Betalen voor buitenrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sannedeedee1

Betalen voor buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:13

Hoi Bokkers,

Ze willen het gaan invoeren dat je moet gaan betalen, om buiten te mogen rijden.
Ik vind het te belachelijk voor woorden!

Eerst hebben we altijd heerlijke buitenritten kunnen maken, nu ben ik wel meer met dressuur bezig, maar voor die enkele keer dat ik dan buiten rijd, ga ik niet elk jaar voor betalen.
Als je nou eenmalig een bedrag moest betalen en daar dan een aantal jaren voor buiten mag rijden, prima. Maar voor die enkele keer ga ik niet per jaar betalen (tenzij het een redelijk bedrag is, dan heb ik het er wel voor over)
Wat vind bokt?

Paardje_2009

Re: Betalen voor buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:14

Wat?! Ik wist het niet eens! Ik vind het niet kunnen iig.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:14

Wie is 'ze'? Bron?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:16

Ik heb er ook over gelezen. Een buitenrijpas of zoiets.. Zodat ze met dat geldt de ruiterpaden kunnen onderhouden.. Ik vind het ook belachelijk.. We worden al zo uitgemolken...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:16

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 15:17

Baileys01 schreef:
Wie is 'ze'? Bron?

Staatsbosbeheer, en de KNHS zelf.
Ik zal even kijken of ik de bron kan vinden

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:17

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:22

Wat een onzin!! Ik kan het me opzich voorstellen, dat ze daar de ruiterpaden enzo mee willen onderhouden, maar toch... Betalen??
Dan kan je voor mensen die met hun hond wandelen ook wel geld gaan vragen toch??
En netzoals ik: Ik rijd bijna nooit buiten, maar heel af en toe toch wel, maar niet over ruiterpaden..

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:23

Wat een voortvarende reacties weer. Lees eerst de bron eens. Het gaat om buitenrijden in natuurgebieden. Dáár wil Staatsbosbeheer geld voor vragen. Niet voor het fietspad dat voor je huis langs loopt.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:25

Share schreef:
Ik heb er ook over gelezen. Een buitenrijpas of zoiets.. Zodat ze met dat geldt de ruiterpaden kunnen onderhouden.. Ik vind het ook belachelijk.. We worden al zo uitgemolken...

ik heb hier niet eens ruiterpaden in de buurt :') ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen dan

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:27

Kirsha schreef:
Wat een voortvarende reacties weer. Lees eerst de bron eens. Het gaat om buitenrijden in natuurgebieden. Dáár wil Staatsbosbeheer geld voor vragen. Niet voor het fietspad dat voor je huis langs loopt.

Klopt ik had de bron nog niet helemaal gelezen.. Ik kon hem eerst niet openen... Maar ik kan me opzich voorstellen dat ze er geld voor willen hebben, ze moeten het ergens vandaan halen ;).
Maar ik kan me de ruiters ook wel voorstellen, die er dus geld voor moeten gaan betalen..

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:28

Mirjam1202 schreef:
Wat een onzin!! Ik kan het me opzich voorstellen, dat ze daar de ruiterpaden enzo mee willen onderhouden, maar toch... Betalen??
Dan kan je voor mensen die met hun hond wandelen ook wel geld gaan vragen toch??
En netzoals ik: Ik rijd bijna nooit buiten, maar heel af en toe toch wel, maar niet over ruiterpaden..

Eh... Voor je hond betaal je dik hè. Hondenbelasting elk jaar en vette boetes als je zin poep niet opruimt en wanneer je hond los loopt waar het niet mag. Hier controleren ze er streng op. En het gaat hier met die buitenritten maar om bepaalde gebieden volgens mij.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:31

Gaat voor als nog alleen over de gebieden die onder het beheer van Staats Bosbeheer vallen.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:31

mamamier schreef:
Mirjam1202 schreef:

Eh... Voor je hond betaal je dik hè. Hondenbelasting elk jaar en vette boetes als je zin poep niet opruimt en wanneer je hond los loopt waar het niet mag. Hier controleren ze er streng op. En het gaat hier met die buitenritten maar om bepaalde gebieden volgens mij.

Ja dat klopt, aan de hondenbelasting had ik nog niet gedacht omdat wij in onze gemeente geen hondenbelasting hoeven te betalen vgm. Maar dat klopt ik had eventjes iets meer moeten nadenken over ook de voordelen ervan...

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:37

Op de Veluwe moest je een paar jaar geleden ook al betalen. Je haalde dan eerst een "vergunning" bij Staatsbosbeheer voor een paar euro voordat je ging rijden. De boswachter kwam je niet heel vaak tegen, maar áls je hem tegenkwam vroeg hij altijd naar je vergunning..
Ik weet eigenlijk niet eens waarom dat dat weer afgeschaft werd...
Vind een paar euro ook geen probleem, als ze er een dag/week/maand/jaar-kaart van gaan maken, waarbij je dan korting krijgt als je een jaarkaart neemt ofzo?? Voor mensen die in zo'n gebied wonen of op rij-afstand wordt het anders wel een heel duur grapje..
Is te vergelijken met een skipas, ze hebben alleen geen liften....

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:03

marianne1980 schreef:
Op de Veluwe moest je een paar jaar geleden ook al betalen. Je haalde dan eerst een "vergunning" bij Staatsbosbeheer voor een paar euro voordat je ging rijden. De boswachter kwam je niet heel vaak tegen, maar áls je hem tegenkwam vroeg hij altijd naar je vergunning..
Ik weet eigenlijk niet eens waarom dat dat weer afgeschaft werd...
Vind een paar euro ook geen probleem, als ze er een dag/week/maand/jaar-kaart van gaan maken, waarbij je dan korting krijgt als je een jaarkaart neemt ofzo?? Voor mensen die in zo'n gebied wonen of op rij-afstand wordt het anders wel een heel duur grapje..
Is te vergelijken met een skipas, ze hebben alleen geen liften....

De vergunning op de Veluwe is er nog steeds. Waarschijnlijk kun je net als bij de vergunning op de Veluwe een jaarkaart of een dagkaart kopen

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:08

Ik vind het best logisch dat je zou moeten betalen om in de gebieden van Staatsbosbeheer te kunnen rijden. Onderhoud kost geld. Hoe meer paarden op deze paden rijden, hoe meer onderhoud nodig is. Op de Franse tolwegen werkt het toch net zo? Als jij gebruik wil maken van deze wegen, draag je ook bij aan het onderhoud daarvan.

Nee hoor, ik zou het een prima besluit vinden :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:26

Kirsha schreef:

Dit wordt al gedaan, bij ons (montferland) moeten jaarlijks een ruitervergunning kopen een bedrag van 15,00 euro per jaar, voorheen was dat 10,00 euro per jaar.
Deze vergunning is voor het gehele jaar en je kunt hiermee ook in andere gebieden rijden van natuurmonumenten waar je een vergunning voor moet hebben.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:10