[PG]Heel lang geleden, maar misschien......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jokee

[PG]Heel lang geleden, maar misschien......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 22:50

Wie zegt de combinatie: mw. de Clarion, een van haar paarden Prelude ( hoge schoolpaard) en haar veulen Radefa iets? Ze waren gestald in een manege aan de Loseweg in Apeldoorn, net naast de terreinen van paleis het Loo.

Het is wel meer dan 35 jaar geleden, mw. de Clarion is heel lang geleden overleden, geen idee waar haar paarden zijn gebleven, maar misschien lopen er nog nakomelingen rond van Radefa ?? ( zal wel de speld in de spreekwoordelijke hooiberg zijn :D )
Laatst bijgewerkt door C_arola op 23-01-14 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd, verplicht op OV

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 23:04

Mijn vriend heeft jaren geleden op paleis het Loo in de stallen gewerkt. Een ex-collega waar hij nog contact mee heeft zit er al 40 jaar dus hij gaat voor je navragen of die collega zich die mevrouw en haar paarden misschien herinnert. Niet geschoten is altijd mis toch?

jokee

Re: Heel lang geleden, maar misschien......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 23:19

Wauw!!! Ik poste dit eigenlijk tegen beter weten in, maar als er iemand het moet weten zou dat die collega kunnen zijn!!! Super dat je dit wilt navragen!

Ik heb na het overlijden van mijn eigen pony op Prelude gereden, dat "mocht" niet iedereen, mw. de Clarion had daar heel strikte eisen voor... ik weet nog goed dat Prelude iedere nieuweling uitprobeerde door voorbeeldig te lopen en zich dan plotseling tegen de zijwand te gooien :) Ik kon lezen en schrijven met haar en zal nooit vergeten hoe het voelde om met haar de moeilijkste oefeningen te doen!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:30

Hoe zagen ze eruit? Je hebt niet toevallig nog foto's uit die tijd?

Ik hou je op de hoogte. Zodra ik iets hoor (mijn vriend heeft hem een mailtje gestuurd met een linkje van dit topic) dan weet jij het ook.

jokee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 00:48

Geen foto's helaas... Prelude was zwart met een bles en Radefa bruin met ook een doorlopende bles. Ik kan me het karakter en hoe Prelude aanvoelde met rijden beter herinneren dan de aftekeningen...Ook dat mw. Clarion geen katje was om zonder handschoenen aan te pakken, vlgs. mij was ze van Franse adel maar dat weet ik niet zeker, dat boeide me totaal niet...raar iets, herinneringen.. Bedankt voor je moeite!