Mijn pony staat diagonaal in de trailer, met haar koppie naar de klep en met haar kont naar de wagen.
Het is nogal een knabbelaar
, dus op deze manier wil ik voorkomen dat ze eens lekker haar tandjes in de wiel van mijn wagen zet. Afgelopen weekend waren we op een marathon clinic, waar we vroeg waren ivm met verkennen van het parcours. Normaal laat ik de klep altijd open zodat ze lekker naar buiten kan kijken, maar ivm de wind heb ik hem toch maar dicht gedaan, tja wat kan er gebeuren dacht ik nog.. Ze stond gewoon vast, met een beetje hooi.
Maar nu kwam ze over de klep heen, ze schijnt met haar voorbenen erover te zijn gekomen, maar omdat ik dat zelf niet gezien heb kan ik daar geen uitspraak over doen.
Ze liep gelukkig niet kreupel en had een klein wondje op haar been, gelukkig goed afgekomen!
We hebben haar maar binnen vast gezet en daar na een half uurtje ingespannen.
Met inladen liep ze de klep op alsof er niets gebeurd was en wilde zelfs weer omdraaien zoals normaal.
Nu heb ik mijn bedenkingen..
Zal ze over de klep gekomen zijn omdat ze de andere paarden en trailers wel hoorde maar niet kon zien (het is wat dat betreft wel een beetje een prutsmuts
) en kan ik haar gewoon weer zoals ze altijd staat zetten (eventueel met het zeil dicht, waardoor het heel warm wordt) of toch met haar koppie naar de wagen?
(even een impressie van hoe de pony staat (Als de klep dicht is, is er alsnog voldoende ruimte, want ze staat nu erg naar voren.) 

Trailers worden niet voor niks gemaakt zoals ze gemaakt worden, namelijk dat het paard met het hoofd in de rijrichting staat en niet andersom. Dit voorkomt dat ze over de achterklep komen...