Vooropleiding instructeur of meteen starten met Instructeur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle008

Vooropleiding instructeur of meteen starten met Instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 12:35

Hallo bokkers,

Ik zit al enige tijd met wat vragen en helaas is de KNHS niet zo behulpzaam.
Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik de vooropleiding instructeur zou moeten gaan doen of gewoon de testen af zou laten nemen voor instructeur basissport.
Ik wil namelijk les gaan geven maar ik wil ook geen problemen en dus wel gewoon een verzekering kunnen afsluiten!
Heeft iemand hier ervaring mee en ook ervaring met de vooropleiding en of dit echt een toevoeging is? Ik zou als ik orun zelf ga halen meteen pas na de zomer beginnen omdat ik nu nog aan het afstuderen ben maar ik wil gewoon alvast voldoende informatie inwinnen.

En weet iemand toevallig of het al mogelijk is om nu al een verzekering af te sluiten om les te geven zonder diploma? Ik doe namelijk een HBO opleiding Sport en bewegingseduactie met het lesgeven en instructies geven op zich heb ik ervaring en ook met verschillende doelgroepen alleen ik wil dit nu dus gaan samenvoegen met paarden. En vooral aan de beginners en "speciale" doelgroepen maar ik wil gewoon geen gezeur als er eventueel een keer wat gebeurd dus wil alles gewoon goed regelen.
Ik kon namelijk op internet niet echt iets recht voor zijn raap vinden het was allemaal een beetje een grijs gebied.

alvast bedankt voor jullie hulp !

kleinvosje

Re: Vooropleiding instructeur of meteen starten met Instructeur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:14

Volgens mij moet je de vooropleiding doen, maar kun je vrijstellingen krijgen op basis van je sportresultaten. Ben hier niet helemaal zeker van hoor. Verzekering afsluiten zal lastig zijn, daar moet je voor zover ik weet gediplomeerd voor zijn. Je zou wel onder toezicht van een gediplomeerd instructeur les kunnen geven.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:31

Verzekering afsluiten zal niet lukken, je moet eerst papieren halen. Anders wil geen verzekering zijn vingers eraan branden.

Als je qua eisen voldoet om toegelaten te worden voor instructeur basissport zou je het beste gelijk voor deze opleiding gaan en geen vooropleiding volgen.
Zoniet kun je per module die je nog nodig hebt een vooropleiding examen afleggen.

Vraag goed na bij knhs opleidingcentrum wat je nog moet halen. Het beste kun je er een telefoontje aan wagen.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 14:32

De vooropleiding wordt niet meer gegeven, je zult dus de opleiding instructeur moeten gaan doen ;)

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:34

44Myrthe44 schreef:
De vooropleiding wordt niet meer gegeven, je zult dus de opleiding instructeur moeten gaan doen ;)

Er zijn nog een paar plaatsen waar de vooropleiding van start gaat volgens de KNHS ;).

Maar TS, als je de keuze hebt zou ik gelijk gaan voor instructeur niveau 3. Je hoeft geen sportresultaten te hebben, want dan doe je namelijk toelatingsexamen. Door de vooropleiding te doen jaag je jezelf alleen maar op extra kosten (en die lopen op in de 100den euro's), en qua rijniveau ligt dat veel lager dan niveau 3. Het longeren doe je zo ongeveer dubbel heb ik begrepen, dus ook dat is zonde van je geld. Ik zou dus gelijk voor niveau 3 gaan :).

Michelle008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 22:57

Thanks voor alle informatieve reacties het komt allemaal redelijk overeen voor wat ik zelf ook al een beetje bedacht heb.
Dus het wordt gewoon toelatingstesten en geen vooropleiding ;)
Bedankt allemaal!