Heb ik nog een andere optie dan op maat maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Heb ik nog een andere optie dan op maat maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 02:04

Hoi!
Ik zou graag leren laarzen aanschaffen.
Het punt is dat ik onmogelijke maten heb.
Korte benen, kuithoogte ongeveer 38 cm
Damesmaat M voor mijn kuiten (dikte) en schoenmaat 39.
Dat ish et probleem nog niet zo, maar ik heb hele brede voeten.
Divoza gaat hem dus niet worden, ben ik van de week geweest en heb letterlijk elke laars/jodphurs aangehad en alles was te smal. Naar herenschoenen heb ik ook gevraagd, maar ze zei dat dat met 39 al lastig werd en dat ze die vaak apart moesten bestellen en alles.
Wordt het dan op maat laten maken of heeft iemand nog een gouden tip voor mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 02:25

Hmm ik heb wel petries met die afmetingen alleen is maat 38. Ik heb ze gevonden op marktplaats en alle zoekfunkties gebruikt, die ik kon bedenken. Dus niet alleen schoenmaat maar ook gewoon op hoogte gekeken, ook al kreeg ik dan vaak alsnog de schoenmaat in mijn zoekfunctie. Maar weet je zeker dat je hoogte 38 is? Want ik dacht ook dat ik 38 aan kuithoogte had, maar ze bleken toch niet zo mooi te zitten. Bij mij zat de boog daardoor te laag. Heb nu 43 hoog met een hakverhoger(2cm) in de schoen en dan zit mijn boog wel op de juiste plek. Op maat gemaakte kon ik ook niet betalen maar deze 2 rijlaarzen heb ik dus echt voor een prikkie kunnen kopen. 50 en 60 euro. Mijn andere laarzen zelfs voor 25,- en allen waren nog zgan en niet ingelopen.
Je kuitdikte moet je even opmeten rondom, op het dikste gedeelte, als je het op de huid meet, moet je er een 1a2 cm bij optellen. Denk dat je kuitdikte als je M hebt ongeveer 34cm is.

CastaMickey

Re: Heb ik nog een andere optie dan op maat maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 03:39

Mijn hak tot onderaan mijn knie is ongeveer 38. Ik weet het niet helemaal precies.. 38 zou denk ik ook nog wel gaan. Maar het punt is de breedte. Vlak achter mijn tenen is mijn voet gewoon overdreven breed :(

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 05:28

Bij Van Rijs heb ik voor Cavallo laarzen gekeken en daarbij bestond klein en groot maatwerk. Tot 2 cm verschil kostte maar iets van 25 euro extra en ze hebben vrij veel maten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:31

Weet niet waar je woont maar je mag mijn laarzen wel eens passen om een beter idee te krijgen van de maten.
Ja, de meeste laarzen lopen toch wat smaller af van voren.. snap dat als je daae breed bent, het niet lekker zit.. denk wel dat je dan toch bij maatwerk uitkomt.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 13:22

Bedankt voor jullie reacties! Share, je hebt pb :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:26

Ik weet niet wat je budget is, maar bv lipica heeft maatwerk vanaf 225 euro. Als je al zo'n lastige voeten hebt zou ik liever 1x investeren dan hopen dat het goed zit.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 18:37

lucifertje schreef:
Ik weet niet wat je budget is, maar bv lipica heeft maatwerk vanaf 225 euro. Als je al zo'n lastige voeten hebt zou ik liever 1x investeren dan hopen dat het goed zit.

Mijn budget was eerst lager, maar inmiddels heb ik geaccepteerd dat ik voor 100-150 niet klaar ben. Lipica zat ik ook aan te denken maar moet ik nog even doorsparen...

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 18:50

Lipica vind ik geen optie voor een brede voet, die hebben namelijk ook gewoon 'standaard' zolen waar ze de laars omheen bouwen.

Ik heb hetzelfde probleem en heb lipica's laten maken, waarbij ze achteraf zeiden dat ze standaard maten voor de zolen hebben, waardoor ze bij mij behoorlijk krap om de voet zitten.

Laarzen die mij goed passen zijn van Mountain Horse (ik heb model High Rider, maar die word volgensmij niet meer gemaakt), maar wellicht pas je andere modellen van dat merk wel.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 19:12

wollewaps schreef:
Lipica vind ik geen optie voor een brede voet, die hebben namelijk ook gewoon 'standaard' zolen waar ze de laars omheen bouwen.

Ik heb hetzelfde probleem en heb lipica's laten maken, waarbij ze achteraf zeiden dat ze standaard maten voor de zolen hebben, waardoor ze bij mij behoorlijk krap om de voet zitten.

Laarzen die mij goed passen zijn van Mountain Horse (ik heb model High Rider, maar die word volgensmij niet meer gemaakt), maar wellicht pas je andere modellen van dat merk wel.

Oh bedankt! Ik zal zeker even kijken :)

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:27

Ik raad mountain horse rijlaarzen aan als je voor een brede voet zoekt.
Jaren mee gereden. Zat perfect. Nu door steunzolen smallere voeten dus zijn ze te groot.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:32

Ik heb met zeer brede voeten en een hoge wreef ook mountain horse. Past echt uitstekend! er werd mij ook verteld dat ik aan maatwerk vastzat, maar mountain horse stapte ik zo in. Heb ze inmiddels alweer een jaar of 5, ze blijven met een beetje verzorging heel mooi.