Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
moyra schreef:Hoe moet ik deze lease zien ?
Ik dacht namelijk altijd dat je bij lease een paard als eigen kon beschouwen.
Of ben je een bijrijder (betalend )?
Of een bijrijder/verzorger (gratis) ?
Met lease zeggen ze vaak dat je ze mag beschouwen als eigen dier, maar de eindverantwoording ligt nog altijd bij de eigenaar. heidy_wilco schreef:Leuke verzorger ben jij zeg...
Nee is nee, dan moet je niet gaan zeuren. Wees blij dat je kan rijden.
Ik vind dit erg onrespectvol naar de eigenaar toe...
.
moyra schreef:chelle_dora je kunt er natuurlijk ook van uit gaan dat ik bedoel dat ze dan mag doen met het paard wat je wil ja of nee....
Dat is iets invullen wat ik helemaal niet zeg.
Ik probeer meer over de situatie te weten te komen zonder gelijk te (ver)oordelen.
Als het een gratis verzorger is vind ik namelijk dat TS sowieso 'haar mond' moet houden.
Josien_ schreef:heidy_wilco schreef:Leuke verzorger ben jij zeg...
Nee is nee, dan moet je niet gaan zeuren. Wees blij dat je kan rijden.
Ik vind dit erg onrespectvol naar de eigenaar toe...
Zo'n reactie is ook weer een beetje overdreven he.
Ze vraagt gewoon wat wij er van vinden.
Zoals hiervoor al is gezegd, als de eigenaar het niet wil zul je dat moeten respecteren.
Hij kent jou en het paard en weet wat het beste is.
De stalhulp zal binnenkort vast wel een keer met je mee kunnen en willen.

moyra schreef:Ik heb een andere interpretatie van lease dan de TS (gezien de advertentie op de bm) en dat wilde ik duidelijk hebben.
Als leaser betaal je doorgaans meer dan een bijrijder of verzorger.
Dan vind ik dat als je ik noem een zijstraat €150,- betaald dat de eigenaar wel moeite zou mogen doen om te regelen dat allebei de meiden gelijke regels hebben.
Ik snap best dat TS dan zoiets heeft van zij(vriendinnetje) wel en ik niet.
Ik heb zelf eigen paarden en bijrijders (die dus een kleine bijdrage deden) gehad (heb er geen trek meer in) en weet echt wel hoe het werkt als het er op aan komt.
TS mag naar buiten als Kim erbij is, net als haar vriendin. Die is ook met Kim naar buiten geweest.