Buitenrit in de Loonse en Drunense duinen zonder eigen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mutsie93

Buitenrit in de Loonse en Drunense duinen zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:06

Hallo bokkers,

Ik weet niet of er al een topic bestaat met dit onderwerp, dus ik plaats hem maar gewoon.

Ik wil graag met mijn vriend een rit gaan maken in de Loonse en Drunense duinen, wij beschikken niet over eigen paarden, en m'n verzorgpaard kan niet mee.
Daarom wil ik aan jullie vragen of jullie een leuke stal/manege weten waar ze leuke ritten organiseren, begeleiding is wel fijn want we kennen de weg daar niet. We zijn allebei ervaren ruiters.
We vinden het niet erg om met een groep te rijden, als deze maar niet te groot is en de begeleider gewoon goed overzicht heeft. Ook vinden we het fijn als de paarden gewoon goed onder controle te houden zijn en niet overal gek gaan doen omdat ze alleen maar willen galopperen, hard gaan vinden we leuk, zolang je het onder controle kan houden.

Omdat we met een strandrit al eens eerder meegemaakt hebben dat het niet goed bevallen is, vraag ik nu eerst maar naar meningen.

Dus ik hoor graag jullie ervaringen !

Emma21Nobel

Re: Buitenrit in de Loonse en Drunense duinen zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:10

Manege van loon heb ik is gedaan, wel grote groep, maar wel leuk.
Wij reden toen twee aan twee.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:12

Ik denk dat manege Pullens wel iets voor jullie is, daar rijd je alleen met begeleider en verder geen groep, de rit word gewoon naar jullie rijden aangepast, ik ben er zelf een keer mee weg geweest, de rit is heel leuk :j alleen zijn een aantal paarden echt een drama in de stal met opzadelen :=

Verder heb je er nog 2 of 3 geloof ik, in ieder geval van Loon, maar die paarden staan er niet zo goed bij..

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:12

Ik heb een paar keer met mijn verzorgpaard in de bak bij maaike's adventure stallen gereden. je kan daar ook met paarden weg zonder begeleiding. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar ik vind het leuke mensen. ze hebben leuke paarden die elke dag lekker buiten staan en 's zomers lekker op de wei.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:15

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:16

melody7 schreef:
Ik denk dat manege Pullens wel iets voor jullie is, daar rijd je alleen met begeleider en verder geen groep, de rit word gewoon naar jullie rijden aangepast, ik ben er zelf een keer mee weg geweest, de rit is heel leuk :j alleen zijn een aantal paarden echt een drama in de stal met opzadelen :=

Verder heb je er nog 2 of 3 geloof ik, in ieder geval van Loon, maar die paarden staan er niet zo goed bij..

Dankjewel! Dan ga ik daar eens op hun site kijken !

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:17

PocoGaucha schreef:
Ik heb een paar keer met mijn verzorgpaard in de bak bij maaike's adventure stallen gereden. je kan daar ook met paarden weg zonder begeleiding. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar ik vind het leuke mensen. ze hebben leuke paarden die elke dag lekker buiten staan en 's zomers lekker op de wei.

Daar had ik inderdaad ook al bij gekeken maar dat trok mij niet zo erg helaas

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:18

_PatriciaH schreef:
Bij den Dries vind ik het prijzig maar wel super goed georganiseerd! http://www.dendries.com/manege/buitenritten/

Manege van Loon zou ik zelf niet voor kiezen en Maaike heb ik geen ervaring mee.

Ik zal daar ook eens bij kijken, mag ik vragen waarom je niet voor manege van loon zou kiezen?

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:26

Van loon geeft je paarden mee die onder de plekken zitten, zijn dun en je moet zadelen tussen twee paarden in wat erg krap is (paarden staan op een stand). Ik zat in een mega groep en had een paard mee die net onder het zadel was en de hele rit naar de singel aan schoppen was. Vond de begeleiding ook niet echt vriendelijk...

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:27

Manege van loon vond ik altijd erg leuk

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:28

8 februari ga ik naar van loon :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:34

Bij Manege Duikse Hoef kan je ook informeren.

