Ik heb een hele leuke fjord en rijd haar ondertussen ongeveer 2,5 jaar daarvoor reed mijn moeder en mij zus haar altijd. Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de mensen die tips hebben om een fjord op te voeden hoe je hem bijvoorbeeld straft of juist beloont of hoe je hem het beste bezig kan houden..
Mijn fjordje is echt een topper maar soms loopt ze letterlijk en figuurlijk over me heen, ze kan soms echt niet uitkijken als er bijvoorbeeld veel mensen rond haar staan moet ik altijd zeggen dat ze wel moeten uitkijken omdat wauke (zo heet ze) nogal plotseling kan omdraaien zonder er op te letten dat er mensen bij haar staan.
Ook is het precies dat haar hersens alleen maar aan eten kunnen denken alles wat ze doet zoekt ze wel een manier om eten te krijgen, soms hindert dit nogal ik wil bijvoorbeeld graag met haar vrijheidsdressuur gaan beoefenen maar dit houdt het nogal tegen door haar eet probleem (zo noem ik het eigenlijk altijd) ze schooit zo erg om snoepjes dat ze je gewoon omver duwt dus bedacht ik dan doe ik het leren zonder snoepjes maar dan houdt ze totaal haar aandacht er niet bij en gaat ze overal eten zoeken.
voor de rest is ze gewoon super sterk maar dat is fjord eigen, ik vraag ik me af of jullie misschien een tip hebben om haar op een leuke positief manier bezig te houden met bijvoorbeeld leuke dingen in de paddock, of eens iets heel anders doen met rijden.
Ik sta natuurlijk open voor reacties
Ze is trouwens 12 jaar en 1,45 groot
Doe een keer schriktraining.