Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Sinds het binnenseizoen is er het een en ander veranderd. Bij ons op stal staan de paarden overdag op STENEN paddocks, circa 4 bij 8 denk ik. Zij krijgen daar ook hooi. Nu merk ik de laatste tijd dat mijn paard veel schraapt, alsof hij iets zoekt. Dit is niet door ongeduldigheid, want hij doet het ook als ik er niet ben. Ik dacht dat dit een teken van verveling kon zijn, aangezien een hele tijd ziek was geweest en weinig met hem had gedaan. Nu heb ik een jollybal gekocht, maar hier doet hij, zover ik kan zien niks mee. Ook ben ik nu weer bijna elke dag met hem bezig. Als ik op stal ben zie ik hem ook niet heel veel schrapen, maar ik hoor het dus wel van mijn stalgenoten, en ik zie het ook duidelijk aan zijn hoeven. Hij staat niet op ijzers.
Nu is mijn vraag, wat kan de oorzaak zijn en wat kan ik er tegen doen, voordat er niks meer van zijn hoeven overblijft?
Ik zou hem wel voordat hij op de paddock gaat kunnen laten rollen, maar hij kan niet de hele dag op zand staan, daar hebben wij helaas de faciliteiten niet voor
ellepel
Geplaatst: 19-01-14 11:23
krijgt het dier wel voldoende hooi? mijn pony heeft ook zo gestaan en begon met schrapen omdat het te weinig voeding kreeg