F3 proef?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxcherylx

F3 proef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 09:01

Heeyhoi :D

Ik moet 2 maart voor het eerst de f3 doen maar ik ben echt bang dat me die galop niet gaat lukken, naja haar in galop krijgen zal wel lukken maar niet de hele bak rond.. Heeft iemand tips ect? Wil namelijk echt slagen!

Groetjes,

Peelie

Re: F3 proef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 09:09

Trainen trainen trainen.

Waarom zou je paard niet in gallop blijven? Doet hij dat nu ook niet dan?

xxcherylx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 09:23

Peelie schreef:
Trainen trainen trainen.

Waarom zou je paard niet in gallop blijven? Doet hij dat nu ook niet dan?

Jawel, maar ben gewoon bang dat het me dan niet lukt.
Ik heb nog 5 weken dat betekend dus dat ik nog maar 5 keer heb om te oefenen :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:31

nou, als het nu geen probleem is zie ik niet in waarom dat tijdens de proef wel een probleem is? Gewoon lekker blijven rijden tijdens de proef. Dan komt het helemaal goed!

naomixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:51

je moet gewoon denken; het gaat me helemaal lukken! anders lukt het je sws niet! Ik heb zelf gemerkt dat twijfels in de weg staan tijdens je proefje. Gewoon lekker rijden hoe je normaal ook doet en laten zien dat je je best doet! Dan komt het vast allemaal goed. succes met je proefje!

Domiinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:54

Als ik zo lees rijd jij op een manegepony/paard... meestal hebben die het F3 proefje al vaker gereden dus je hoeft je echt niet druk te maken dat jij niet de hele bak robd komt! ;)

Juliaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:58

Precies wat Domiinique zegt.
Je moet alleen oppassen op het moment dat de voorlezer zegt dat je terug naar draf moet. Dan willen sommige alvast gaan draven, terwijl ze nog een stukje moeten galopperen.
Maar het gaat je vast lukken!

xxcherylx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 21:00

Ik hoop, het doe het inderdaad op een manegepaard :j

Bedankt! :D

Tweety27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:00

en anders doorblijven zitten en in het volgende hoekje weer aangalloperen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:01

oefenen in de les :D
En, als je paard terugvalt en je herstelt meteen en netjes, zal je er niet veel minder punten op krijgen.
Als je netjes weer aanspringt is er dan niks aan de hand, niet als een bezetene trappen, maar dat doe je vast niet! :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:02

gaat helemaal goed komen, je krijgt voor elk onderdeel punten, aangaloperen, de galop en terug nr draf. Mocht hij netjes aangaloperen maar eerder terug gaan heb je iig voor aangalopperen punten. En als je de rest wel goed doet gaat het je vast en zeker lukken!! Succes

edit: misschien dat je in de laatste les voor de proef je proefje nog een keer kunt oefenen?

matedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:07

Komt helemaal goed joh! Gewoon lekker genieten en goed op de letters rijden dan komt die gallop vanzelf en als je voor uit denkt en beetje extra aanspoort heb je dat rondje zo gehad :) veel plezier alvast!

Brechje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:11

Ik zal je niet al te druk maken om de galop, gewoon je best doen en meer kan je niet doen. En gewoon op de andere onderdelen goed je best doen, mocht de galop niet lukken dat je dan nog wel genoeg punten heb. Veel succes en vooral veel plezier met je wedstrijd!!.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:13

Benen erbij houden. Mocht hij niet reageren op het been een tikje erbij met je zweep.

xxcherylx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 21:21

Ik had niet verwacht dat ik zo veel reacties krijg!

Bedankt, allemaal, ik hoop dat het goed komt! :D

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:46

Het is bij de F3 nog niet een groot probleem als je paard uit de galop valt, maar de jury zal kijken hoe jij dat als ruiter op lost. Dus probeer je pony gewoon netjes te corrigeren als dit gebeurd en als je dit goed doet kan je nog steeds een voldoende halen. Als het wel netjes lukt om je pony in galop te houden op een correcte manier, dan zal je cijfer nog hoger zijn. Bij de FNRS wordt heel erg gekeken naar jouw als ruiter, dus hoe je de hulpen geeft en of je het netjes kan corrigeren, houding en zit etc en minder naar jouw paard.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:47

matedor schreef:
Komt helemaal goed joh! Gewoon lekker genieten en goed op de letters rijden dan komt die gallop vanzelf en als je voor uit denkt en beetje extra aanspoort heb je dat rondje zo gehad :) veel plezier alvast!

Bij F3 hoef je niet op de letter te rijden, volgensmij pas vanaf F8 dis het is nog wat makkelijker! :D

xlisaaa22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:35

Het gaat vast lukken hoor!
Ik heb toen ik nog op een manege reed ook meegedaan aan de F3 en toen viel mn pony ook uit de galop en ik had alsnog een promotiepunt dus als je de rest gewoon netjes rijd komt het helemaal goed! :)
Als je merkt dat je pony bijna uit de galop valt moet je gewoon been geven en als de pony daar niet op reageert moet je met de zweep (als je daarmee rijd) een tikje net achter je been geven zodat hij weet dat hij wel op je been moet reageren!
Succes!

Riddles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:39

Gewoon denken alsof je een priveles hebt en iemand zegt wat voor figuren e.d. je moet maken, maakt mij altijd wel rustig ! :j

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:52

Gwn blijven doen wat je altijd doet en niet denken dat je het niet kan, dan lukt het swss niet!
Gwn zorgen dat je vaart houdt en een beetje door galopperen dan blijft ie vanzelf in galop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 01:05

Er is al een topic over F-proefjes waar je deze vraag kunt stellen: [MA] f proefjes
Daarom hier een slotje.