Rijstal Le Cheval, Ameland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

prouesse

Rijstal Le Cheval, Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 19:50

Hey people!

Ik ga in de Meivakantie een weekje naar Ameland op vakantie. Ik mag daar dus een strandrit maken. Ik heb al wat research gedaan en ik ben uitgekomen op Rijstal Le Cheval. Heeft er iemand ervaring met deze Rijstal?
Mij lijkt het paard Aetse ( Fries Ruin ) geweldig.

Heeft er iemand ervaring met deze Rijstal en misschien zelfs met Aetse?
Alvast bedankt!

Xx, Prouesse

Noortje1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:26

Hoooi !
Ja ik heb ervaring met deze stal, ik rij nu al 6 jaar op deze stal en ben er enorm blij mee ! De eigenaar (Ineke) is erg aardig en heeft een zachte hand. Ze gaan goed met de paarden om, ze zijn er soms een beetje verlabberd uit maar dat komt omdat ze dag en nacht in de wei staan en ze kunnen ze niet elke dag helemaal schoon krijgen. Eatse is een leuk paard! Het is inderdaag een Fries die soms eel een beetje ondeugend kan zijn. Hij loopt altijd aan de achterkant van de groep wamt hij is niet de snelste. Hij kan nieuwsgierig zijn en hij vind het strandwater erg leuk om door heen te lopen en je nat te spetteren ;) veel plezier !

prouesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 19:27

Noortje1605 schreef:
Hoooi !
Ja ik heb ervaring met deze stal, ik rij nu al 6 jaar op deze stal en ben er enorm blij mee ! De eigenaar (Ineke) is erg aardig en heeft een zachte hand. Ze gaan goed met de paarden om, ze zijn er soms een beetje verlabberd uit maar dat komt omdat ze dag en nacht in de wei staan en ze kunnen ze niet elke dag helemaal schoon krijgen. Eatse is een leuk paard! Het is inderdaag een Fries die soms eel een beetje ondeugend kan zijn. Hij loopt altijd aan de achterkant van de groep wamt hij is niet de snelste. Hij kan nieuwsgierig zijn en hij vind het strandwater erg leuk om door heen te lopen en je nat te spetteren ;) veel plezier !

Heel erg bedankt voor je reactie!
Dit jaar was er plotseling een familieprobleem tussen gekomen, maar waarschijnlijk gaan we het deze herfstvakantie of volgende meivakantie inhalen. Je heb me nu nog meer overtuigd over Aetse!

Dott

Re: Rijstal Le Cheval, Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:18

ik heb er ook regelmatig strandritten gemaakt op verschillende paarden. 1 van mn favo's is/was Friese merrie Nienke. de paarden zijn over t algemeen braaf, peren hem er niet ineens tussenuit zodra ze strand zien (heb kk ook al eens meegemaakt ergens, hele groep aan de kletter zodra ze het strand op waren) en de paarden houden de ritten goed vol.

kwam er al toen ik net kon rijden en in de loop der jaren is t alleen maar beter en mooier geworden. kan t alleen maar aanraden.

prouesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-14 19:52

Dott schreef:
ik heb er ook regelmatig strandritten gemaakt op verschillende paarden. 1 van mn favo's is/was Friese merrie Nienke. de paarden zijn over t algemeen braaf, peren hem er niet ineens tussenuit zodra ze strand zien (heb kk ook al eens meegemaakt ergens, hele groep aan de kletter zodra ze het strand op waren) en de paarden houden de ritten goed vol.

kwam er al toen ik net kon rijden en in de loop der jaren is t alleen maar beter en mooier geworden. kan t alleen maar aanraden.

Daar ben ik dus redelijk bang voor ja, dat de paarden opeens aan de kletter gaan :)
Ben blij dat jij zegt dat dat niet zo is, ik ben alleen maar enthousiaster geworden!

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 19:55

Erg leuke stal! Ik heb d'r een keer gereden op een haflinger! Naam ben ik even kwijt.. Heel relaxt, paarden zijn braaf en ik vond het ook een prima tempo! ( mijn ergernis in een groep, dat het te snel of te sloom is..) :P

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 18:07

Ik heb er net twee week gewerkt en het was GE-WEL-DIG
Zondag ga ik weer voor 9 dagen heen en later voor 11.

Paarden zijn hartstikke braaf en ze doen niks! Echt een aanrader en misschien kan ik je wel begeleiden op rit <<)

prouesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 19:44

ElsRoosje schreef:
Erg leuke stal! Ik heb d'r een keer gereden op een haflinger! Naam ben ik even kwijt.. Heel relaxt, paarden zijn braaf en ik vond het ook een prima tempo! ( mijn ergernis in een groep, dat het te snel of te sloom is..) :P

Daar was ik dus ook erg bezorg over, het tempo. Ben dus erg blij dat jij dat goed vond, en het niet te snel ging :)

Jamiefris schreef:
Ik heb er net twee week gewerkt en het was GE-WEL-DIG
Zondag ga ik weer voor 9 dagen heen en later voor 11.

Paarden zijn hartstikke braaf en ze doen niks! Echt een aanrader en misschien kan ik je wel begeleiden op rit <<)

Dat lijkt me hartstikke leuk! Misschien kom ik je wel tegen ja!

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:47

Daar heb ik ook gereden! Hele fijne stal! Ik zat op een jonge bonte pony (naam ook kwijt) maar die is (volgens mijn vriendin die daar vaker komt) verkocht want hij was te jong en daardoor niet goed voor de buitenritten. Hele leuke rit gehad, aanrader :j

prouesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 20:05

arinazazoe11 schreef:
Daar heb ik ook gereden! Hele fijne stal! Ik zat op een jonge bonte pony (naam ook kwijt) maar die is (volgens mijn vriendin die daar vaker komt) verkocht want hij was te jong en daardoor niet goed voor de buitenritten. Hele leuke rit gehad, aanrader :j

Dankjewel! Wel jammer dat hij verkocht is, maar ben blij dat je een leuke ervaring heb gehad!

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:14

Ik reed vroeger altijd op van die wandelpony's bij le cheval, geweldig! Ik heb er altijd met veel plezier gereden, later ook op buitenritten natuurlijk.
Afgelopen keer dat ik daar kwam heb ik twee keer gereden, ik werd twee keer op dezelfde haflinger gezet. Hij was vreselijk hard in de mond en reed met z'n neus in de rug van de ruiter voor me en op het strand struikelde hij steeds. Mijn laatste ervaring daar was dus niet erg goed maar dat lag aan het paard (het was iets met een A... Anton ofzo)

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:16

Ik denk addo? Addo is inderdaad wat sterker en weet goed wanneer hij naar huis gaat. Daarom wordt addo nu alleen maar ingezet als paard voor de begeleiding

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:26

Owhja, ik heb op Nadja gereden toen!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:14

Ik ga woensdag aanstaande erheen, de vorige pony van mijn zusje staat daar en die gaan we opzoeken. :)

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:15

Leuk! Welke is het?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:17

Jamiefris schreef:
Leuk! Welke is het?

Ik heb je even een PB gestuurd. :D