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:34

_PatriciaH schreef:
Van loon geeft je paarden mee die onder de plekken zitten, zijn dun en je moet zadelen tussen twee paarden in wat erg krap is (paarden staan op een stand). Ik zat in een mega groep en had een paard mee die net onder het zadel was en de hele rit naar de singel aan schoppen was. Vond de begeleiding ook niet echt vriendelijk...

Oké dankjewel, precies zo iets heb ik meegemaakt met een strandrit, dus dat wil ik nu graag voorkomen

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 13:53

eva1969 schreef:
Bij Manege Duikse Hoef kan je ook informeren.

Op die site heb ik ook al gekeken, trok mij wel erg aan !

AniekMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:02

Wij zijn van de zomer (voor het eerst) een weekend naar manege van Loon geweest, en vonden het super leuk!!!
Heb op 3 super leuke paarden/pony's gereden, ook de begeleiding was super leuk en aardig, met de buitenritten word je ingedeeld in een groep naar jouw niveau. Wij zaten niet in een hele grote groep en konden ook lekker galopperen. Ik heb het super naar m'n zin gehad daar :D

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:08

Ik lees ook even mee, in december ben ik met een vriendin bij Van Loon wezen rijden, maar voor ons is dit niet een stal waar we snel terug gaan komen. De omgeving was wel erg mooi, al waren er ook wel veel wandelaars en fietsers overal.
Bij onze rit waren een aantal paarden behoorlijk fris, al was dat wel van te voren gezegd, helaas zijn er daardoor wel een paar mensen afgevallen. Ik had om een braaf paard gevraagd en heb gelukkig ook een fijn paard gekregen, niet te sloom, maar wel controleerbaar. Mijn vriendin had een wat minder leuk paard, vooral erg sterk, maar was op zich ook wel braaf.
Leidingmeisje was aardig, maar had net niet altijd voldoende overzicht over de groep, waar een paar eigenwijze mensen in zaten. Daardoor een beetje chaotische rit in plaats van lekker ontspannen. De paarden staan overdag in stands en 's nachts / na de lessen ritten buiten, al was dat wel erg modderig. Kregen wel buiten ook bijgevoerd. De paarden waar wij op reden hadden geen plekken en passend tuig. Heb wel een paar paarden gezien die vroeger drukplekken oid hebben gehad, maar dat hoeft natuurlijk niet aan deze stal te liggen. Voor elk paard waren schone dekjes en borstels beschikbaar.
Al met al een redelijke stal, maar niet perfect.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:19

Het is maar net wat je gewend bent en of je nu ook al op een manege rijd of op een eigen/verzorgpaard. Ik heb eigen paarden en ben best heel kritisch. Ik vind dat een paard er netjes bij hoort te staan, niet in stands en dat vind ik bij van Loon iets minder. Als ik op een manege had gereden was het me misschien minder opgevallen omdat daar de paarden meestal ook al de hele dag binnen staan en andere verzorging krijgen dan wat ik gewend ben.

Mocht je nu niet perse naar de Drunense Duinen willen is dit wel heel erg leuk en alles is daar mogelijk en lekker rustig: http://www.stalzonneduin.nl/Bosritten.html
https://www.facebook.com/pages/Stal-Zon ... 0364167900

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:19

Manege van Loon valt voor mij nu wel af eigenlijk.

_PatrciaH: stal zonneduin lijkt me ook erg leuk! Ziet er netjes en verzorgt uit, alleen het zijn alleen maar IJslanders toch? Mijn vriend is namelijk 2 meter lang dus dat lijkt me nogal lang voor een IJslander, ik weet wel dat ze makkelijk volwassenen kunnen dragen maar toch.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:23

Manege duiksehoef! Zijn rustige lieve paarden en ponys in diverse maten met soms een ietwat pittigere,(word aan je gevraagd).
Altijd een vaste begeleider en niet een super grote groep.
Ligt ook aan de aanmeldingen maar het uiterste aantal is gewoon goed te rijden en niet teveel.
Je stapt, draaft en galoppeert en is afwisselend rijden.
(ik heb er gewerkt en deed altijd opzadelen ook voor die ritten)

