Vraag over startpas!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__essmee

Vraag over startpas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 11:22

Haaai allemaal, ik had een vraagje.
Ik wou een startpas aanvragen alleen die ging niet helemaal soepeltjes ik moest dit via de vereniging doen.
Nou neem ik morgen het paspoort van me pony mee voor de aanvraag van de startpas en hun hebben mijn gegevens al.
Nou deed ik zondag mee aan een KNHS wedstrijd omdat ik had verwacht dat het allemaal in orde zou komen. Zou ik die wedstrijd al kunnen rijden zonder startpas?
Bijvoorbeeld met een nummer ofzo?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen..
Laatst bijgewerkt door __essmee op 20-01-14 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:26

Nee, alles moet in orde zijn:
Je entingen, metingen, lidmaatschap vereniging en KNHS, je startpas moet aangevraagd zijn. Wanneer je die bestelt hebt, krijg je een bevestigingsmail. Met dat bewijs kun je wel starten, omdat het even duurt voordat je startpas binnen is.

Edit: voor je de startpas bestelt moet je paard ook geregistreerd zijn bij de KNHS.

__essmee

Re: Vraag over startpas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 11:32

tossielove Ja dat is hij, en het word morgen aangevraagd via de manege en daar rijd is ook lessen, dus als het aangevraagd is want entingen en metingen zijn in orde zou ik wel kunnen beginnen in de b?
Het is een beetje nieuw voor me :o

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:35

Je deed mee aan een wedstrijd? En je vraagt of je die wedstrijd zou kunnen rijden? Kortom, wanneer is die wedstrijd nou? Want de eerste zin zegt gisteren en je tweede zin zegt aanstaande zondag.

Alles moet aangevraagd zijn inderdaad. Als de wedtrijd as zondag is, zou je misschien mee kunnen doen. Ligt er maar net aan hoe snel het secretariaat is van je vereniging. Als zij het pas vrijdag aanvragen red je het niet. Dus overleg even met hun!

__essmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 11:37

zap sorry ik bedoelde morgen neem ik het paspoort mee voor de aanvraag van de startpas,het is voor de wedstrijd die zondag is.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:39

Ik heb wel een keer een wedstrijd gereden zonder startpas. Was al wel lid maar het duurde ff tot ik de startpas in handen zou hebben. Combinatienr. was al wel bekend (had knhs gebeld of ze hem al wisten). Uitgelegd aan het secretariaat van de wedstrijd (week van tevoren) en toen mocht ik gewoon starten. Maar dan moet je idd wel lid zijn.

__essmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 11:43

Dorine92 Ik heb vandaag de manege gebelt en hun zouden het voor me uitleggen omdat ik me eerste wedstrijd op me eigen manege rij alleen wel bij knhs, zelf ben ik lid bij fnrs. Ik hoop dat het op nummer op tijd komt hihi.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:56

Als het goed is moet je wel ZELF je startpas aanvragen, tenminste ik moest dat wel. Je vereniging maakt jou lid van de KNHS, je hebt dan een account op mijnKNHS, en al je gegevens staan er dan. Dan registreer je je paard en vraag je met dat paard zelf je startpas aan.

Heb het idee dat het een rommel is bij jou. Volg gewoon de stappen die de KNHS aangeeft, dan komt het goed. Googlelen en goed lezen.

__essmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 12:06

tossielove nou is het geen rommel bij mij maar snap ik gewoon niet wat de bedoeling is, ik bel de knhs en het meisje verteld mij dat mijn vereniging dit doet.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:14

_essmee : je hebt gelijk, jouw vereniging regelt dit voor je. Er zijn verenigingen waarbij de leden zelf hun startkaarten kunnen /moeten aanvragen (bij ons ook) maar ook genoeg verenigingen waarbij het via de secretaresse van de club gaat. Zodra de secretaresse per computer ( mijn KNHS voor verenigingen) jouw startpas heeft aangevraagd, heeft ze direct jouw combinatienummer, waarmee jij per direct mag starten. Je hoeft de pas dus nog niet binnen te hebben. As zondag is dus geen probleem, je mag direct B starten voor winstpunten. Wanneer je zelf een account aanmaakt op "Mijn KNHS"kun je je resultaten ook zien! Veel plezier zondag!

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:20

Tossielove, dat ligt er aan hoe de vereniging het geregeld heeft. Bij onze vereniging kunnen startpassen ook alleen maar via het secretariaat aangevraagd worden, niet door de leden zelf.

Esmee, als je vereniging vandaag de startpas aanvraagt heb je binnen een paar minuten een combinatienummer en kun je zondag gewoon starten, ook al heb je niet de echte startpas in handen. Omdat het een wedstrijd bij je eigen vereniging is zal je geen bewijs van aanvraag startpas mee hoeven nemen, zij hebben deze immers voor jou aangevraagd, je kunt het wel meenemen voor eventuele controle die plaats zou kunnen vinden.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:27

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:31

Startkaarten kunnen door de vereniging geregeld worden of door jezelf.
Je kan starten op KNHS wedstrijd zonder je startpas, maar dan moet wel je combinatienummer bekend zijn, anders telt de wedstrijs niet mee.

__essmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 13:07

Dankjewel iedereen! Jullie hebben me heel erg geholpen!