Ervaringen derby laars

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

assileM

Ervaringen derby laars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 11:55

Hoi!

Na een aantal johdpurs en chaps te hebben versleten ben ik toch gaan kijken naar leren rijlaarzen. Nu heb ik deze gevonden;
Afbeelding

Derby laarzen model marrigje. Ik laat ze op maat maken i.v.m. Erg smalle kuiten en grote voet.

Heeft iemand sowieso ervaringen met Derby? Hoe is de kwaliteit? Vooral bij deze hogere prijsklasse( 450,-.) En heel toevallig iemand ervaring met model marrigje?

Alvast bedankt

lizzy1

Re: Ervaringen derby laars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:59

Ik heb de Derby model Bento. Heb ze nu ruim 3 jaar en zijn nog steeds mooi en heel fijn.
Ik heb destijds voor deze laarzen gekozen omdat ik geen zin had om veel geld uit te geven. Ik vind Derby een betaalbare laars en de kwaliteit van mijn laarzen is prima. Heb 1x de rits vervangen, maar ik hoor wel dat dat bij de duurdere laarzen ook niet ongebruikelijk is.

LiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 11:59

Ik heb bijna dezelfde maar dan zonder veter. 5 jaar mee gereden, zo'n drie keer per week. Enige wat er bij mij stuk aan ging waren (uiteraard) de ritsen, die zijn inmiddels al een keer of 4 vervangen. Laatste was dat de hakken ervan af vielen, die waren ook ver versleten na 5 jaar. Prima laarzen en zitten lekker, alleen in het begin wat last in mijn knieholtes gehad omdat ze nog een beetje moesten zakken.

Inmiddels rijd ik met mijn De Niro laarzen, een polomodel met rits recht voor. Die zitten net wat lekkerder en ik hoop dat deze ritsen niet zo snel stuk gaan.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 19:33

Bedankt voor de reacties! Ik hoorde idd al van de ritsen. Dat die niet al te best zijn. Maar zolang het leer en de zool mooi blijft vind ik het prima. Ga ik maar even hard sparen! Op maat is nog €150,- duurder!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 18:55

Ik heb de derby softjumper, nu alweer 5 jaar. De ritsen toevallig vorige maand voor het eerst vervangen. Verder zien ze er Nog goed uit en ik rij er 6 keer per week meerdere paarden mee

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:03

Ik heb Derby laarzen, heeeel blij mee, soepel leer! Ze slijten iets, maar dat is ook wel logisch na 6 jaar bijna dagelijks rijden. :-)

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 18:12

Nogmaals bedankt voor de reacties! Fijn dat ze zolang mee gaan. Ik ben vanmiddg toevallig naar de winkel geweest om mn been op te meten. Dus ze zijn in de maak! Ben benieuwd!

etutnlg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:15

Ze zijn heeeeerlijk. Ik heb eerst ook op maat gemaakte gehad, maar toen werden m'n voeten te groot haha. Toen kon ik gewoon een basismaat aan en die heb ik nog steeds. Heb alleen een keer nieuwe veters erin moeten doen omdat die waren gebroken, maar ben er nog steeds onwijs blij mee!! Veel plezier met die van jou :D

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:03

Ik heb mijn Derby's nu 10 jaar en gebruik ze alleen op wedstrijden. En ga toch met regelmaat op concours. Ze zien er nog steeds als nieuw uit! Vanaf het eerste moment kon ik er zo mee weg rijden, heb ze niet in hoeven lopen.
In die 10 jaar heb ik 1x bij de schoenmaker een stiksel opnieuw vast laten zetten, verder nooit wat mee gehad.
Dus ik ben erg tevreden over de kwaliteit. Ik heb overigens de Derby softjumper

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:10

Ik heb een stel Softjumpers, Goldjumpers en Lace Ups. Zien er allemaal nog erg goed uit, ondanks dat ik slecht onderhoudt, maar ff een leerdoekje erover en perfect :)
Ik heb wel het voordeel dat ik de ideale maat heb. Showroommodel past mij altijd :) zitten alle 3 als sloffen!

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:16

Ik heb al 7 jaar mijn Derby laarzen. Begin nu te merken dat ze beginnen in te leveren. Het 'mooie' is er wel vanaf. Mijn volgende laarzen worden ook weer van Derby

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:17

Ik heb ongeveer dezelfde te koop staan zonder veter. Met een smalle kuit en maat 39 weet niet of dat toevallig je maat is.
Ik vind ze heel erg fijn maar mijn kuiten zijn te breed geworden. Nu heb ik de derby softjumpers en die vind ik ook echt super fijn rijden. Ben echt heel tevreden over het merk.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 23:01

emily2105 schreef:
Ik heb ongeveer dezelfde te koop staan zonder veter. Met een smalle kuit en maat 39 weet niet of dat toevallig je maat is.
Ik vind ze heel erg fijn maar mijn kuiten zijn te breed geworden. Nu heb ik de derby softjumpers en die vind ik ook echt super fijn rijden. Ben echt heel tevreden over het merk.

Bedankt maar mijn maat is maat 41 :')
En de laarzen zijn al in de maak dus kan niet meer terug. Maar bedankt voor het aanbod!

En verder ook bedankt voor de reacties. T geeft een tevreden gevoel dat ik derby heb gekozen!

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:08

Melis_123 schreef:
emily2105 schreef:

Bedankt maar mijn maat is maat 41 :')
En de laarzen zijn al in de maak dus kan niet meer terug. Maar bedankt voor het aanbod!

En verder ook bedankt voor de reacties. T geeft een tevreden gevoel dat ik derby heb gekozen!

Oke, veel plezier ermee als ze er straks zijn. Ik hoop dat ze je goed bevallen.

cvdg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 01:22

Mijn dochtertje heeft op maat gemaakte Derby's ze zijn ondanks dat ze er niet erg zuinig op is er mee speelt nog steeds erg netjes en de rits / drukker is nog goed. Ook het leer ziet er nog erg mooi uit,

Ashleyhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:58

Ik heb zelf ook derbys model softjumper ik heb ze al een jaar of 5 en ze zijn nog super. Heb 1 keer een rits laten vervangen aan 1 van de twee laarzen. Verder nog nooit wat aan hoeven doen. Ben er erg over te spreken

noraahlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:02

Ik heb ook al jaren (dacht al 6 jaar inmiddels) de Derby Bento zonder rits of veter..
Eerst gebruikte ik ze altijd, nu alleen nog voor wedstrijden.. erg fijne laarzen en blijven ook heel mooi :)
Heb alleen een keer de zolen laten vervangen, verder helemaal niks stuk o.i.d.