Texas Manege Schagen ( begin jaren '70)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Harmonie6

Texas Manege Schagen ( begin jaren '70)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 12:03

In begin jaren '70 ('73-'76) heb ik als kind leren paardrijden bij de Texas manege in Schagen.
Les krijgen van ome Ko ( Co?) en de hele Zaterdag was ik daar te vinden.

Helaas zijn er nooit foto's gemaakt uit die tijd, zo jammer ik was zo gek op die paarden daar.
Vele jaren voorbij, eigen paarden gehad, maar nooit ben ik die paarden daar vergeten ze waren mij zo dierbaar.

Wie heeft er nog foto's uit die tijd?
En heeft er ooit ook gereden?

Mijn favoriete paard was de draver Texa
Maar reed ook graag op de pony, Blacky.
Enkele namen van paarden die ik nog weet uit die tijd zijn Hunter, Lola, Whisky, Lorres, Julia en er waren er nog meer.
Wie o Wie heeft er foto's uit die tijd.

Thanks Harmonie

lady62

Re: Texas Manege Schagen ( begin jaren '70)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:22

Ja ik heb ook bij ome Co Vader gereden ik was toen een jaar of 12, 13
Ging met de trein naar Schagen en moest dan het hele eind lopen.
Dit had ik er graag voor over bij hem voor het eerst op een fries gereden daar was ik meteen klaar mee wat gaf dat beest hoog op.
Ik zie dat we van de zelfde leeftijd zijn en ik denk er ook nog wel eens aan terug.
Helaas heb ik ook geen foto's

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 12:53

lady62 schreef:
Ja ik heb ook bij ome Co Vader gereden ik was toen een jaar of 12, 13
Ging met de trein naar Schagen en moest dan het hele eind lopen.
Dit had ik er graag voor over bij hem voor het eerst op een fries gereden daar was ik meteen klaar mee wat gaf dat beest hoog op.
Ik zie dat we van de zelfde leeftijd zijn en ik denk er ook nog wel eens aan terug.
Helaas heb ik ook geen foto's

Wat leuk!
Ja ik ging met de bus naar Schagen, samen met mijn oudere zus.
Ook wij moesten dat hele stuk naar die bus bij het station lopen, kan mij herinneren dat ik/wij wel met iemand (soms meerdere) altijd opliepen naar het station.
Was vaak rennen om op tijd te zijn, want het was om 6 uur de laatste bus naar Wieringerwerf toe.

De Fries daar hete Lorres.
Ja ik ben nu 53 jaar en ook ik denk nog vaak aan die tijd terug.
Ome co zijn vrouw die altijd in die dikke Jas met die grote tas voor haar buik de 5 gulden voor de rijlessen kwam innen.
Mijn hele zakgeld van die week ging erin zitten, gelukkig betaald mijn ouders de bus heen en weer en zo kon ik toch iedere week daarheen en paardrijden.
Het heeft er wel voor gezorgd dat ik nu nog steeds paarden heb( kleintjes en één grote)

Jammer dat je ook geen foto's hebt, duimen dat er iemand zich meld die nog foto's heeft , zou zo gaaf zijn terug te kunnen blikken naar die paarden en die tijd.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:23

Hoi beiden,

ik heb er ook jaren gereden. Ik was heel veel op de manege te vinden en toen het uiteindelijk stopte toen degene die de paarden over had genomen de manege uiteindelijk niet kon kopen hebben mijn ouders Crocus voor mij gekocht. Ik ken nog wel heel veel namen van de paarden daar: Lores ( met 1r), de fries. Coby, haar veulen. Bonte Heidi, daarna was er nog een Heidi, een schimmel met zwarte manen en een zwarte staart. Yellow, een spierwitte schimmel, door ome Co als sinterklaaspaard gebruikt. Dione, zwart met een bles en 1 wit been. Annie, de oudste van het stel en moeder van heel wat van de anderen. Marit, een schimmel met een hele tere huid. Blacky, de pony. Rodeo, een grote vos, zoon van Annie. Crocus was trouwens ook een veulen van Annie. Texa, de draver. Die is eerst van iemand van de camping geweest, later van iemand vlak in de buurt van de manege. Lady, een zwarte halfdraver ( of hele, dat weet ik niet meer). Hunter, blauwschimmel, Lola, ook een blauwschimmel, Coco, een vos, Speedy, vos, veulen van Texa, Prunus, eerst als hengst gebruikt, later geruind. Arnold, een oude magere hoge vos, Julia ken ik niet. Whisky was ook een veulen van Annie, die is op een gegeven moment verkocht en toen is er een ander paard gekomen dat ook weer Whisky heette. Ik ben er geweest van 1974 tot 1979 toen het stopte. Ik moet wel foto's hebben, maar die moet ik zoeken en inscannen, dat duurt wel even hoor. Ik heb het op het moment erg druk met andere paardenzaken, dus ik weet even niet wanneer ik daar aan toe kom. Wel leuk om het er zo weer over te hebben, ik denk ook nog heel veel aan die tijd terug.
O ja, na de oude Annie was er ook nog een zwarte Annie. En nog een zwarte hengst die met oogkleppen gereden werd, zijn naam weet ik niet meer.

De gehandicaptenlessen twee avonden in de week, de strandritten vanaf Hemelvaart in de zomer, 's zomers altijd langs de weg naar buiten, ik heb er erg genoten!

Sonja_Yentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 11:35

ik las jouw bericht dat je ook bij ome co hebt paard gereden.
ik was toen de tijd een jaar of 9 toen ik daar begon met rijden.Wij stonden op de camping daar.
Veel geleerd van ome co.
texa was zeker de favoriet die reed zo lekker.eerst torsen wie op wie gaat.
Mijn 2de favoriet was zeker annie daar heb ik nog een foto van.
ben nu 52 ik heb nu sinds 8 jaar een eigen paard een fjord.

kan nog veel meer vertellen maar wacht eerst deze mail af

Gr:Sonja

hierbij een foto uit 1972 ik op annie