Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Kirsha schreef:Wat een voortvarende reacties weer. Lees eerst de bron eens. Het gaat om buitenrijden in natuurgebieden. Dáár wil Staatsbosbeheer geld voor vragen. Niet voor het fietspad dat voor je huis langs loopt.
.
Mirjam1202 schreef:Wat een onzin!! Ik kan het me opzich voorstellen, dat ze daar de ruiterpaden enzo mee willen onderhouden, maar toch... Betalen??
Dan kan je voor mensen die met hun hond wandelen ook wel geld gaan vragen toch??
En netzoals ik: Ik rijd bijna nooit buiten, maar heel af en toe toch wel, maar niet over ruiterpaden..
mamamier schreef:Mirjam1202 schreef:Wat een onzin!! Ik kan het me opzich voorstellen, dat ze daar de ruiterpaden enzo mee willen onderhouden, maar toch... Betalen??
Dan kan je voor mensen die met hun hond wandelen ook wel geld gaan vragen toch??
En netzoals ik: Ik rijd bijna nooit buiten, maar heel af en toe toch wel, maar niet over ruiterpaden..
Eh... Voor je hond betaal je dik hè. Hondenbelasting elk jaar en vette boetes als je zin poep niet opruimt en wanneer je hond los loopt waar het niet mag. Hier controleren ze er streng op. En het gaat hier met die buitenritten maar om bepaalde gebieden volgens mij.
marianne1980 schreef:Op de Veluwe moest je een paar jaar geleden ook al betalen. Je haalde dan eerst een "vergunning" bij Staatsbosbeheer voor een paar euro voordat je ging rijden. De boswachter kwam je niet heel vaak tegen, maar áls je hem tegenkwam vroeg hij altijd naar je vergunning..
Ik weet eigenlijk niet eens waarom dat dat weer afgeschaft werd...
Vind een paar euro ook geen probleem, als ze er een dag/week/maand/jaar-kaart van gaan maken, waarbij je dan korting krijgt als je een jaarkaart neemt ofzo?? Voor mensen die in zo'n gebied wonen of op rij-afstand wordt het anders wel een heel duur grapje..
Is te vergelijken met een skipas, ze hebben alleen geen liften....
Kirsha schreef:Wat een voortvarende reacties weer. Lees eerst de bron eens. Het gaat om buitenrijden in natuurgebieden. Dáár wil Staatsbosbeheer geld voor vragen. Niet voor het fietspad dat voor je huis langs loopt.