Ik zoek sporen voor een paard dat graag tegen de staldeuren oploopt. Een heel eigenwijs paard dat veel vertikt. Ik rijd L2/M en heb geen zin om alsmaar te prikken met mijn KNOPPEN!!!
wat dacht je van eerst terug te gaan naar de basis, in plaats van scherpere sporen er bij te pakken. Als ik dit zo lees heeft het paard geen respect voor je been. Neem les en los het zonder scherpere sporen op. Je kan er nu wel andere sporen bij pakken maar dan is hij in een mum van tijd ook eigenwijs naar die sporen en wat moet je dan??? weer andere (scherpere sporen) gebruiken.
F_T
Geplaatst: 25-01-14 13:08
10 berichten.
Waarvan 1 over een ander bit, en 1 over scherpe sporen. Met de bewoordingen zoals hier in de o.p. Zin in een rel en tijd over zeker?
Als ik jou was zou ik heeeele scherpe sporen kopen, en dan goed hard prikken ! Een eigenwijs paard word dan direct heel braaf, vooral dan elke pas even aansporen met je scherpe sporen, helpt echt ! ( Niet dus, echt zo leuk van de relaccounts, geweldig )
Ladybird
Geplaatst: 25-01-14 13:44
Misschien kun je een systeem bedenken om eetvorken aan je hak te maken.. Dan heb je 4 of 5 scherpe puntjes! Dat werkt veel beter denk ik
Succes
newt
Geplaatst: 25-01-14 13:46
Misschien er voor zorgen dat ie niet over het schouder weg loopt? Buitenhand er meer aan?
Ik snap er helemaal niks van? Een paard wat tegen de staldeuren oploopt?? Wat gaan sporen daar nou tegen helpen dan? Of wil je misschien graag over die deur héén dan?
SayaJones
Geplaatst: 25-01-14 14:49
Ladybird schreef:
Misschien kun je een systeem bedenken om eetvorken aan je hak te maken.. Dan heb je 4 of 5 scherpe puntjes! Dat werkt veel beter denk ik
Succes
Vorken
delvira
Geplaatst: 25-01-14 14:53
Dabo schreef:
Ik snap er helemaal niks van? Een paard wat tegen de staldeuren oploopt?? Wat gaan sporen daar nou tegen helpen dan? Of wil je misschien graag over die deur héén dan?
idd zou je het wat nader kunnen toelichten???
Lottie00
Geplaatst: 25-01-14 14:53
Wacht wát?! Ik snap dat van die staldeuren niet helemaal...? Iets meer uitleg misschien?
elainelouise
Geplaatst: 25-01-14 15:07
Lottie00 schreef:
Wacht wát?! Ik snap dat van die staldeuren niet helemaal...? Iets meer uitleg misschien?
Cursus hoe om te gaan met een paard.Paard klinkt onopgevoed en jij klinkt(sorry) nogal onervaren(knoeiboel) dus .... vind een ervaren paarden persoon om je te helpen bij het afleren van slecht gedrag bij je paard en hoe jij met een paard hoort om te gaan en neem een goede instructeur voor prive lessen en dan vanaf de basis met paardrijden. sporen zijn niet bedoeld voor vervelende paarden, langzame paarden en zeker niet om mee te straffen.
Wat dacht je? dat je met sporen poef het probleem hebt opgelost?
Ik vind het nou niet echt de vriendelijkste manier. Misschien kun je eerst gaan achterhalen waarom je paard het doet en vanuit daar gaan kijken hoe je het, het beste kunt gaan aanpaken en vraag er anders iemand bij die het wel weet en het op de goede manier aanpakt.