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:31

LukieBradley schreef:
Manege duiksehoef! Zijn rustige lieve paarden en ponys in diverse maten met soms een ietwat pittigere,(word aan je gevraagd).
Altijd een vaste begeleider en niet een super grote groep.
Ligt ook aan de aanmeldingen maar het uiterste aantal is gewoon goed te rijden en niet teveel.
Je stapt, draaft en galoppeert en is afwisselend rijden.
(ik heb er gewerkt en deed altijd opzadelen ook voor die ritten)

Oké leuk om te lezen! Zal er zeker informatie van op gaan vragen

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:40

Mijn man is 1.86 en past ook nog op de ijslanders niet super mooi natuurlijk. Max aan gewicht is 85 kilo en voor een keer echt leuk om te doen! Onze eigen paarden konden nog niet mee dus we gingen graag daar heen. Zijn 5x geweest en nu gaan we lekker met eigen paarden weg!

MyrtheIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:42

Van Loon,
Bij van Loon ga je met begeleiding naar buiten met best een redelijk groep van ongeveer 12 man ligt eraan hoeveel aanmeldingen ze hebben. Ze hebben veel verschillende soorten paarden en pony's. Ze vragen altijd op wat voor iets je wilt rijden qua grote en of je een rustige of wat drukkere wilt. Ze hebben ook veel jonge paarden dus er zit een grote kans in dat er ook jonge paarden met je groep mee rijden waardoor er meer kans is op wat onrust in de rit. Als je een beetje een ruigere rit wil zou ik bij van Loon gaan ze rijden altijd 2 aan 2 behalve in galop dan achter elkaar. Ze doen soms een sprongetje maken of wat hardere galop dit ligt aan de ervaring van de groep.

Duikse Hoef,
Bij Duikse Hoef ga je met begeleiding naar buiten met een groep van ongeveer 8 man. Ze hebben verschillende maten paarden en pony's. Deze paarden zijn allemaal erg braaf er zijn er een paar die iets wat meer voorwaarts zijn maar niet dat ze er vandoor willen gaan. Hier rij je heel de rit in een rij achter elkaar. Als je een leuke rustige rit met gewoon stap,draf, galop wil is dit een super keuze.

Maaike's ADventure Stallen,
Bij Maaike's ADventure stallen kun je zonder begeleiding de bossen ingaan je kunt ook met begeleiding. Ik ben hier met me vader weesten rijden maar vond het niet super leuk ik hou zelf van een beetje een voorwaarts paardje maar kreeg een hele sloomen die bijna niet voor uit te krijgen was en mijn vader heeft wat minder ervaring en kreeg juist best een fel beestje. Op de terug weg was die van me vader ook bijna niet te houden. Dus naar mijn mening een beetje onverantwoord.

Ik heb zelf bij Duikse hoef en van loon gereden en vond het bij duikse hoef altijd erg leuk en gezellig maar ik hou van lekker gek dus vond ik van loon wel leuker omdat je daar veel afwisseling hebt met buitenritten en omdat ze er ook wat gekkere (jonge) paardjes hebben vind ik dat zelf wel een leuke uitdaging. En iedereen heeft een slechte mening over van loon maar de paarden staan 's nachts allemaal buiten dus daar kunnen ze bewegen wat ze willen en binnen staan ze op stro en kunnen gewoon gaan liggen en als er 2 naast elkaar staan die niet naast elkaar kunnen zetten ze er een andere neer en overdag hebben ze heel de dag beschikking tot eten dus zo slecht hebben ze het niet. En dat ze dun zijn dat zijn de oudere paardjes die niet zo veel meer lopen. De paarden zijn eerder aan de dikke kant dan te dun. En paarden zijn nou eenmaal kudde dieren en bepalen rangorde waardoor er soms wondjes komen maar wondjes worden behandeld en als er een paard niet tussen de kudde past verzinnen ze er iets anders op.
Met de andere maneges die genoemd zijn heb ik geen ervaring.

Groetjes Myrthe

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:43

_PatriciaH schreef:
Bij den Dries vind ik het prijzig maar wel super goed georganiseerd! http://www.dendries.com/manege/buitenritten/

Manege van Loon zou ik zelf niet voor kiezen en Maaike heb ik geen ervaring mee.

Den Dries is super :j