Kiwi schoencreme of schoenpoets/smeer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje199

Kiwi schoencreme of schoenpoets/smeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 21:13

Fijn dat je kijkt! :wave:

Eindelijk heb ik mijn nieuwe laarzen. Maar hoe onderhoud ik ze nou het beste? Mij werd al geadviseerd om met een heel licht vochtig doekje de laarzen na het rijden af te nemen. Natuurlijk eerst het zand eraf borstelen met een zacht borsteltje. Daarna moet ik het met een creme insmeren? Na wat googelen kwam ik uit op het merk Kiwi. Nou lees ik veel reacties over Kiwi schoenpoets, maar dat moet je in de fik steken. Aangezien ik daar allemaal geen zin in heb lijkt mij de schoencreme van Kiwi een goede oplossing. Alleen kan ik nergens ervaringen vinden Is de schoenpoets dan toch zoveel beter dan de schoencreme? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. De kiwi middeltjes zijn in ieder geval een stuk goedkoper dan de Petrie cream zelf!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:17

Ik gebruik altijd de spullen van Petrie. Je hebt een cleaner waar je t zweet van je paard er goed mee af klijgt. En ook een fles met dressing voor het verzorgen van je laarzen.

veersche

Re: Kiwi schoencreme of schoenpoets/smeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:19

Ik vind de schoenpoets nog altijd het beste en dan inderdaad het blikje in brand steken.
Beter dan creme ed.

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 21:20

veersche schreef:
Ik vind de schoenpoets nog altijd het beste en dan inderdaad het blikje in brand steken.
Beter dan creme ed.

Kun je dit toelichten? Waarom vind je de schoenpoets beter?

Darkness85 schreef:
Ik gebruik altijd de spullen van Petrie. Je hebt een cleaner waar je t zweet van je paard er goed mee af klijgt. En ook een fles met dressing voor het verzorgen van je laarzen.

Aangezien de cleaner bijna hetzelfde effect heeft als water gebruik ik dat liever. De cream is 9 euro voor 150 ml en kiwi middelen zijn rond de 2 euro voor 50 ml. Scheelft toch weer 8 euro met verzendkosten inbegrepen. De AH zit hier dichtbij maar Divoza of EJ of wat dan ook zit hier niet in de buurt.
Laatst bijgewerkt door Lotje199 op 19-01-14 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:21

de schoenpoets poets makkelijker dan de creme.

ik deed alleen voor een wedstrijd laarzen even afnemen en dan met schoenpoets inpoetsen en met zachte borstel napoetsen. maar idd wel die van kiwi al is die erg moeilijk te krijgen.

JustFenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 22:25

Ik gebruik zelf de Kiwi schoencreme. Werkt prima! Maakt het leer wel iets donkerder, maar niet extreem. Ik doe het met een oud t-shirt, maar dan moet je wel opletten dat je vingers niet onder zitten. Mijn cowboyhoed smeer ik in met rendiervet, maar dat vind ik persoonlijk niet fijn om mee te werken. (is hier ook niet te krijgen)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 21:39

Ik gebruik een soort spray en oude tshirt op het vuil zweet en stof te verwijderen. Het voedt tegelijkertijd het keer ook. Als het droog is, laat is m'n schoensmeer zacht worden (steek die niet in de fik, maar zet die op de verwarming) en dan vrij ik die uit. Nadat het opgedroogd is vrij ik het lichtjes op met een oude nylon onze wat te doen glanzen (maar zeker niet overdreven). Ik weet het merk van de schoensmeer niet vanbuiten,maar het is zo goed als dezelfde als kiwi vermoed ik.