef:

hahaha, ja misschien heeft ie t afgekeken :j

bedankt, ik zal t proberen! maar door deweeks doet ie het niet, alleen als ie zaterdag 2 lessen met bijzet/lijntjes gelopen heeft. ik heb al tegen die gene gezegd dat de bijzet/lijntjes niet werken maar ze gaat dr nog mee door.

Dan vind ie dat idd niet prettig. Maar is het jouw eigen pony?

Speedvroem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 17:04

nee, ik rijd m 3 á 4 x in de week en verder word dr les mee gegeven, en alleen zaterdags met bijzet/lijntjes. ik heb t zelf ook graag anders ik moet m daarna altijd weer "rechtstellen" want in die les trekken en schoppen / slaan met zweep die kinderen alleen maar (ookal vertelt dat ze dat beter niet kan doen) maar daarmee blijft ze ook doorgaan, dus ik weet ook niet goed wat ik daarmee aanmoet.

ik denk zelf dat het aan die kleine dingetjes ligt, maar het kan natuurlijk ook aan mijn rij-stijl liggen.

meestal doet ie het dan dinsdag / woensdag / donderdag / vrijdag niet (beenklemmen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:07

Als je paard het verder in de week niet doet dan weet je dat het komt doordat er anderen op rijden. Misschien is dat wel teveel voor je paard, en kan je die dag beter niet gaan rijden?

Speedvroem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 17:11

ja, ik rijd m maandag, dinsdag, woensdag en af en toe vrijdags op die dagen loopt ie 1 x, en zaterdags 2 tot 4 x (teveel voor mijn gevoel & zijn conditie ) donderdag 1, en vrijdags 1. Door de weeks geeft iemand anders les

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:45

Ik zou m op zaterdag lekker zijn rust gunnen, je hebt nog genoeg andere dagen om te rijden en zo te horen is je paard er op zaterdag wel klaar mee na die lessen.

Speedvroem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 21:37

k heb d'r helaas niks over te zeggen |o

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:24

ben je verplicht hem te rijden dan??

Speedvroem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 15:07

zaterdags rijden d'r andere kinderen op en ik alleen door de weeks paar dagen

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:09

Is het je eigen pony? Zo ja, dan heb je er alles over te zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:51

.......Is ze gewoon niet compleet scheef?

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:29

Sorry hoor, maar wat is beenklemmen?

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:32

ElisaAppie6 schreef:
Sorry hoor, maar wat is beenklemmen?

Wat ik ervan begrijp: dat 't paard te dicht bij de bakrand loopt, waardoor haar been geplet wordt tussen de bakrand en het paard. :)

Speedvroem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 22:47

nee ze is niet m'n eigen paard, en dat is been klemmen ja en ze is niet scheef ofso/ maar ben d'r achter gekomen dat ze t doet als ze d'r geen zin meer in heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 02:33

Zo denken paarden niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 02:59

Ik snap nog steeds niet wat `beenklemmen´ inhoudt....

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 03:36

Denk dat TS bedoelt dat het paard zo dicht tegen het bakhek aan gaat lopen dat haar been geplet wordt tegen de bakrand? :')
Paarden denken niet als mensen he TS, die andere pony zal het echt niet ingefluisterd hebben..
Tja ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord, ik ben weleens met mijn voet tegen de bakrand aangetikt, maar dat kwam eerder omdat ik dan mijn tenen te erg uitstak..
Het is sowieso lastig als het niet je eigen paard is, is het wel je verzorgpaard? Heb je er uberhaupt enige zeggenschap over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:59

Als een paard scheef is is hij bol aan een kant en hol aan de andere. Stel je komt rechtsom telkens met je linkerbeen tegen de bakrand, dan is je paar links waarschijnlijk bol (anders zou ie zelf ook helemaal tegen de rand aan lopen).

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:04

Cassidy schreef:
Ik snap nog steeds niet wat `beenklemmen´ inhoudt....

tegen de bak rand aanhangen zodat je been klem zit tussen het paard en de muur.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:32

Oplossing: op tweede, derde of vierde hoefslag gaan rijden?
En als hij naar de bakrand toetrekt, dan weet je waar je aan moet werken. Namelijk wijken voor druk en het volgen van je hand.